Τα αγγλικά του πρωθυπουργού

Τα αγγλικά του πρωθυπουργού

Του Κωνσταντίνου Παπαγιαννούλη

Βρισκόμαστε στον Οκτώβριο του 2017
Ο πρωθυπουργός της Ελλάδος κατά τη διάρκεια συνάντησης του πλέον υψηλού επιπέδου,
πετυχαίνει να κάνει όλη την Ελλάδα (ή σχεδόν όλη) να κλάψει με το επικό «We have already eaten the camel, now we have the queue» Έτσι, καταφέρνει δύο χονδροειδή λάθη με μία αλληγορική αναφορά σε ελληνική παροιμία.
Το διαδίκτυο σείεται, τα λαικοειδησεογραφικά ξελυσσάνε, το facebook παίρνει φωτιά, τα κοτσανόμετρα χτυπούν κόκκινο, στα φροντιστήρια Αγγλικών με την ευκαιρία επισημαίνουν στα οκτάχρονα ότι «queue» σημαίνει πλήθος σε ουρά ενώ η ουρά ζώου είναι «tail», θυμίζουν ακόμη στα οκτάχρονα ότι το βόδι είναι «ox» στα Αγγλικά και όχι «camel» που σημαίνει καμήλα.

Με την ευκαιρία του πρωθυπουργικού ατοπήματος, στα σχόλια των αναρτήσεων των ειδησεογραφικών αφενός και του facebook αφετέρου διακρίνουμε δύο κατηγορίες:

Κατηγορία πρώτη: Αυτοί που ασυγκράτητα χλευάζουν τον πρωθυπουργό για τα Αγγλικά που δεν τόχει.
Κατηγορία δεύτερη: Αυτοί που ασυγκράτητα λοιδορούν αυτούς που χλευάζουν τον πρωθυπουργό επαινώντας το άξιο παιδί που είναι αυτοδημιούργητο, που δεν είναι από τζάκι πολιτικών, που δεν είναι από αυτούς που μας κατέστρεψαν κ.λ.π.

Νομίζω η απάντηση βρίσκεται σε ένα Περσικό απόφθεγμα:

Αυτός που δεν ξέρει και ξέρει ότι δεν ξέρει, αυτός είναι παιδί – δίδαξέ τον.

Αυτός που δεν ξέρει και δεν ξέρει ότι δεν ξέρει, αυτός είναι ανόητος – απόφυγε τον.

Αυτός που ξέρει και δεν ξέρει ότι ξέρει, αυτός κοιμάται – ξύπνησέ τον.

Αυτός που ξέρει και ξέρει ότι ξέρει, αυτός είναι σοφός – ακολούθησέ τον.

Φυσικά το να μη γνωρίζει κανείς Αγγλικά, δεν είναι υστέρημα, καθότι οι περισσότεροι μέτρια τα κατέχουμε, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι πρωθυπουργοί. Το πρόβλημα εστιάζεται στην άγνοια της άγνοιας. Στη μη συνειδητοποίηση ότι υπάρχει βεβαρημένο παρελθόν ανάλογων ατοπημάτων και δεν θα έπρεπε συνεπώς να αρθρωθεί ετέρα φράσις πλην του «I am glad to meet you»

Ξεπερνώντας το θέμα των Αγγλικών, υποδορίως και υποσυνειδήτως, αυτό που μας ανησυχεί είναι ότι στο πιδάλιο βρίσκεται κάποιος που ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ !

Αναρωτώμεθα επιπλέον, πόθεν ενεπνεύσθη ο πρωθυπουργός την κάμηλο αντί του βοδιού στην Ελληνική παροιμία και βγάζουμε το συμπέρασμα ότι μάλλον υπάρχει σύγχυση με απόσπασμα της καινής διαθήκης περί καταπώσεως καμήλου και διυλήσεως του κώνωπος !

Κωνσταντίνος Παπαγιαννούλης
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.