olmeΜε­ταρ­ρυθ­μί­σεις και Εκ­παι­δευ­τι­κοί
Ανα­δυό­με­νες πο­λι­τι­κές, αντι­θέ­σεις και θέ­ματα σε πλαί­σιο ανά­πτυ­ξης
Antoni Verger Ερευ­νη­τής στο Τμήμα Κοι­νω­νιο­λο­γίας του Αυ­τό­νο­μου Πα­νε­πι­στη­μίου της Βαρ­κε­λώ­νης. Μέ­λος του Ερευ­νη­τι­κού Κέ­ντρου «Πα­γκο­σμιο­ποί­ηση, Εκ­παί­δευση και Κοι­νω­νι­κές Πο­λι­τι­κές»
([email protected]).

01 Feb 2016 – Worlds of Education 45 – Feb 2016

Ένα πρό­σφατα δη­μο­σιευ­μένο βι­βλίο στο­χεύει στην κα­τα­νό­ηση από μια εμπει­ρικά θε­με­λιω­μένη άποψη, της φύ­σης, της έκτα­σης και των δια­στά­σεων της νέας πα­γκό­σμιας τά­σης των δια­χει­ρι­στι­κών εκ­παι­δευ­τι­κών με­ταρ­ρυθ­μί­σεων και ιδιαί­τερα, πώς αυ­τοί οι τύ­ποι των με­ταρ­ρυθ­μί­σεων αφο­ρούν τους εκ­παι­δευ­τι­κούς. Όλα τα κε­φά­λαια βα­σί­ζο­νται στην αρ­χική έρευνα και τα πρω­το­γενή δε­δο­μένα. Οι δια­φο­ρε­τι­κές πε­ρι­πτώ­σεις – με­λέ­της (case studies) που πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται εδώ ανα­λύ­ουν τις με­ταρ­ρυθ­μί­σεις με στόχο την ει­σα­γωγή της αξιο­λό­γη­σης των εκ­παι­δευ­τι­κών (Πε­ρού) και τα μέ­τρα λο­γο­δο­σίας των εκ­παι­δευ­τι­κών (Ιν­δο­νη­σία και η Τζα­μάικα), την ικανότητα-βασισμένη στο πρό­γραμμα σπου­δών (Τουρ­κία), τις συ­νερ­γα­σίες δη­μο­σίου και ιδιω­τι­κού το­μέα (Ου­γκά­ντα ),τους συμ­βα­σιού­χους εκ­παι­δευ­τι­κούς (Ιν­δία) και την απο­κέ­ντρωση (Να­μί­μπια). Εστιά­ζουν συ­γκε­κρι­μένα στο πώς οι με­ταρ­ρυθ­μί­σεις με­τα­τρέ­πουν το έργο των εκ­παι­δευ­τι­κών και εάν και πώς συ­μπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται οι εκ­παι­δευ­τι­κοί στη δια­δι­κα­σία χά­ρα­ξης πο­λι­τι­κής.

Κατά τη διάρ­κεια των τε­λευ­ταίων δε­κα­ε­τιών, ένα πα­γκό­σμιο κί­νημα εκ­παι­δευ­τι­κής με­ταρ­ρύθ­μι­σης έχει αλ­λά­ξει τα εκ­παι­δευ­τικά συ­στή­ματα σε όλο τον κό­σμο (Salhberg, 2006). Η ένταση αυ­τής της κί­νη­σης εί­ναι τέ­τοια που ορι­σμέ­νοι πα­ρα­τη­ρη­τές, μι­λούν και για μια «επι­δη­μία» με­ταρ­ρυθ­μί­σεων στην εκ­παί­δευση (Levin, 1998, Steiner-Khamsi 2004). Αυτό το με­ταρ­ρυθ­μι­στικό κί­νημα δί­νει έμ­φαση σε συν­δυα­σμό πο­λι­τι­κών λύ­σεων σχε­τι­κών με την αγορά και στη δια­χεί­ριση ως πιο απο­τε­λε­σμα­τικό τρόπο για την επί­λυση πα­λαιών και νέων εκ­παι­δευ­τι­κών προ­βλη­μά­των. Κατά συ­νέ­πεια, η επι­λογή, ο αντα­γω­νι­σμός, τα κί­νη­τρα, και η λο­γο­δο­σία εί­ναι ολο­ένα και πιο κε­ντρι­κές πο­λι­τι­κές αρ­χές στην πα­γκό­σμια ατζέ­ντα της εκ­παί­δευ­σης και στην ανα­διάρ­θρωση των εκ­παι­δευ­τι­κών συ­στη­μά­των σε όλο τον κό­σμο.
Οι κύ­ριοι στό­χοι των τρε­χου­σών Πα­γκό­σμιων Διοι­κη­τι­κών Εκ­παι­δευ­τι­κών Με­ταρ­ρυθ­μί­σεων (GMERs) εί­ναι η βελ­τί­ωση της αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας των χω­ρών μέσω της ανα­βάθ­μι­σης των μα­θη­σια­κών απο­τε­λε­σμά­των των μα­θη­τών και, ταυ­τό­χρονα, της ενί­σχυ­σης της απο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τας των εκ­παι­δευ­τι­κών συ­στη­μά­των. Με­ρι­κές από τις πιο γνω­στές πο­λι­τι­κές που υλο­ποιού­νται στο πλαί­σιο των GMERs εί­ναι η δια­χεί­ριση με βάση το σχο­λείο και συ­να­φείς μορ­φές απο­κέ­ντρω­σης, πο­λι­τι­κές λο­γο­δο­σίας και αξιο­λό­γη­σης των εκ­παι­δευ­τι­κών, τα προ­γράμ­ματα σπου­δών που βα­σί­ζο­νται σε προ­δια­γρα­φές , στο­χο­θέ­τη­σης και συ­νερ­γα­σίας δημόσιου-ιδιωτικού το­μέα (ΣΔΙΤ) στην εκ­παί­δευση . Οι GMERs τεί­νουν να τρο­πο­ποι­ή­σουν τις συν­θή­κες ερ­γα­σίας των εκ­παι­δευ­τι­κών και τις αρ­μο­διό­τη­τές τους, κα­θώς και τον τρόπο αξιο­λό­γη­σης και κρί­σης από το κρά­τος και την κοι­νω­νία , από­δο­σης των εκ­παι­δευ­τι­κών.
Για να δείτε τη συ­νέ­χεια σε pdf … εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.