Νεοελληνική Γλώσσα Α´ Γυμνασίου: 2η Ενότητα – O λόγος του εκπαιδευτικού(Κριτήριο αξιολόγησης)

Νεοελληνική Γλώσσα Α´ Γυμνασίου: 2η Ενότητα – O λόγος του εκπαιδευτικού(Κριτήριο αξιολόγησης)

Νεοελληνική Γλώσσα Α´ Γυμνασίου: 2η Ενότητα – O λόγος του εκπαιδευτικού (Κριτήριο αξιολόγησης)

 

Θέλω δημόσια να αναφερθώ σ’ αυτόν τον σχεδόν παράλογο πανικό που άρχιζε με εφιάλτες τρειςημέρες πριν αρχίσουν κάθε χρόνο τα μαθήματα. Όταν ερχόταν ο Οκτώβριος (τότε, για πολλά χρόνια, άρχιζαν τα μαθήματα στη Μέση Εκπαίδευση), για τρεις ημέρες, πριν γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός καιμπούμε ξανά στις τάξεις, εφιάλτες τρομεροί με ταλαιπωρούσαν. Από τον Οκτώβριο εκείνο του 1963 μου είχε καρφωθεί η τρελή ιδέα πως σ’ αυτή την τάξη, αυτή την πρώτη ημέρα, θα βρισκόταν εκείνος ο διαβολικός, ανελέητος* μαθητής που θα μου υπέβαλλε την τρομερή ερώτηση που δε θα μπορούσα να απαντήσω! Αυτό έως τον Οκτώβριο του 1998.

Περνούσαν τα χρόνια, ερχόντουσαν ωραία, χαρισματικά, ανάμεσα στα άλλα, παιδιά, συχνά (πώς όχι;) δεν μπορούσα να απαντήσω σε κάποια ερώτηση, έμαθα ωριμάζοντας να λέω «θα το κοιτάξω και θα σου απαντήσω αύριο, δεν το ξέρω, δεν το έχω σκεφτεί, δε χρειάστηκε ως τα τώρα να το αναζητήσω» κτλ., αλλά ο πανικός κάθε χρόνο εκεί. Προσπαθώντας λογικά να εξηγήσω αυτό το άγχος, έβρισκα πως ίσως, επειδή υπήρξα προκλητικός μαθητής, σχεδόν αλαζόνας και συχνά προσπαθούσα να φέρω σε δύσκολη θέση τους δασκάλους μου θέτοντας απίθανες ερωτήσεις, φοβόμουν, όταν πια έγινα εγώ δάσκαλος, ότι θα βρισκόταν κάποιο ζιζάνιο να μου ανταποδώσει τις προκλήσεις.

* ανελέητος: αυτός που δεν δείχνει έλεος, σκληρός, αδυσώπητος.

Κώστας Γεωργουσόπουλος, «O πανικός ενός δασκάλου», εφημ. TA NEA, 2003 (διασκευή)

 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.α) Ποιος είναι ο πομπός στο παραπάνω κείμενο και ποιο θέμα θίγει;

β) Τι είδους μαθητής θεωρεί ότι υπήρξε ο πομπός σύμφωνα με τη δεύτερη παράγραφο του κειμένου;

(Μονάδες 6)

 

2.α) Να βρείτε τη δομή (μέρη) της πρώτης παραγράφου του κειμένου.

β) Να βρείτε στο κείμενο μια πρόταση ελλειπτική και μια επαυξημένη.

-(« Προσπαθούσα να φέρω σε δύσκολη θέση τους δασκάλους μου»). Η πρόταση είναι αποφαντική. Να τη μετατρέψετε σε επιφωνηματική και ερωτηματική.

(Μονάδες 4)

 

3.Να γράψετε ένα γράμμα σ᾽ ένα συγγενικό σας πρόσωπο που ζει στο εξωτερικό, στο οποίο θα περιγράφετε τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά σας από την πρώτη σας χρονιά στο Γυμνάσιο.

(Μονάδες 10)

 

 

Κατεβάστε το αρχείο: Κριτήριο αξιολόγησης – O λόγος του εκπαιδευτικού

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.