ΠΜΣ: Αξιοποίηση των διαφορετικών ικανοτήτων και συμπεριληπτική εκπαίδευση

0
557

 «Αξιοποίηση των διαφορετικών ικανοτήτων και συμπεριληπτική εκπαίδευση» 

Η καινοτόμος προσέγγιση αυτού του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, το οποίο διεξάγεται με φυσική παρουσία, (δια ζώσης) ή on line, (εξ αποστάσεως), βασίζεται στην προϋπόθεση ότι στις αναπηρίες και στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες αντιστοιχούν διαφορετικές ικανότητες και ως εκ τούτου κάθε άτομο είναι μοναδικό και έχει θετικά στοιχεία. 

Γι αυτόν τον σκοπό το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών προάγει επαρκείς δεξιότητες που ξεκινάνε από την διάγνωση και αξιολόγηση της διαφορετικότητας, για να φθάσουν έως τα εργαλεία και τις τεχνολογικές μεθοδολογίες, οργανωτικές και παιδαγωγικές, που μεταδίδονται με τρόπο διεπιστημονικό, για να φτάσει το παιδί στο υψηλότερο της λειτουργικότητάς του. 

 Θεματικές ενότητες 

1) Γνώσεις, αποτελέσματα και αξιολόγηση των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών και των Αναπηριών 5 ECTS 

  • Είδη αναπηριών, προσωρινών και μόνιμων. 
  • Λεκτικές και εκφραστικές 
  • Γνωστικές 
  • Κοινωνική Ψυχολογία των αναπηριών και της διαφορετικότητας 

 2) Διαχείριση των διαφορετικών ικανοτήτων στους Δημόσιους και Ιδιωτικούς οργανισμούς 11 ECTS 

  • Οργανωτικές δομές, μορφές βελτιστοποίησης και Problem Solving 
  • Ο ρόλος των κοινωνικών υπηρεσιών στις συμπεριληπτικές πολιτικές 
  • Χρήση των τεχνολογιών και εργαλείων πληροφορικής στην καθημερινή ζωή και αυτονομία των ατόμων με αναπηρία. 
  • Διαχείριση των διαφορετικών ικανοτήτων, δικαιώματα και καθήκοντα στους οργανισμούς 
  • Diversity management και ψυχική υγεία στους χώρους εργασίας 
  • Δημιουργία αποτελεσματικών σχέσεων και επικοινωνίας με στόχο την ανάπτυξη της συμπερίληψης 
  • Η σημασία της δημιουργίας κινήτρων στα άτομα με διαφορετικές ικανότητες 

 

 3) Μεθοδολογίες και εργαλεία για την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση. 7 ECTS 

  • ICT για την αναπτυγμένη αλληλεπίδραση, τεχνολογικές καινοτομίες και προσαρμοστική διαδικασία μάθησης 
  • Διδακτικές τεχνολογίες για την συμπερίληψη 
  • Ρομποτική, Βιοτεχνολογίες και προσθετική
  • Αισθητηριακές αναπηρίες 

    4) Μεθοδολογίες και εργαλεία για την εκπαίδευση 5 ECTS 

  • Η γλωσσική και πολιτισμική διαφορετικότητα: Διδακτική των γλωσσών ως ξένες, εργαλεία για την ενσωμάτωση

  • Διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στην περίπτωση της Δυσλεξίας

  • Διδασκαλία των μαθηματικών και θετικών επιστημών.

  • Η φυσική κάθε μέρα: Η επιστημονική σκέψη για όλα τα ταλέντα και για κάθε ηλικία, μεθοδολογίες και καινοτόμα διδακτικά εργαλεία

  • Διδασκαλία της Ιστορίας και των αρχαίων πολιτισμών,

  • Μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Tiflodidattica 

5) Παιδαγωγική των διαφορετικών ικανοτήτων 2 ECTS 

  • Κατανοώντας τη διαφορετικότητα: Η εκπαίδευση στον Αυτισμό 
  • Παιδαγωγική των ατόμων με αναπηρία 
  • Ψυχοπαιδαγωγική για την υποστήριξη 

6) Ενδυνάμωση των ικανοτήτων και αξιοποίηση της διαφορετικότητας 6 ECTS 

  • Τεχνικές για την ενίσχυση των soft skills 
  • Αξιοποίηση των δεξιοτήτων και εκπαιδευτικές διαδρομές προς την συμπερίληψη. 
  • Προβληματισμοί σχετικά με την ψυχική υγεία των ατόμων με αναπηρία 
  • Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες , αυτονομία και προκαταλήψεις 
  • Η ομαδική εργασία σε περιβάλλοντα με υψηλή διαφορετικότητα – διαφοροποίηση. 
  • Ο ρόλος της Ηγεσίας (leadership) στις δράσεις της ενδυνάμωσης (empowerment) 
  • Τεχνικές για την διαπροσωπική επικοινωνία 
  • Αξιοποίηση των διαφορετικών ικανοτήτων δια μέσου των sports και της μουσικής 

7) Πρακτική άσκηση 18 ECTS 

8) Πτυχιακή εργασία 6 ECTS 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.