Μια γρήγορη ματιά στην εκπαιδευτική επικαιρότητα

Μια γρήγορη ματιά στην εκπαιδευτική επικαιρότητα

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

 

Με μια γρήγορη ματιά!

 

Δυστυχώς, οι πιο δυσοίωνες προβλέψεις για την πορεία του κορωνοϊού επιβεβαιώνονται με τον χειρότερο δυνατό τρόπο τις τελευταίες ημέρες και η αγωνία επιστρέφει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό ως προς το τι μέλλει γενέσθαι σε κάθε πτυχή της ζωής μας και όχι μόνο. Οι εξελίξεις, όμως, τρέχουν και ειδικά στο «μέτωπο» της εκπαίδευσης την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε είχαμε αρκετές ειδήσεις, τις οποίες και θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε συνοπτικά μέσα από την πάντα φιλόξενη στήλη «www.filologikosistotopos.gr».

 

Αναπλήρωση χαμένων

διδακτικών ωρών

 

Αρχικά, όπως έγινε γνωστό στα σχολεία που απώλεσαν διδακτικές ώρες λόγω καταλήψεων, η αναπλήρωσή τους θα γίνει με την περικοπή περιπάτων, επισκέψεων και εκδρομών, τον περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, την αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορταστικές εκδηλώσεις και τα μαθήματα) και τέλος την αξιοποίηση των διακοπών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, καθώς και των Σαββάτων.

 

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου

Παράλληλα, ενόψει του εορτασμού της εθνικής μας εορτής της 28ης Οκτωβρίου στις σχολικές μονάδες, το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε ότι σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα γίνουν εκδηλώσεις και πιο συγκεκριμένα θα λάβουν χώρα την ερχόμενη Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και θα πραγματοποιηθούν εντός του κάθε τμήματος, ενώ θα έχουν διάρκεια τουλάχιστον δύο διδακτικών ωρών. Ακόμη, η παράδοση της σημαίας στον σημαιοφόρο θα πραγματοποιηθεί παρουσία εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των μαθητών, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα ατομικής προστασίας, ενώ όπως είναι ήδη γνωστό δεν θα πραγματοποιηθεί καμία μαθητική παρέλαση.

Πλατφόρμα επαγγελματικού

Προσανατολισμού

 

Το κενό που υπάρχει ως προς τη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία είναι μεγάλο εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Στο ζήτημα αυτό, όμως, έρχονται θετικές εξελίξεις αφού το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες όλων των ηλικιών αλλά και να καλλιεργήσει στα άτομα δεξιότητες αυτοδιαχείρισης της σταδιοδρομίας τους και κουλτούρα δια βίου μάθησης ετοιμάζει μία δημόσια πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας και πλέον θα παρέχονται υπηρεσίες σε όσο το δυνατό περισσότερους πολίτες.

 

Σίγουρα, λοιπόν, η συγκεκριμένη εξέλιξη κρίνεται θετική, όμως, οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρέπει να εκληφθεί ως ένα συμπληρωτικό, πολύ καλό εργαλείο, και όχι ως η νούμερο ένα λύση στο πρόβλημα που ονομάζεται «απουσία επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία». Σε κάθε περίπτωση, η επαναφορά του ΣΕΠ στα σχολεία είναι σαφώς αναγκαία, αλλά θα πρέπει να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές, ώστε να είναι εξαιρετικά ωφέλιμος για τους μαθητές.

 

Επιπρόσθετα, η αποτελεσματική λειτουργία των δομών της συμβουλευτικής και του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ενημέρωση και υποστήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους όσον αφορά τις επιλογές τους για σπουδές και επαγγελματική ανάπτυξη, να ενισχύσει την ενημέρωση και υποστήριξη των σχολικών μονάδων όσον αφορά σε θέματα διαχείρισης συμπεριφοράς καθώς και σε θέματα πολιτισμικών, κοινωνικών ή άλλων διαφορών.

 

Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην προβολή της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και να αναβαθμίσει το ρόλο του ΓΕΛ – ΕΠΑΛ όσον αφορά την προετοιμασία των νέων για την ενήλικη ζωή τους και να συνδέσει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, υποστηρίζοντας όχι μόνο τις ανάγκες τους για επαγγελματική και για προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη αλλά και για επιχειρηματική κουλτούρα. Καταλαβαίνουμε, άρα, ότι κάθε κίνηση που θα βοηθήσει στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως η συγκεκριμένη πλατφόρμα, είναι θεμιτή, αρκεί φυσικά να συνοδευτεί κι από άλλες, ακόμη πιο πρακτικές…

 

Οι κατατακτήριες στα Πανεπιστήμια

 

Ένα ακόμη ζήτημα που ήρθε στο προσκήνιο λόγω της πανδημίας και αφορά την πανεπιστημιακή κοινότητα, αυτή τη φορά, μιας και βρισκόμαστε σε περίοδο κατατακτήριων εξετάσεων, είναι ο τρόπος με τον οποίο θα πραγματοποιηθούν αυτές. Έτσι, λοιπόν, όπως έγινε γνωστό, οι κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή κατόχων πτυχίου πανεπιστημίου, Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων προς αυτά, Α.Σ.ΠΑΙΤ.Ε, της ημεδαπής ή αλλοδαπής, τα οποία είναι αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., καθώς και των κατόχων πτυχίων ανώτερων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων υπουργείων, σε τμήματα ή μονοτμηματικές σχολές των Α.Ε.Ι., θα πραγματοποιηθούν εφαρμόζοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο διασποράς του κορωνοϊού.

Ειδικότερα, κατά τη διενέργεια των κατατακτήριων εξετάσεων για το φετινό ακαδημαϊκό έτος, είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης, τόσο από τους εξεταζόμενους, όσο και από τους επιτηρητές. Παράλληλα, η οργάνωση των κατατακτήριων εξετάσεων θα γίνει με τη χρήση περισσότερων αιθουσών και με ανώτατο όριο συμμετοχής έως τον αριθμό των πενήντα εξεταζομένων ανά αίθουσα, ενώ φυσικά επιβάλλεται ο επιμελής καθαρισμός όλων των χώρων διεξαγωγής των κατατακτήριων εξετάσεων, αλλά και η τήρηση των μέτρων ατομικής υγιεινής από όλους τους συμμετέχοντες στις κατατακτήριες εξετάσεις, όπως αυτά έχουν καθοριστεί από το υπουργείο Υγείας. Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω ισχύουν εφόσον οι κατατακτήριες εξετάσεις διενεργούνται σε τμήμα που εδρεύει σε περιφερειακή ενότητα που υπάγεται σε επιδημιολογικό επίπεδο χαμηλό, μέτριο ή υψηλό.

Αντιθέτως, σε περίπτωση που η περιφερειακή ενότητα, στην οποία εδρεύει το τμήμα ή σχολή Α.Ε.Ι., υπάγεται σε πολύ υψηλό επιδημιολογικό επίπεδο, η διεξαγωγή των κατατακτήριων εξετάσεων αναβάλλεται προσωρινά και θα διοργανωθεί σε μεταγενέστερο χρόνο, όταν η περιφερειακή ενότητα υπαχθεί εκ νέου σε ένα από τα τρία πρώτα επιδημιολογικά επίπεδα (χαμηλό, μέτριο ή υψηλό).

            Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην τονίσουμε ότι αναμένεται σύντομα να εκδοθεί και η εγκύκλιος που θα ορίζει τις ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων για τις μετεγγραφές – μετακινήσεις φοιτητών, θέμα που μας απασχόλησε την προηγούμενη εβδομάδα.

Δημήτρης Χρυσόπουλος on Facebook
Δημήτρης Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.