Η λογική «απουσιάζει»!

0
152

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

Είναι αλήθεια ότι η φετινή σχολική χρονιά δίνει την εντύπωση στους περισσότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς ότι κύλησε πολύ πιο γρήγορα από άλλες χρονιές, έστω κι αν πρακτικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει… Το μεγάλο διάστημα της τηλεκπαίδευσης και τα όσα διαδραματίστηκαν όλη τη χρονιά δημιούργησαν πάρα πολλά και σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία φτάνει στο τέλος της για φέτος με την επιστροφή όλων των μαθητών -ανεξαρτήτως βαθμίδας- στα σχολεία από την ερχόμενη Δευτέρα.

Ειδικότερα, από τη Δευτέρα 10 Μαΐου επιστρέφουν στις τάξεις τους όλοι οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με πραγματοποίηση και δήλωση αυτοδιαγνωστικού τεστ σε συνδυασμό με τα ισχύοντα προληπτικά μέτρα. Παράλληλα, το σχολικό έτος παρατείνεται έως και την Παρασκευή 25 Ιουνίου για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, ενώ για τα γυμνάσια και τα λύκεια έως και την Παρασκευή 11 Ιουνίου. Επιπρόσθετα, όπως ήδη γνωρίζουμε, δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και κατά συνέπεια ο βαθμός της ετήσιας επίδοσης κάθε μαθητή θα προκύψει από το μέσο όρο των βαθμών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου. Ακόμη, οι πανελλαδικές θα ξεκινήσουν για τα γενικά λύκεια τη Δευτέρα 14 Ιουνίου και για τα επαγγελματικά την Τρίτη 15 Ιουνίου.

Όλα αυτά φυσικά είναι πράγματα που ήδη γνωρίζαμε, εν αντιθέσει με όσα έγιναν γνωστά μέσα στην εβδομάδα για τα φροντιστήρια. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, την ερχόμενη Δευτέρα θα γίνει και η επανεκκίνηση των φροντιστηρίων και θα λειτουργήσουν διά ζώσης όλα τα τμήματα που σχετίζονται με τη διενέργεια εξετάσεων όπως οι πανελλαδικές και οι εξετάσεις γλωσσομάθειας. Εκ πρώτης όψεως η συγκεκριμένη απόφαση φαντάζει μία πολύ θετική εξέλιξη, από τη στιγμή που τα φροντιστήρια παραμένουν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης για σχεδόν επτά μήνες. Κι, όμως, δεν είναι όλα όπως δείχνουν από τη στιγμή που το άνοιγμα των φροντιστηρίων δεν αφορά το σύνολο των μαθητών.

Είναι αλήθεια ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα έχουμε αναφερθεί πολλάκις μέσα από την πάντα φιλόξενη στήλη του «filologikosistotopos.gr». Παρατηρούμε, όμως, ότι παρά το γεγονός πως η πλειοψηφία των επιχειρήσεων της οικονομίας της χώρας έχει σηκώσει ρολά και προσπαθεί να επανακάμψει, είναι ακατανόητο να μην επαναλειτουργούν τα φροντιστήρια για το σύνολο των μαθητών και να ετοιμάζονται να υποδεχτούν μόνο τους μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις και δη αυτούς που σε ένα μήνα θα παλέψουν για μία θέση στα ελληνικά πανεπιστήμια μέσα από τις πανελλαδικές ή αυτούς που θα εξεταστούν για την επάρκειά τους στις ξένες γλώσσες.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Λαμβάνουμε, λοιπόν, ως δεδομένο ότι οι μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης από τη Δευτέρα θα έχουν τη δυνατότητα να πηγαίνουν στα σχολεία αφού φυσικά έχουν πραγματοποιήσει αυτοδιαγνωστικά τεστ δύο φορές την εβδομάδα. Έχοντας ως παρακαταθήκη αυτά τα δύο τεστ δεν είναι λογικό να μπορούν να παρακολουθήσουν διά ζώσης και τα φροντιστηριακά τους μαθήματα; Και μάλιστα σε τμήματα με πολύ μικρότερο αριθμό ατόμων, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα τα μέτρα να τηρούνται στο μέγιστο βαθμό.

Κι αν, όπως έγινε γνωστό το προηγούμενο διάστημα, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει επειδή αυξάνεται ο κίνδυνος διασποράς λόγω ανάμειξης παιδιών από διαφορετικά σχολεία, ο αντίλογος λέει ότι τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αναμειγνύονται σε διαφορετικές ομάδες τόσο μέσα από τα σχολικά διαλείμματα, όσο και μέσα από τις καθημερινές συναθροίσεις τους σε διάφορους χώρους, πόσο μάλλον τώρα που υπάρχει και η εναλλακτική λύση της συνάθροισης στους χώρους της εστίασης και μάλιστα χωρίς μάσκα σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

Στο σημείο αυτό παράλειψη θα ήταν επίσης να μην τονιστεί ότι στις προτάσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα ώστε τα λύκεια να άνοιγαν μόνο για τη Γ’ Λυκείου, οι ιθύνοντες αποφάσισαν πως κάτι τέτοιο δεν ήταν πραγματοποιήσιμο από τη στιγμή που οι καθηγητές δεν θα μπορούσαν να κάνουν κάποιες ώρες διά ζώσης και κάποιες εξ αποστάσεως. Μάλιστα για το λόγο αυτό αποφάσισαν τα λύκεια να υποδεχτούν ξανά μαθητές όλων των τάξεων. Κι αναρωτιέμαι, άραγε, στα φροντιστήρια τι ακριβώς αλλάζει και τώρα θεωρείται εφικτό κάτι τέτοιο; Στα φροντιστήρια δηλαδή δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε διαφορετικές τάξεις; Ρητορική ερώτηση από τη στιγμή που φτάσαμε ένα μήνα(!) πριν τις εξετάσεις για να κατορθώσουν (γιατί περί κατορθώματος πρόκειται) οι μαθητές που θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις να δουν από κοντά τους καθηγητές τους στις δομές εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέα.

Αναντίρρητα, όλα τα παραπάνω ισχύουν στο έπακρο γι’ αυτό και η απόφαση να λειτουργήσουν τα φροντιστήρια μόνο μερικώς στα μάτια των περισσότερων μοιάζει πραγματικά ακατανόητη. Πλέον είναι απαίτηση του συνόλου τόσο του κλάδου όσο και των μαθητών τα φροντιστήρια να λειτουργήσουν κανονικά με τους ίδιους κανόνες και μέτρα που ισχύουν για τα σχολεία. Εκπαιδευτικές ανάγκες δεν έχουν μόνο τα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές, έχουν και όλα τα υπόλοιπα που φοιτούν στις μικρότερες τάξεις.

 
Τέλος, μιας και η κουβέντα περί μέτρων βρίσκεται πάντα στην επικαιρότητα, ήθελα να προσθέσω ένα ακόμη ερώτημα: Από τη στιγμή που αποφασίστηκε να ανοίξουν τα φροντιστήρια, έστω και με τον τρόπο αυτό, δεν έπρεπε οι ιθύνοντες να έχουν μεριμνήσει για δωρεάν παροχή αυτοδιαγνωστικών τεστ και στους καθηγητές του ιδιωτικού τομέα ήδη από τα μέσα της εβδομάδας; Αντίθετα, άφησαν μία τόσο σημαντική εκκρεμότητα για την τελευταία στιγμή δημιουργώντας επιπλέον άγχος και σύγχυση. Λυπάμαι που το λέω αλλά δεν υπάρχει κανένας σοβαρός σχεδιασμός και πλέον λαμβάνονται αποφάσεις που στερούνται κάθε λογικής. Αποφάσεις που αντί να λύνουν προβλήματα δημιουργούν περισσότερα! Εύχομαι, έστω και την ύστατη ώρα, να επικρατήσει η λογική!

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.