Βρισκόμαστε στο 1835
Η Ελλάς έχει απολέσει το ρεύμα του διαφωτισμού και της αναγέννησης, ενώ διατηρεί στα σπλάχνα της το σπόρο των μεγάλων αυτών ρευμάτων. Η Ελλάς βρίσκεται σε ένα ομιχλώδες τοπίο αναζήτησης των χαμένων χρόνων πολιτισμού.
Βρισκόμαστε στο 1935
Εμφανίζονται τα πρώτα οργανωμένα φροντιστήρια στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ξεπερνούν μακράν τον οικοδιδάσκαλο και υπόσχονται επιτυχία σε σχολές που κατά παράδοση ανήκουν στη μεγάλη αστική τάξη. Ας θέσουμε λοιπόν το πρώτο ερώτημα: Γιατί οργανώθηκαν από τότε τα φροντιστήρια στην Ελλάδα;
Μήπως γιατί δεν ήταν από τότε αρκετά καλά τα δημόσια σχολεία;
Η θετική απάντηση ακούγεται γελοία !
Το αίμα του Έλληνα είχε μπολιαστεί πλέον με την αναζήτηση της μορφωτικής ταυτότητας.
Γιατί όμως οι Έλληνες τότε αναζήτησαν επισταμένα την άνοδο της μορφωτικής στάθμης;
Μήπως γιατί θέλησαν να ξεφύγουν από την οικονομική μαρμάγκα του αγροτικού πεπρωμένου;
Η θετική απάντηση ακούγεται επίσης γελοία, αν συνυπολογίσουμε, ότι και σήμερα υπάρχει η ίδια επιδίωξη από πλήρως αστικοποιημένες κοινωνίες !
Πόσο λειτουργεί τελικά το συλλογικό Ελληνικό υποσυνείδητο, πέρα από πρόχειρες εκτιμήσεις περί ανεπαρκών σχολείων και πέρα από πρόχειρες εκτιμήσεις περί επιθυμίας καταξίωσης σε επίπεδο μορφωμένων αστών ;
Η Ελληνική παράδοση πολιτισμού είναι μια βαριά κληρονομιά για την οποία έχουμε κληθεί άμα τω θανάτω των προγόνων να αποδεχτούμε.
Έχουμε φυσικά τη δυνατότητα να κάνουμε αποποίηση και να πορευθούμε χωρίς τη χλαμύδα με τους μαιάνδρους, χωρίς τη σκιά του Παρθενώνα, σαν τα νέα κράτη που αναδείχθηκαν με την κατάρρευση του σοσιαλισμού.
Τι είναι τελικά το φροντιστήριο;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, φυσικά και δεν είναι συμπλήρωμα ανεπαρκούς σχολείου, καθώς επίσης φυσικά και δεν είναι επιθυμία αστικοποίησης συμπλεγματικών ημιαστών !
ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΜΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΙΣΙΑ ΠΕΔΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ !
ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΑΡΒΕΛΕΡ, ΤΟΥ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΟΣΩΝ ΛΑΜΠΡΙΝΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΞΩ!