Εστιάζοντας στις φετινές βαθμολογίες  

Εστιάζοντας στις φετινές βαθμολογίες  

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

Η αγωνία έλαβε τέλος και μαζί της ήρθε η ώρα του απολογισμού. Ανέκαθεν η ημέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών αποτελούσε ένα «κοκτέιλ» για τους μαθητές, για άλλους γλυκό και για άλλους πικρό. Άπαντες, όμως, γνωρίζουν πλέον τις βαθμολογικές τους επιδόσεις και με βάση αυτές ετοιμάζονται, αν δεν το έχουν ήδη κάνει, να καταθέσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο για να διεκδικήσουν ένα εισιτήριο για τη σχολή της αρεσκείας τους.

 

Σίγουρα κάποιοι πέτυχαν να συγκεντρώσουν υψηλές βαθμολογίες και να βρίσκονται κοντά στην επίτευξη του στόχου τους, από την άλλη όμως υπάρχουν και εκείνοι που για διάφορους λόγους δεν κατόρθωσαν κάτι αντίστοιχο. Δεν χρειάζεται απογοήτευση, όμως, σε καμία περίπτωση. Ψυχραιμία, καθαρό μυαλό και σωστές επιλογές είναι τα συστατικά που μπορούν να οδηγήσουν κάθε άνθρωπο στην εκπλήρωση των στόχων του, πόσο μάλλον έναν έφηβο που μόλις τώρα ξεκινάει την ενήλικη ζωή του!

 

Το ότι οι φετινές Πανελλαδικές είχαν έναν ιδιαίτερο «τόνο» είναι χιλιοειπωμένο. Δεν θα μπορούσαν, λοιπόν, να μην έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις. Με βάση αυτά στις ανθρωπιστικές σπουδές (ΓΕΛ – Νέο σύστημα) 3 στους 4 υποψήφιους έγραψαν πάνω από τη βάση, ενώ αντίθετα στο πρώην μάθημα βαρύτητας των αρχαίων μόλις 1 στους 2 πέτυχε βαθμολογία πάνω από το 10 και λιγότερο από το 1% όσων εξετάστηκαν πέτυχαν βαθμολογία άνω του 19.

 

Ειδικότερα, στο μάθημα το οποίο αποτέλεσε την «πέτρα του σκανδάλου» για συζητήσεις επί συζητήσεων, τόσο λόγω της επιλογής των θεμάτων όσο και των διατυπώσεων, αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, τα αποτελέσματα σίγουρα δεν μπορούν να θεωρηθούν ικανοποιητικά. Σίγουρα, το γεγονός ότι άλλαξε εντελώς ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο, όμως όχι μεγαλύτερο από αυτόν της επιλογής των θεμάτων αλλά και των οδηγιών που δόθηκαν στα βαθμολογικά κέντρα, οι οποίες με τη σειρά τους προκάλεσαν τεράστια σύγχυση. Για του λόγου το αληθές αναφέρουμε τον κυκεώνα αναβαθμολογήσεων, γεγονός που δείχνει το μέγεθος του προβλήματος και πρέπει να θέσει προ των ευθυνών τους όλους όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία. Για τους λάτρεις των αριθμών παραθέτουμε ότι το 36,91% των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 63,09% έγραψε πάνω από αυτή.

 

Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών το 47,18% των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 52,82% έγραψε πάνω από τη βάση. Εδώ παρατηρούμε μια κατάσταση που συμβαδίζει με την περσινή, όταν και άλλαξε ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος με τους υποψήφιους να δυσκολεύονται σημαντικά. Ειδικότερα, αναφέρουμε ότι το 29,78% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 17,4% από 5 έως 10, ενώ βαθμολογία από 18 έως 20 συγκέντρωσε το 3,95% των υποψηφίων. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα μάθημα που παραδοσιακά δυσκολεύει τους υποψήφιους, όπως συνέβη και φέτος.

 

Στην Ιστορία, ένα μάθημα που επίσης με τη σειρά του δυσκολεύει τους υποψηφίους, το 50,81% των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 49,19% έγραψε πάνω από αυτή. Ειδικότερα, η μεγαλύτερη συγκέντρωση βαθμολογιών βρίσκεται στις βαθμολογίες 0-5 (29,67%), όμως δεν έλειψαν, και οι καλές βαθμολογίες αφού το 15,64% συγκέντρωσε βαθμολογία άνω του 18.

Το τι ισχύει για το συγκεκριμένο μάθημα, μας έχει απασχολήσει κατά καιρούς και σε προηγούμενα άρθρα, θα προσθέσουμε, όμως, ότι το ενθαρρυντικό πλέον είναι ότι τα θέματα απαιτούν σε μεγάλο βαθμό την κριτική ικανότητα των μαθητών και όχι μόνο την καλή αποστήθιση.

 

Τέλος, όσον αφορά την Κοινωνιολογία, η οποία εξετάστηκε για πρώτη φορά πανελλαδικά τα στοιχεία δείχνουν ότι το 37,97% των μαθητών έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 62,03% έγραψε πάνω από αυτή. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι στο συγκεκριμένο μάθημα συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό υψηλότερων βαθμολογιών, αφού το 20,72% των υποψηφίων αρίστευσε (19-20), ενώ ένα ποσοστό 13,01% των υποψηφίων βαθμολογήθηκε από 17-19.

 

Πλέον, οδεύουμε ολοταχώς προς τον τελευταίο σταθμό και της φετινής πορείας καθώς από το Σάββατο 11-7-2020 μέχρι και την Παρασκευή 17-7-2020, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν πλέον να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr.

 

Σημαντικό είναι να τονιστεί ότι μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό του δελτίο, καθώς και ότι μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν μία επιπλέον ημέρα, η οποία θα ανακοινωθεί προσεχώς, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων, ενώ οι βάσεις εισαγωγής εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

 

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους τους υποψήφιους, ανεξαιρέτως αποτελεσμάτων, μέσα από την καρδιά μου Καλή Σταδιοδρομία. Όλοι όσοι προσπάθησαν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, είτε τα κατάφεραν είτε όχι, είναι άξιοι συγχαρητηρίων και παράλληλα αρκετά σοφότεροι καθώς η φετινή διαδικασία σίγουρα δίδαξε σε όλους μας πράγματα που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα τολμούσαμε ούτε καν να σκεφτούμε!

https://www.patakis.gr/product/617367/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-kai-Logotexnia-G΄-Genikou-Lukeiou-Krithria-aksiologhshs-NEA-E/

 

Δημήτρης Χρυσόπουλος on Facebook
Δημήτρης Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.