iep«Τέχνη & Εκπαίδευση:

Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις

στο Σχολείο του 21ου αιώνα»

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ)

10 & 11 Οκτωβρίου 2015

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) διοργανώνει διήμερο Συνέδριο στην Αθήνα στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών 10 και 11-10-2015 με θέμα: «Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα».

Στόχος του Συνεδρίου είναι η παρουσίαση σύγχρονων παιδαγωγικών προτάσεων, απόψεων και κατευθύνσεων, καθώς και η ανάπτυξη ενός ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ καλλιτεχνών, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ειδικών ερευνητών-διδασκόντων από τον πολυπρισματικό χώρο των Τεχνών και της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ούτως ώστε να αναδειχτούν οι Τέχνες ως πολυδιάστατων διαύλων που υποστηρίζουν την καλλιτεχνική έκφραση, προτάσσουν την ατομικότητα και τη μοναδικότητα του παιδιού-μαθητή, κινητοποιούν την επιθυμία του για έρευνα και δημιουργία, αναπτύσσουν τις ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις του, αλλά και διαμορφώνουν τις εν γένει αξίες, στάσεις και συμπεριφορές του –στοιχεία, εντέλει, ουσιωδώς θεμελιώδη για τον Πολίτη του 21ου αιώνα.

Στις προθέσεις του Συνεδρίου είναι η ανάδειξη της πολλαπλής ωφελιμότητας αλλά και της χρηστικής λειτουργικότητας της Τέχνης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης.

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

  • Τέχνη και κοινωνικό γίγνεσθαι: φιλοσοφικές, ιστορικές, επιστημονικές και ιδεολογικές προσεγγίσεις.
  • Τέχνη και σύγχρονη Διδακτική – Η Διδακτική της Τέχνης & η εκπαιδευτική πραγματικότητα σήμερα: διαπιστώσεις, θεωρητικές παραδοχές, ερευνητικές και ερμηνευτικές προσεγγίσεις.
  • Η Τέχνη στη διεθνή Εκπαιδευτική Πράξη: όψεις της λειτουργικότητας των Τεχνών στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών, συγκριτικά με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Διαμορφώνοντας το σχολείο του Αύριο.
  • Καινοτόμες προσεγγίσεις της Τέχνης και δημιουργική μάθηση: η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, των κοινωνικών δεξιοτήτων, της διερευνητικής μάθησης.
  • Σύνδεση του σχολείου με τον Πολιτισμό.
  • Τέχνη και Καλές Πρακτικές διδασκαλίας – Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην Τέχνη.
  • Διαθεματική Προσέγγιση των Τεχνών: η συμπληρωματικότητα των τεχνών με άλλα διδακτικά και παιδαγωγικά αντικείμενα.
  • Η Τέχνη ως εργαλείο αντιμετώπισης της μαθητικής διαρροής και του σχολικού εκφοβισμού.

Παρέχεται, ωστόσο, η δυνατότητα στους Εισηγητές να προτείνουν και διαφορετικές θεματικές περιοχές ανάπτυξης ανακοινώσεων. Οι τίτλοι των εισηγήσεων ορίζονται αποκλειστικά από τους ίδιους τους Εισηγητές.

 

Στο Συνέδριο μπορούν να συμμετάσχουν ως Εισηγητές:

  • Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων.
  • Το Επιστημονικό & Διδακτικό προσωπικό της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • Στελέχη της εκπαίδευσης.
  • Επιστήμονες και ερευνητές στους τομείς της Τέχνης, της Διδακτικής και της διαθεματικής προσέγγισης.
  • Δημιουργοί – Καλλιτέχνες που υλοποιούν Καλλιτεχνικές – Εκπαιδευτικές δράσεις.

 

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Οι εργασίες μπορούν να υποβληθούν σε μορφή poster ή 15λεπτων εισηγήσεων προκειμένου το Συνέδριο να επιτρέψει, ταυτόχρονα, τις γόνιμες παρεμβάσεις των Συνέδρων για συζήτηση. Οι υποψήφιοι εισηγητές οφείλουν μέχρι 31/7/2015 να καταθέσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected] περίληψη της πρότασής του για poster ή εισήγηση (έως 250 λέξεις) σε ηλεκτρονική μορφή (pdf ή αρχείο word, Calibri 11pt), καθώς και σύντομο βιογραφικό σημείωμα με πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (Ταχ. Διεύθυνση, Τηλέφωνα και e-mail). Το τελικό πρόγραμμα μαζί με τις περιλήψεις, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ πριν από την έναρξη του Συνεδρίου.

Το Συνέδριο μπορούν να παρακολουθήσουν ελεύθερα, όσοι το επιθυμούν. Θα δοθούν Βεβαιώσεις Συμμετοχής. Για την εξέλιξη των διαδικασιών, μπορείτε να ενημερώνεσθε από την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ: www.iep.edu.gr

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Διεξαγωγή Συνεδρίου: 10 & 11/10/2015

Προθεσμία Υποβολής Περιλήψεων: 31/7/2015

Ημερομηνία Έγκρισης Προτάσεων: 31/8/2015

Η Επιστημονική Επιτροπή

Κοκκινίδης Δημοσθένης (Ζωγράφος, Ομότ. Καθηγητής της ΑΣΚΤ), Σάλλα Τιτίκα (Ζωγράφος, χαράκτρια, Ομότ. Καθηγήτρια Διδακτικής ΑΣΚΤ), Ιωαννίδης Κώστας: Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, ΑΣΚΤ), Γιαγκάζογλου Σταύρος (Σύμβουλος Α’ ΙΕΠ, Προϊστάμενος Γραφείου Έρευνας, Σχεδιασμού Και Εφαρμογών Α’ Γραφείου), Ζιρώ Όλγα (Σχ. Σύμβουλος Εικαστικών), Λαζάρου Σωτηρία (Σύμβουλος ΥΠΟΠΑΙΘ Εικαστικών, ΙΕΠ), Μουρσελά Κλεοπάτρα (Εισηγήτρια ΙΕΠ, εικαστικός, εκπαιδευτικός), Στίγκα Καλλιόπη (Εισηγήτρια ΙΕΠ, Μουσικολόγος, εκπαιδευτικός),.

Η Οργανωτική Επιτροπή

Καραμπέτσου Βασιλική, (Εισηγήτρια ΙΕΠ, Φιλόλογος), Λαζανάς Παναγιώτης (Σύμβουλος Β’ ΙΕΠ, Φιλόλογος), Λαζάρου Σωτηρία (Σύμβουλος ΥΠΟΠΑΙΘ Εικαστικών, ΙΕΠ), Μουρσελά Κλεοπάτρα (Εισηγήτρια ΙΕΠ, εικαστικός, εκπαιδευτικός), Στίγκα Καλλιόπη (Εισηγήτρια ΙΕΠ, Μουσικολόγος, εκπαιδευτικός), Χαριτωνίδου Ανδρονίκη (Σύμβουλος Γ’ ΙΕΠ, Γαλ. Φιλολογίας).

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.