Διαδικτυακό Σεμινάριο

Η ενασχόληση με τις λέξεις και τη Γλώσσα εν γένει προϋποθέτει την ύπαρξη και αξιοποίηση πλήθους δεξιοτήτων. Απαιτούνται λεκτικές δεξιότητες, ισχυρή μνήμη, φωνολογική επίγνωση, αφαιρετική και μεταγνωστική ικανότητα. Η Δυσλεξία αποτελεί μια σοβαρή διαταραχή των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής, που οφείλεται σε εγγενή αίτια. Εντάσσεται στο ευρύτερο πεδίο των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών και εκφράζεται με σοβαρές δυσκολίες σε όλα τα πεδία του μαθήματος της Γλώσσας με ειδική συμπτωματολογία κι αντιμετώπιση. Το παρόν πρόγραμμα αφορά στη διεξοδική μελέτη της Δυσλεξίας μέσω της εξέτασης των θεωρητικών μοντέλων, της αιτιολογίας, της συμπτωματολογίας, της αξιολόγησης και της ειδικής αντιμετώπισης. Η διαταραχή αυτή απαιτεί ειδική διάγνωση και διδακτική, που συνάδουν με το μαθησιακό και νευρο-ψυχολογικό προφίλ των μαθητών που έχουν διαγνωστεί με αυτού του είδους τη διαταραχή. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στις διαδικασίες αξιολόγησης και παρέμβασης σε μαθητές σχολικής ηλικίας.

Στόχος Επιμόρφωσης

Σκοπός του σεμιναρίου είναι αρχικά η συνοπτική θεωρητική και πρακτική μελέτη των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα. Αρχικά, θα εξεταστούν συνοπτικά οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως πεδίο ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και οι κατηγορίες τους. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί ο εννοιολογικός καθορισμός της Δυσλεξίας και η παρουσίαση των θεωρητικών μοντέλων. Θα παρουσιαστούν οι μορφές της μέσω ανάλυσης περιπτώσεων. Θα αναλυθεί η αιτιολογία τους και οι επιμέρους ψυχο-φυσιολογικοί μηχανισμοί που επιδρούν σε αυτές. Θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία της διαταραχής και θα παρουσιαστούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αξιολόγησης, που στοιχειοθετούν την εικόνα της διαταραχής. Τέλος, θα αναλυθούν οι αρχές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο.

Μαθησιακοί Στόχοι

Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν στην απόκτηση γνώσεων ως προς την έννοια της Δυσλεξίας, την ένταξη της διαταραχής στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και την απόκτηση δεξιοτήτων ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπισή της. Οι διδακτικές τεχνικές του σεμιναρίου αφορούν στα ακόλουθα: Εμπλουτισμένη εισήγηση, Ατομικές εργασίες, Προβολή εποπτικού υλικού. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση: – να κατέχουν πληροφορίες για τη Δυσλεξία, – να διακρίνουν τη Δυσλεξία ως Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή, – να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε μαθητές με Δυσλεξία, – να σχεδιάζουν υλικό αξιολόγησης και παρέμβασης.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων, που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της Δυσλεξίας και των επιπτώσεών της στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που συνεργάζονται με παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, που ενδιαφέρονται να λάβουν γνώσεις για το αντικείμενο.

  • Ημερομηνία Διεξαγωγής

    08/06/2019

  • Ώρα Σύνδεσης

    10.45-11.00

  • Ώρες Διεξαγωγής

    11.00 – 14.15

  • Δυνητικοί Συμμετέχοντες

    Εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων, Νηπιαγωγοί, Βρεφονηπιοκόμοι, Εργο-Λόγοθεραπευτές, Ψυχολόγοι, Φοιτητές

Περισσότερες πληροφορίες e-employ.gr

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.