Το Σύστημα Μόνιμων Διορισμών 15000 Εκπαιδευτικών

Το Σύστημα Μόνιμων Διορισμών 15000 Εκπαιδευτικών

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων  Κ. Γαβρόγλου τηρώντας τη θεσμική τάξη και θεωρώντας ότι η πρώτη συνάντηση μετά τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου στις 19 Δεκεμβρίου θα έπρεπε να είναι με τα Δ.Σ. των εκπαιδευτικών  είχε καλέσει για σήμερα το πρωί στις 9.30 στη Βουλή τα Δ.Σ. ΟΛΜΕ,

ΔΟΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ προκειμένου να τα ενημερώσει αναλυτικά για το τελικό σχέδιο του συστήματος μόνιμων διορισμών όπως αυτό αποφασίστηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Τα Δ.Σ. των συνδικαλιστικών Οργανώσεων δεν εμφανίστηκαν στην προγραμματισμένη συνάντηση.

Η άρνησή τους να προσέλθουν στη σημερινή συνάντηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα, μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας, που αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα (μονίμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς) αλλά και τις χιλιάδες των αδιόριστων εκπαιδευτικών προκαλεί πολλά ερωτηματικά.  

Μήπως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν επιθυμούν να προχωρήσουν οι 15.000 διορισμοί; Μήπως επιδιώκουν εκ του ασφαλούς μια ιδιότυπη επαναφορά της επετηρίδας; Ή μήπως με λεονταρισμούς του τύπου «δεν μας αφορούν ούτε οι επιταγές του Συντάγματος ούτε και οι αποφάσεις του ΣτΕ» θέλουν να υπονομεύσουν τη διαδικασία διορισμών; Οποιαδήποτε άρνηση διαλόγου δεν δικαιολογείται και, δυστυχώς, αντικειμενικά ταυτίζεται με εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις που όχι μόνον δεν θέλουν διορισμούς αλλά δηλώνουν με κάθε τρόπο ότι θέλουν απολύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι στην τελευταία συνάντηση του Σεπτεμβρίου με τις δύο Ομοσπονδίες, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είχε ζητήσει να καταθέσουν γραπτώς τις συγκεκριμένες προτάσεις τους για το σύστημα μόνιμων διορισμών.

Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δεν κατέθεσαν μέχρι σήμερα καμιά πρόταση εκτός  από  τις δημόσιες αναφορές για την αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας, χωρίς να δηλώνουν τι γίνεται με τα επιστημονικά κριτήρια και, κυρίως, τι ακριβώς γίνεται με τους συγκεκριμένους περιορισμούς του Συντάγματος και των αποφάσεων του ΣτΕ. Υπάρχουν μάλιστα γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών προς τις Ομοσπονδίες που κάνουν λόγο για μέγιστη αναγνώριση προϋπηρεσίας 84 μηνών. Η Κυβέρνηση αναγνωρίζει τελικά 120 μήνες!

Το Υπουργείο Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων έχοντας την ευθύνη να επανέλθει πλήρως η κανονικότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα, που είναι καθολικό αίτημα της κοινωνίας  και λαμβάνοντας υπόψη :

  • τη δεκαετή αδιοριστία (2008-2018) που προκάλεσαν τα μνημόνια,
  • τις αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες είναι γνωστές και στην εκπαιδευτική κοινότητα,
  • την πάγια θέση της ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ για κατάργηση του γραπτού διαγωνισμού

προχωρεί ανακοινώνοντας δημοσίως την απόφαση της κυβέρνησης για το σύστημα μόνιμων διορισμών, υλοποιώντας τη δέσμευσή της για 15.000 μόνιμους διορισμούς την επόμενη τριετία Ίσως κάποιες πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις δεν επιθυμούν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αλλά ενδιαφέρονται μόνο για μια στείρα αντιπαράθεση και καταστροφολογία ακόμη και με ότι θετικό προωθείται. Θα τους κρίνουν όμως τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα όσο και ολόκληρη η κοινωνία.


  1. ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΙΜΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Τηρώντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε τριετές πρόγραμμα 15.000 μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση(4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά), προβαίνουμε σήμερα στην κατάθεση της πρότασης για το σύστημα διορισμού.

Γενικά χαρακτηριστικά της πρότασης

Με στόχο τη θεσμοθέτηση ενός δίκαιου και ταυτόχρονα αξιοκρατικού συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών, ικανού να συμβάλλει στην  ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των νέων μας και σύμφωνου με το θεσμικό πλαίσιο που ορίζεται από:

α)τις επιταγές του Συντάγματος και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 4, παρ. 1, 5 παρ.1 και 103 παρ.7 και 8 καθώς και

β) τη συμμόρφωση με τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, και συγκεκριμένα με την υπ’ αρ. 527/2015 Απόφαση Ολομέλειας του ΣτΕ και τις υπ’ αρ. 1883/2017 και 4353/15  Αποφάσεις του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ,

η κυβέρνηση συγκροτεί την πρότασή της με τους εξής βασικούς άξονες υλοποίησης:

  1. την προκήρυξη και ευθύνη της διαδικασίας αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ με  σύστημα μοριοδότησηςκριτηρίων μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια,
  2. οι προβλέψεις του ν. 3848/2010 και του γραπτού διαγωνισμού καταργούνται,
  3. τίθεται σε ισχύ ενιαίο σύστημα μοριοδότησηςγια μόνιμους και αναπληρωτές,
  4. συντάσσεταιενιαίος πίνακαςπου θα χρησιμοποιείται τόσο για τον διορισμό μονίμων όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών,
  5. προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας όσων εκπαιδευτικών δεν τη διαθέτουν.

Πυλώνες κριτήριων:

  • προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120μήνες,
  • ακαδημαϊκά προσόντα,
  • κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

Το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης επιδιώκει:

α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα, 

β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων  νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

Στο πνεύμα αυτό αποδίδεται ίση βαρύτηταστην προϋπηρεσία και στα ακαδημαϊκά προσόντα:

Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα

  • Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
  • Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
  • Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες
  • Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες
  • Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «Άριστα» είκοσι μία (21) μονάδες.
  • Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:
    • Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.
    • Πολύ καλή γνώση: έξι (6 μονάδες).
    • Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.

Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.

  • Πιστοποιημένη γνώσηχειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου) : τέσσερις (4) μονάδες.
  • Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

 

Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:

  • Μια (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες.

 

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.

 

Γ. Κοινωνικά κριτήρια:

  • Αριθμός τέκνων
  • Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου

Ύστερα από 10 χρόνια αδιοριστίας και υποστελέχωσης όλων των εκπαιδευτικών δομών, επανέρχεται η κανονικότητα και στο χώρο της στελέχωσης της εκπαίδευσης και τερματίζεται η εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών, καθώς υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών του χώρου της εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό, με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών και ευρύτερα της κοινωνίας.

  1. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Hθεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ή αλλιώς η θεσμοθέτηση του δικαιώματος πρόσβασης όλωντων παιδιών 4-6 ετών στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί πολιτική απόφαση στήριξης και ενίσχυσηςτόσο της δημόσιας εκπαίδευσης όσο και του εισοδήματος της οικογένειας.

Η δέσμευση θέσεων στους παιδικούς σταθμούς από παιδιά ηλικίας 4-5 ετών τα οποία παρέμεναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος και ο συνακόλουθος αποκλεισμός μικρότερων παιδιών 0-4 ετών από τις δομές αγωγής και φροντίδας, δημιούργησε ένα φαύλο κύκλο αποκλεισμών. 

Η υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων (ηλικίας 4-5 ετών) στο νηπιαγωγείο απελευθερώνει θέσεις στους παιδικούς σταθμούς για τα μικρότερα παιδιά και κυρίως τα βρέφη που, κατά κανόνα, αποκλείονται από τις δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας  λόγω έλλειψης θέσεων.

Ως προς την υλοποίηση της θεσμοθέτησης της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός τριετίας 2018-21, τα συναρμόδια υπουργεία  (Εσωτερικών, Υποδομών και  Παιδείας) θα καταθέσουν, εντός του Ιανουαρίου,  ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ των αναγκών στη σχολική στέγη για τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση στο σύνολο της χώρας (περίπου 650 νέες αίθουσες Νηπιαγωγείου).

  1. ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Στοχεύοντας στη βελτίωση της παιδαγωγικής  και διδακτικής  υποστήριξης των μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θεσμοθετείται, με ρύθμιση που θα έρθει για ψήφιση άμεσα στη Βουλή, η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα από τους 25 μαθητές που είναι σήμερα στους 22 μαθητές,με σταδιακή εφαρμογή του μέτρου εκκινώντας από το σχολικό έτος 2019-2020 για το Νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού.

  1. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στοχεύοντας στη βελτίωση του Γενικού Λυκείου θεσμοθετούνται με ρύθμιση που θα έρθει άμεσα για ψήφιση στη Βουλή σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο σπουδών της Γ΄ Λυκείου, καθώς και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης, μόνο με το απολυτήριο, για κάποια Τμήματα Ανωτάτων Σχολών. Επίσης προβλέπεται η σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα ημερήσια και σε 22 στα εσπερινά Λύκεια. Η μείωση θα αρχίσει από την Γ΄ Λυκείου το σχολικό έτος 2019-2020.


Φιλολογικός Ιστότοπος on Facebook
Φιλολογικός Ιστότοπος

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.