Βρισκόμαστε στο 1835
Η Ελλάς έχει απολέσει το ρεύμα του διαφωτισμού και της αναγέννησης, ενώ διατηρεί στα σπλάχνα της το σπόρο των μεγάλων αυτών ρευμάτων. Η Ελλάς βρίσκεται σε ένα ομιχλώδες τοπίο αναζήτησης των χαμένων χρόνων πολιτισμού.

Βρισκόμαστε στο 1935
Εμφανίζονται τα πρώτα οργανωμένα φροντιστήρια στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ξεπερνούν μακράν τον οικοδιδάσκαλο και υπόσχονται επιτυχία σε σχολές που κατά παράδοση ανήκουν στη μεγάλη αστική τάξη. Ας θέσουμε λοιπόν το πρώτο ερώτημα: Γιατί οργανώθηκαν από τότε τα φροντιστήρια στην Ελλάδα;
Μήπως γιατί δεν ήταν από τότε αρκετά καλά τα δημόσια σχολεία;
Η θετική απάντηση ακούγεται γελοία !

Το αίμα του Έλληνα είχε μπολιαστεί πλέον με την αναζήτηση της μορφωτικής ταυτότητας.
Γιατί όμως οι Έλληνες τότε αναζήτησαν επισταμένα την άνοδο της μορφωτικής στάθμης;
Μήπως γιατί θέλησαν να ξεφύγουν από την οικονομική μαρμάγκα του αγροτικού πεπρωμένου;
Η θετική απάντηση ακούγεται επίσης γελοία, αν συνυπολογίσουμε, ότι και σήμερα υπάρχει η ίδια επιδίωξη από πλήρως αστικοποιημένες κοινωνίες !

Πόσο λειτουργεί τελικά το συλλογικό Ελληνικό υποσυνείδητο, πέρα από πρόχειρες εκτιμήσεις περί ανεπαρκών σχολείων και πέρα από πρόχειρες εκτιμήσεις περί επιθυμίας καταξίωσης σε επίπεδο μορφωμένων αστών ;
Η Ελληνική παράδοση πολιτισμού είναι μια βαριά κληρονομιά για την οποία έχουμε κληθεί άμα τω θανάτω των προγόνων να αποδεχτούμε.
Έχουμε φυσικά τη δυνατότητα να κάνουμε αποποίηση και να πορευθούμε χωρίς τη χλαμύδα με τους μαιάνδρους, χωρίς τη σκιά του Παρθενώνα, σαν τα νέα κράτη που αναδείχθηκαν με την κατάρρευση του σοσιαλισμού.

Τι είναι τελικά το φροντιστήριο;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, φυσικά και δεν είναι συμπλήρωμα ανεπαρκούς σχολείου, καθώς επίσης φυσικά και δεν είναι επιθυμία αστικοποίησης συμπλεγματικών ημιαστών !

ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΜΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΙΣΙΑ ΠΕΔΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ !
ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΑΡΒΕΛΕΡ, ΤΟΥ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΟΣΩΝ ΛΑΜΠΡΙΝΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΞΩ!

Προηγούμενο άρθροΗ έννοια της Πολυπλοκότητας στους χώρους της Φιλοσοφίας, της Βιολογίας και της Αστρονομίας
Επόμενο άρθροΚαλλιεργούν οι γονείς το διάβασμα;
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.