Νεοελληνική Γλώσσα Γ´ Γυμνασίου: Ενότητα 3 – Ευθύς και πλάγιος λόγος (Ασκήσεις)

Νεοελληνική Γλώσσα Γ´ Γυμνασίου: Ενότητα 3 – Ευθύς και πλάγιος λόγος (Ασκήσεις)

Νεοελληνική Γλώσσα Γ´ Γυμνασίου: Ενότητα 3 – Ευθύς και πλάγιος λόγος (Ασκήσεις)

  • Να μετατρέψετε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο χρησιμοποιώντας ως εξάρτηση τα ρήματα που βρίσκονται μέσα στις παρενθέσεις.

  1. Γιατί δεν ήρθες σήμερα στο σχολείο; (Με ρώτησε…)

  1. Κλείσε το παράθυρο γρήγορα. (Του ζήτησε…)

  1. Ήρθε η ώρα να φύγουμε. (Μας ανακοίνωσε…)

  1. Μην τολμήσεις να με ενοχλήσεις ξανά. (Μου ζήτησε…)

  1. Πώς θα γυρίσεις σπίτι; (Ανησυχούσε…)

  1. Γιατί είσαι τόσο θυμωμένος; (Απορούσε…)

  1. Θα σε βοηθήσω οικονομικά όσο μπορώ. (Μου υποσχέθηκε…)

  1. Ήταν τα γενέθλιά μου σήμερα. (Δε θυμόταν…)

  1. Μπορώ να σου τηλεφωνήσω αύριο; (Με ρώτησε…)

  1. Μην φύγετε απόψε. (Μας παρακάλεσε…)

  • Στις παρακάτω περιόδους να βρείτε τις πλάγιες ερωτήσεις και να τις μετατρέψετε σε ευθείες.

 

  1. Απορούσε πού ξέχασε τα κλειδιά του.

  1. Δεν ξέρω αν σου είπε για ποιο λόγο φέρεται έτσι.

  1. Τη ρώτησε γιατί δεν είχε διαβάσει τα μαθήματά της.

  1. Δεν γνώριζαν ποια ήταν η σωστή κατεύθυνση.

  1. Ανησυχούσε μήπως είμαι κουρασμένος.

  • Στα παρακάτω παραδείγματα να βρείτε το συντακτικό ρόλο των πλάγιων ερωτηματικών προτάσεων.

 

  1. Δεν ήταν σίγουρο αν θα έρθει μαζί μας.

 

  1. Δεν ξέρουν τι ώρα θα φτάσουν στον προορισμό τους.

  1. Αυτό φοβάμαι, πώς θα αντέξω τόσες ώρες.

  1. Ξέρω καλά πόσο πονάς.

  1. Βρήκαμε γρήγορα πού έμενε.

  1. Είναι ζήτημα αν μιλήσαμε δύο φορές φέτος στο τηλέφωνο.

  1. Εκείνο δεν καταλαβαίνω, πώς με το τόσο διάβασμα δεν έγραψε καλά.

  1. Απορώ τι με ήθελε βραδιάτικα.

  1. Αμφιβάλλω αν με αγαπάει αληθινά.

  1. Λύσε την απορία μου πότε θα φύγουμε.

 

  • Να βρείτε ποιες από τις παρακάτω πλάγιες ερωτήσεις είναι ολικής αγνοίας και ποιες μερικής.

 

  1. Με ρώτησε αν θα πάμε διακοπές το καλοκαίρι.

  1. Δεν ήξερε πώς να γυρίσει πίσω.

  1. Τον ρώτησε ποιος το έκανε αυτό.

  1. Αμφέβαλλε αν τον πίστεψαν.

  1. Σκεφτόμουν συνεχώς πόσο θα μου κοστίσει αυτό το ταξίδι.

 

  1. Με ρώτησε μήπως τον γνωρίζω.

  1. Εξήγησέ μου πώς θα λύσω την άσκηση.

  1. Σκέψου τι θα κάνουμε το Σάββατο.

  1. Δεν θυμόταν πού είχε βάλει την τσάντα της.

  1. Δεν ξέρει ποιο είναι το καλό του.

Κατεβάστε το αρχείο: Ενότητα 3 – Ευθύς και πλάγιος λόγος (Ασκήσεις)

Έφη Ξύδη
Ονομάζομαι Ξύδη Έφη και είμαι απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (κλασική κατεύθυνση). Από το 2011 παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Για ένα χρόνο ήμουν εθελόντρια φιλόλογος στο Κοινωνικό Φροντιστήριο των Αγίων Αναργύρων και από το 2013 εργάζομαι ως φιλόλογος στο φροντιστήριο «Ροπή» στη Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής.

Ονομάζομαι Ξύδη Έφη και είμαι απόφοιτη του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (κλασική κατεύθυνση). Από το 2011 παραδίδω ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Για ένα χρόνο ήμουν εθελόντρια φιλόλογος στο Κοινωνικό Φροντιστήριο των Αγίων Αναργύρων και από το 2013 εργάζομαι ως φιλόλογος στο φροντιστήριο «Ροπή» στη Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.