Advertisement
Αρχική Blog Σελίδα 2669

«Στο μεσοδιάστημα»

0

abstract-artΚατά τέτοιον τρόπο διαφαίνεται η παρακμή της προηγούμενης ημέρας υπό το ευρύ και ηχηρό φως της επομένης, με αποτέλεσμα να συγκρατεί την μελαγχολική πνοή δίχως εκτροπές ή παραλείψεις. Πρόκειται για την στιγμή που ο συγγραφέας αγγίζει την βαριά πένα, πίνει δύο ακόμα γουλιές, ατενίζει το σκοτεινό δωμάτιο, λουσμένο από το λυκόφως και επιδιώκει την προσπάθεια˙ να σημειώσει και να διατηρήσει για τον εαυτό του την ύστατη ώρα της δημιουργία. Αυτός είναι ένας αξιοσημείωτος άλλως τε λόγος γραφής.

«Συνδαυλίζεις το αχούρι των ιδεών με το ξεσκονόπανο και κρατάς ολίγα για προσωπική χρήση(αρχικά τουλάχιστον)». Εγωιστικά τα κίνητρα˙ο γραφιάς εντείνει την οίηση, την μικροθυμία. Σπαταλά τις ώρες του δια του εαυτού και ένεκα εαυτού˙αν θα επωφεληθεί κανείς, δεν ενδιαφέρει ούτε τον αριβιστή κόλακα του χαρτιού, ούτε τον αμέριμνο μα συνειδητοποιημένο πολίτη. Εξυφαίνει, λοιπόν, ιστορίες και δολοπλοκίες, συγκρούσεις και έριδες με απώτατο στόχο την εσωτερική πλήρωση.Σκυμμένος,βράδυ,βρικολακιάζει βαρετά αλλα βεβιασμένα,ώστε μέτοχος να καταστεί στον Ιδεών την του Πλάτωνος έξοχη πόλη.Καθώς περνούν όμως τα λεπτά αναστενάζει χωρίς να σημειώνει. Θαρρεί πως απαρνήθηκε το χάρισμά του.Ξεκινά πάλι πατώντας το μελάνι δυνατά,να χαραχθούν οι λέξεις ανεξίτηλες.
-Διατί εξηκολούθης γράφειν; Κραυγάζει η πένα διαχρονικά.

-Κάθε ανθρώπινη ύπαρξη είναι ένα ατελές ον, πολυπρισματικό, που κλυδωνίζεται και υφίσταται την δράση του περίγυρου με τρόπο ευθύ,απροσποίητο, συγκλονιστηκό. Η μετάβαση του πολίτη σε άνθρωπο και του «όντος» σε «ρυθμιστή» της πραγματικότητας διαπερνά τους λεπτούς ήχους μια κλασσικής άρπας. Ακολουθώντας πληθώρα συγχορδιών,μεταξύ κοτραμπάσων, πιάνων, βιολιών και άλλων θείων οργάνων καλείσαι να ανιχνεύσεις τον λεπτό και εύηχο,ξεχωριστό της άρπας ήχο. Σαν ξεπέσεις στο παιχνίδι μια φορά τίποτα δεν αντιλαμβάνεσαι. Εν συνεχεία, ωθείσαι προς κατευθύνσεις άδηλες μήπως και σου μαρτυρήσει κάποιο όργανο άλλο προς τα πού πρέπει να τρέξεις. Απο-ιδιοποίηση και ιδιοποίηση του ενδότερου «εγώ»˙αποστροφή του κεκαλυμμένου καθώς και νόθου ρεαλιστικού αντικρύσματος, με άλλα λόγια εξευτελισμός και συνάμα υποβάθμιση των αυτιών μου.

Η κίβδηλη συνομιλία και ο πρόλογος αυτής έχουν δυο καίρια χαρακτηριστικά:περιγραφική από τη μια και αλληγορική από την άλλη επιδίωξη.Στο ξαφνικό φως της αμφιλύκης η ανάπαυση επί των μη εξελίξιμων προοιονίζει την αμφιλεγόμενη αντιμετώπιση μελλοντικών αινιγμάτων, προσδίδοντας μια κάποια εμπνευσμένη ευκρίνεια σε κάθε βήμα της επόμενης μέρας. Απόγευση ποιητικού στοχασμού είναι τα λεπτά πριν αποκοιμηθούμε το βράδυ, καθώς κλείνουμε τα βλέφαρα.

Το Φ.Ε.Κ. για το Νέο Λύκειο

0
ypourgeio paideias-2

minedu1. Το «Γενικό Λύκειο» (Ημερήσιο και Εσπερινό) αποτελεί εκπαιδευτική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παροχής γενικής παιδείας και βαθμιαίας εμβάθυνσης και εξειδίκευσης στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα.
2. Σκοποί του Γενικού Λυκείου είναι ιδίως:
α) Η παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου, που θα συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική, συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών.
β) Η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών.
γ) Η καλλιέργεια της εθνικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς αλλά και η προετοιμασία των νέων για την κοινωνία των ευρωπαίων πολιτών.

Παράταση στο πρόγραμμα “Από τη Μάθηση στην Πράξη”

0
ypourgeio paideias-2

mineduΤίτλος: «Από τη Μάθηση στην Πράξη»

Παρατείνεται μέχρι Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο επιμορφωτικό πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς: «Από τη Μάθηση στην Πράξη».

Πρόκειται για μία δράση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) και την Ελληνική Εταιρεία Συμβούλων Μάνατζμεντ (ΕΛΕΣΜΑ),στο πλαίσιο της πολιτικής της Γ.Γ.Ν.Γ. για την ανάπτυξη της νεανικής επιχειρηματικότητας .

Στόχοι της δράσης είναι :

  • Η μεταφορά εμπειρίας σε συνδυασμό με πρακτικές γνώσεις.
  • Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας – απασχόλησης.

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων

0
ypourgeio paideias-2

mineduΈχοντας υπ’ όψιν :
1. Tην υπ’ αριθμ. Απόφαση του Πρωθυπουργού 90595/ Στ5 (ΦΕΚ 1667 Β΄/5-7-2013) με θέμα «Καθορισμός αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνο Γκιουλέκα και Συμεών Κεδίκογλου».
2. Την Υ.Α. 92998/Γ7/10-8-2012 (ΦΕΚ 2314 Β΄/10-08-2012) ΑΔΑ: Β4ΓΦ9-ΛΥΥ με θέμα «Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους» και ειδικότερα τα άρθρα 4, 6, 8 & 10.
3. Την Υ.Α. 93006/Γ7/10-8-2013(ΦΕΚ 2314 Β΄/10-08-2012) ΑΔΑ: Β4Γ99-ΡΓΜ με θέμα «Προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων».
4. Την υπ’ αρ. πρ. 121118/Γ7/8-10-2012 ΑΔΑ: Β4349-ΛΣΙ Εγκύκλιο με θέμα «Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Comenius- Leonardo da Vinci και eTwinning) για το Σχολικό Έτος 2012-2013».

Η μεγαλύτερη κατάντια της κοινωνίας… γέννημα – θρέμμα των νέων!

0

ImageHandlerΈνας προσβλητικός προσδιορισμός ήταν αρκετός, για να «κλονίσει» κάθε εγκεφαλικό μου κύτταρο, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού… αυτός του «τζαμπατζή»! Ειπώθηκε ατυχώς, όπως όλοι γνωρίζουμε, για ένα 19χρονο παιδί, που έχασε τη ζωή του για ένα εισιτήριο. Το «πώς» και το «γιατί», μόνο η Δικαιοσύνη είναι αρμόδια να κρίνει και μόνο εκείνης το πόρισμα είναι αξιόπιστο. Φαντάζομαι όμως, πως η κυρία που ατυχώς απέδωσε έναν τέτοιο χαρακτηρισμό στο συγκεκριμένο παιδί δεν είχε αισθανθεί προηγουμένως την ανάγκη, να τον αποδώσει στους πραγματικούς «τζαμπατζήδες» αυτής της δυσχερέστατης εποχής.

H συνεισφορά των προφορικών στις 3 τάξεις του “Νέου Λυκείου” για την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπ/ση.

1

exams3Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.). O Β.Π.Α. προκύπτει από τους βαθμός προαγωγής της Α΄ και B΄ τάξης και το βαθμό απόλυσης της Γ΄ μετά από προσαρμογή όπως φαίνεται στα παρακάτω παραδείγματα (Αναπροσαρμοσµένος «προαγωγικός» βαθμός ).

anapr-proag-bathmos

Ο κάθε Αναπροσαρµοσµένος «προαγωγικός» βαθμός κάθε τάξης πολλαπλασιάζεται με τους συντελεστές (0,4/0,7/0,9) όπως φαίνεται στο παρακάτω πίνακα , τα 3 γινόμενα προστίθενται και το άθροισμα διαιρείται με το 2 (0,4+0,7+0,9=2).

Πρόσφατα Άρθρα