Αρχαία Ελληνικά Α´ Λυκείου: Οδηγίες διδασκαλίας

Αρχαία Ελληνικά Α´ Λυκείου: Οδηγίες διδασκαλίας

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Α ́ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Διδακτέα ύλη (Περιεχόμενο – Διαχείριση και ενδεικτικός προγραμματισμός)

Για τη διδασκαλία του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Α ́ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου θα χρησιμοποιηθούν:

  • το εγχειρίδιο της Α ́ Λυκείου: Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι (Ξενοφών, Θουκυδίδης) των Κ. Διαλησμά, Α. Δρουκόπουλου, Ε. Κουτρουμπέλη, Γ. Χρυσάφη.
  • το Βιβλίο Μαθητή: Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι: Κείμενο με παράλληλες μεταφράσεις του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ).

Ως βιβλία αναφοράς προτείνονται:

  • η Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής (Γυμνασίου-Λυκείου) του Μ. Οικονόμου,

 

  •   το Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής (Α ́, Β ́, Γ ́ Λυκείου) του Α.Β. Μουμτζάκη,
  •   το Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας (Α ́, Β ́, Γ ́ Γυμνασίου) της Π. Μπίλλα,
  •   το Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας (Α ́, Β ́, Γ ́ Γυμνασίου) των Χ. Συμεωνίδη, Γ. Ξενή κ.ά.Σύμφωνα με τα Ωρολόγια Προγράμματα της Α ́ Τάξης του Ημερησίου Γενικού Λυκείου προβλέπονται για τη διδασκαλία του μαθήματος πέντε (5) ώρες εβδομαδιαίως καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι οποίες διατίθενται για τη διδασκαλία των κειμένων του Ξενοφώντα και του Θουκυδίδη (βλ. παρακάτω, Πίνακες) σε συνδυασμό με τις ανάγκες γλωσσικής διδασκαλίας.

    Στη διδακτέα ύλη του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Α ́ Τάξης του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου περιλαμβάνεται η παρακάτω ύλη από το εγχειρίδιοΑρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι (Ξενοφών, Θουκυδίδης) των Κ. Διαλησμά, Α. Δρουκόπουλου, Ε. Κουτρουμπέλη, Γ. Χρυσάφη:

    1. Εισαγωγή

    α) Κεφάλαιο Β ́: Θουκυδίδης Ολόρου Αλιμούσιος (1. Η ζωή του – 2. Το έργο του. Ενδιαφέροντα και ιδέες – Μέθοδος – Η δομή του έργου. Ο χρόνος της σύνθεσής του -Γλώσσα και ύφος).

    β) Κεφάλαιο Γ ́: Ξενοφών Γρύλλου Ερχιεύς (1. Η ζωή του – 2. Το έργο του. Ενδιαφέροντα και ιδέες).

    Επισημαίνεται ότι, στο πλαίσιο της γλωσσικής, ερμηνευτικής και ιστορικής προσέγγισης του κειμένου, η εισαγωγή αξιοποιείται ως υλικό αναφοράς με επισήμανση των κύριων σημείων και ως εργαλείο αναζήτησης περαιτέρω πληροφοριών, και δεν αποτελεί αυτοτελές τμήμα της εξεταστέας ύλης προς απομνημόνευση.

    2. Κείμενα

    α) Ξενοφών, Ελληνικά, Βιβλίο Β ́ με βασικό θεματικό πυρήνα: Στρατιωτική υπεροχή και πολιτική κυριαρχία

    ΕΝΟΤΗΤΕΣ

    Ι, 16-32 (μόνο από μετάφραση)

    ΙΙ, 1-4

    ΙΙ, 16-23

    ΙΙΙ, 11-16 (μόνο από μετάφραση)

    page8image1189625648

    ΙΙΙ, 50-56

    page8image1189630752

    ΙV, 1-17 (μόνο από μετάφραση)

    page8image1189634144

    ΙV, 18-23

    page8image1189639248 page8image1189639696

    ΙV, 37-43 περιληπτικά

    β) Θουκυδίδης, Βιβλίο Γ ́ με βασικό θεματικό πυρήνα: Ισχύς και δίκαιο, η «ηθική» του πολέμου

    ΕΝΟΤΗΤΕΣ

    Γ’, 70 (μόνο από μετάφραση)

    Γ’, 71-74

    Γ’, 75 (μόνο από μετάφραση)

    Γ’, 76-78

    Γ’, 79-80 (μόνο από μετάφραση)

    Γ’, 81

    Γ’, 82-83 (μόνο από μετάφραση)


Φιλολογικός Ιστότοπος on Facebook
Φιλολογικός Ιστότοπος

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.