Δεσμώτες του ιλίγγου

Δεσμώτες του ιλίγγου

Το υπουργείο παιδείας συχνά διακατέχεται από ιλίγγους.
Όπως στην ταινία Vertigo – (δεσμώτης του ιλίγγου) του Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο κύριος παθών του ιλίγγου είναι ο εκάστοτε υπουργός.
Στην ταινία, ο Τζέιμς Στίουαρτ είναι αποστρατευμένος από τα σώματα ασφαλείας, όπως και ο αρμόδιος υπουργός ανήκε σε αποστρατευμένες πολιτικές θέσεις. Ο λόγος της αποστράτευσης του Τζέημς ήταν οι κρίσεις ιλίγγου που πάθαινε,-όταν πλησίαζε σε ύψη- μαζί με χρόνια κατάθλιψη.

Εμφανίζεται λοιπόν μια μέρα η εντολή να παρακολουθήσει μία μυστηριώδη γυναίκα (Κιμ Νόβακ) η οποία τον τελευταίο καιρό συμπεριφέρεται αλλόκοτα.
Ο αρμόδιος υπουργός εντέλεται να εφαρμόσει την -πρώτη φορά- ιδεολογία κλείνοντας τα μάτια στην όποια ακροφοβία, παρακολουθώντας την (ιδεολογία) καθώς κινείται στους διαδρόμους του υπουργείου.

Όμως στην ταινία, δίνεται η εντύπωση, ότι η υπό παρακολούθηση Κιμ Νόβακ είναι η μετεμψύχωση της συζύγου του εντολέα. Όμοια, στους πολιτικούς θεατές, δίνεται η εντύπωση, ότι οι καινοφανείς απόψεις περί παιδείας είναι μετεμψύχωση της ατυχούς θανούσης ιδεολογίας.

Στην κρίσιμη σκηνή, ο πρωταγωνιστής δεσμεύεται να παρακολουθήσει την Κιμ, καθώς αυτή ανεβαίνει στο καμπαναριό μιας εκκλησίας.
Ο υπουργός δεσμεύεται να εφαρμόσει εντολές των θεσμών περί μείωσης του κόστους των πανελλαδικών. Σταδιακά μειώνει τα μαθήματα, όμως αυτό δεν φτάνει. Το κόστος παραμένει και πάλι υψηλό, οπότε αποφασίζει να μεταφέρει τις εξετάσεις μέσα στο Λύκειο ώστε η βαθμολόγηση να μη χρεωθεί εξτρά αλλά να ανατεθεί στις τυπικές υποχρεώσεις των καθηγητών.

Ο Τζέημς πείθει τον εαυτό του ότι δεν τρέχει τίποτα με την υψοφοβία του και ακολουθεί την Κιμ ανεβαίνοντας ένα – ένα τα σκαλοπάτια.
Ο υπουργός προχωράει στις αποφάσεις περί ενδοσχολικής εξέτασης, αλλά βρίσκεται για άλλη μία φορά αντιμέτωπος με τη συντεχνία των καθηγητών, οι οποίοι ανησυχούν ότι είναι δόλιο το σχέδιο του για να τους αξιολογήσει μέσω της πανελλαδικής βαθμολογίας των μαθητών τους.

Καθώς ο Τζέημς ανεβαίνει αρχίζουν τα συμπτώματα του Ιλίγγου. Αποφεύγει να κοιτάξει κάτω, γιατί γνωρίζει ότι θα περιέλθει σε σκοτοδίνη.
Ο υπουργός μετά την αναπάντεχη πρώτη αντίδραση της συντεχνίας αρχίζει να τα μαζεύει πίσω, με αρχικά προαιρετική βαθμολόγηση Β΄ Λυκείου και στη συνέχεια με προαιρετική τη βαθμολόγηση του Ιανουαρίου της Γ΄ Λυκείου. Ο ίλιγγος του υπουργού είναι εμφανής, καθώς η σκοτοδίνη τον κάνει να φάσκει και να αντιφάσκει, να δηλώνει και μετά να αναιρεί, να υποστηρίζει αντικρουόμενες θέσεις εντός εικοσιτετραώρου κ.λ.π.

Ο Τζέημς υπόκειται σε κρίση ιλίγγου και δεν καταφέρνει να σταματήσει την Κιμ από την πορεία της προς την κορυφή του καμπαναριού και η νεαρή γυναίκα αυτοκτονεί πέφτοντας από ψηλά.
Ας ταιριάξουμε προφητικά το μέλλον της θέσης του υπουργού στο αρμόδιο υπουργείο

Ο Τζέημς, νοσηλεύεται για μικρό χρονικό διάστημα σε ψυχιατρική κλινική και δεν καταφέρνει να ξεχάσει την Κιμ. Μερικούς μήνες αργότερα, ενώ έχει βγει από την κλινική συναντά την Τζούντι, μια γυναίκα που έχει την ίδια εμφάνιση με την Κιμ. Τότε ο Τζέημς βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα νέο μυστήριο.
Ο υπουργός εκτός υπουργείου, αναρρώνει από τους ιλίγγους και τις σκοτοδίνες ενώ ο επόμενος υπουργός είναι υποχρεωμένος να πει την αλήθεια ώστε επιτέλους οι εκπαιδευτικοί παρατηρητές να κατανοήσουν το πρόβλημα πίσω από το μυστήριο:
Ο νέος υπουργός το λέει ωμά ώστε να το καταλάβουν όλοι και κυρίως η συντεχνία: ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΑ !

Ο προεκλογικός άσσος στο μανίκι έχει (ευτυχώς) αμετάκλητα ολισθήσει αχρησιμοποίητος!

Κωνσταντίνος Παπαγιαννούλης
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.