Για τις “Νεφέλες” του Αριστοφάνη: (5) Ερωτήσεις κατανόησης και εμβάθυνσης

Για τις “Νεφέλες” του Αριστοφάνη: (5) Ερωτήσεις κατανόησης και εμβάθυνσης

NefelesΟι παρακάτω ερωτήσεις σκοπό έχουν να βοηθήσουν τους φοιτητές που μελετούν τις Νεφέλες να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν στο έργο.

  1. Αναφερθείτε στο ιστορικό της διδασκαλίας των Νεφελών:

  • Ποια εκδοχή του έργου έχουμε σήμερα στα χέρια μας; Βάσει ποιων τεκμηρίων οδηγούμαστε σε αυτό το συμπέρασμα;
  • Ποιες είναι οι σημαντικότερες αποκλίσεις ανάμεσα στις διάφορες εκδοχές του έργου;
  • Ποιοι λόγοι οδήγησαν πολλούς μελετητές στην πεποίθηση ότι η εκδοχή που έχουμε στα χέρια μας δεν διδάχθηκε ποτέ;

2. Σε τελική ανάλυση, δικαιολογείται η άποψη ότι οι Νεφέλες είναι η «κωμωδία της κρίσης»; Αν ναι, ποια είναι τα πραγματικά και ποια μόνο τα επιφανειακά επίπεδα στα οποία η κρίση αυτή εκδηλώνεται;
3. Πώς τεκμαίρεται η άποψη ότι οι Νεφέλες αποτελούν ειρωνική, μαύρη κωμωδία;
4. Πόσο ανταποκρίνεται ο τίτλος του έργου στην πλοκή και τη θεματολογία της Κωμωδίας;
5. Πόσο «τυπικός» είναι ο χορός των Νεφελών σε σχέση με τον συνήθη ρόλο του χορού στον Αριστοφάνη;
6. Ποιες ιδιομορφίες παρουσιάζουν οι Νεφέλες σε επίπεδο δομής συγκριτικά με τον θεωρητικό τύπο της Παλαιάς Κωμωδίας; Πώς εξηγούνται αυτές οι ιδιαιτερότητες;

Οι υπόλοιπες ερωτήσεις στη σελίδα antonispetrides.wordpress.com

Αντώνης Πετρίδης
Ο Αντώνης Κ. Πετρίδης (γεν. 1975) είναι αριστούχος απόφοιτος κλασικής φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Cambridge (Trinity College). Υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πρόγραμμα “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό” του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται κυρίως γύρω από το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την ελληνιστική λογοτεχνία. Από το 2009 ανήκει στην ομάδα που συνέγραψε και εποπτεύει την εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έχει αναλάβει την πτυχή της Αρχαίας Γραμματείας από Μετάφραση στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

Ο Αντώνης Κ. Πετρίδης (γεν. 1975) είναι αριστούχος απόφοιτος κλασικής φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Cambridge (Trinity College). Υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πρόγραμμα “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό” του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται κυρίως γύρω από το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την ελληνιστική λογοτεχνία. Από το 2009 ανήκει στην ομάδα που συνέγραψε και εποπτεύει την εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έχει αναλάβει την πτυχή της Αρχαίας Γραμματείας από Μετάφραση στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.