Να μάθουν μαθητές και καθηγητές το σύστημα πρόσβασης …χθες!

Να μάθουν μαθητές και καθηγητές το σύστημα πρόσβασης …χθες!

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με μέτρα και εξαγγελίες φροντίζει το τελευταίο διάστημα με επιμέλεια τη χαλαρότητα και την αδράνεια στο σχολείο.

Με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται κάθε προσπάθεια αντίδρασης στην κρίση μέσα από την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης αλλά και απαξιώνεται συνολικά ο θεσμός του σχολείου.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το απολυτήριο του Λυκείου έχει μετατραπεί σε πιστοποιητικό φοίτησης αφού δεν απαιτεί πλέον τίποτα παρά μόνον τη φυσική παρουσία του μαθητή!

Αλλά και με ένα τέτοιο απολυτήριο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ασκώντας δημαγωγική πολιτική, υπόσχεται πρόσβαση στα πανεπιστήμια ακόμα και χωρίς εξετάσεις.

Μέσα στο κλίμα της και με θεσμικό τρόπο χαλάρωσης του λυκείου, το Υπουργείο Παιδείας λειτουργεί με ανεύθυνο τρόπο και στο σύστημα πρόσβασης. Η ηγεσία του δεν αισθάνεται ότι έχει ευθύνη για το γεγονός ότι οι μαθητές της Β΄ τάξης του λυκείου δεν γνωρίζουν το σύστημα πρόσβασης παρά μόνο μέσα από πολλά και ποικίλα δημοσιεύματα;

Οι μαθητές της Β΄ τάξης πρέπει να γνωρίζουν το πώς και σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν, ώστε να οργανώσουν καλύτερα την δική τους διαδρομή.

Η καθυστέρηση αυτή συνδέεται με τη γενικότερη αντίληψη του Υπουργείου: «Μην ανησυχείτε όλοι θα εισαχθείτε στο πανεπιστήμιο ακόμη και χωρίς εξετάσεις»!

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δημοσιοποιήσει τώρα το σύστημα πρόσβασης. Την καλούμε να εγκαταλείψει την απαξιωτική για το λύκειο πολιτική του και να δώσει μια πρόταση που να συμβαδίζει με την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας μας.

Πώς θα μπορέσουν οι καθηγητές μέσα σε αυτό το περιβάλλον, να πείσουν τους μαθητές τους ότι η εκπαίδευση θέλει αγώνα και προσπάθεια και όχι χαλαρότητα;

Ζητάμε από όλους τους φορείς της εκπαίδευσης να αμφισβητήσουν την θεσμική απαξίωση του λυκείου.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούμε και πρέπει να εναντιωθούμε σ’ αυτό το κλίμα:

· Να αγωνιζόμαστε για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

· Να διαπαιδαγωγούμε τους μαθητές μας στην κατάκτηση της κουλτούρας για συνεχή και συστηματική προσπάθεια στα πεδία της γνώσης.

· Να τους ενθαρρύνουμε και να τους εμπνέουμε στα ιδανικά της ουμανιστικής παιδείας.

· Να προάγουμε σε κάθε ώρα διδασκαλίας τη δίψα των μαθητών για μάθηση και γνώση.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ)

anthologio.wordpress.com

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Νίκος Τσούλιας
Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός.
Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή.
Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά.
Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός. Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή. Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά. Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.