Του Κωνσταντίνου Παπαγιαννούλη

1.Ένας βλαξ διαθέτει εκ΄φύσεως αυτοπροστασία ώστε να μην περιπέσει σε κατάθλιψη συνειδητοποιώντας τη βλακεία του. Έτσι λοιπόν, η φύση τον έχει προικίσει με ένα γυάλινο τοίχο και όπως στο γυάλινο κόσμο του Τέννεση Ουίλιαμς, δεν έρχεται σε διανοητική επαφή με τους έξω για να μη συνειδητοποιεί την αναπηρία του!
Όχι ότι είναι ακοινώνητος, αντιθέτως μάλιστα ! Απλά, αποφεύγει την περίπλοκη διανόηση και όταν τύχει να συγκρουστεί με μια περίπλοκη ιδέα για κουβέντα, όπως για παράδειγμα οι θρησκευτικές μειονότητες, καταφεύγει σε βλακώδεις απλουστευτικές απορίες, όπως: Τι θέλουνε μωρέ κι αυτοί τώρα ; Επιπλέον κανείς ευφυής δεν θέλει να στεναχωρήσει ένα βλάκα ! Είναι σαν να λες σε ένα ανάπηρο για δες εγώ πως κινούμαι ενώ εσύ δεν μπορείς ! – Αντίθετα, κάθε σώφρων ευφυής παριστάνει αρκούντως το βλάκα μπροστά στο βλάκα, είτε για να συντονιστούν τα μήκη κύματος, είτε για να μην ενεργοποιήσει την κουτοπονηριά του βλάκα !
2.Ένας βλάξ αναγνωρίζεται εύκολα από το ότι κάνει την ανεπάρκειά του θεωρία. Έτσι αν για παράδειγμα δεν έχει ταξιδιωτικές εμπειρίες, θα πει: Σαν την Ελλάδα δεν είναι πουθενά ! Και το λέει με τέτοια αυτοπεποίθηση λες και είναι ο πολυταξιδεμένος ποιητής ο Καββαδίας ! Αν δεν έχει δοκιμάσει σούσι αντί να πει δεν γνωρίζω, προκειμένου να πει κάτι λέει: «χαζομάρες» – Δηλαδή ένας ολόκληρος λαός επί 2000 χρόνια τρώει χαζομάρες !
3. Κάθε φασιστοειδής είναι εξορισμού βλαξ. Αν δεν είναι βλαξ είναι ψυχασθενής και τότε τα πράγματα είναι χειρότερα. Εύκολα αναγνωρίζεται γιατί λέει, ότι χρειάζεται ένας Παπαδόπουλος στην Ελλάδα κ.λ.π. Δεν είναι τυχαία η βλακεία που αναδύεται από τους λόγους όλων των μεγάλων δικτατόρων. Ας θυμηθούμε το «Οι φοιτηταί υπό την ζάλην της μορφώσεώς των, αποσπώσι τμήματα των ρείθρων και τα εκτοξεύωσι επί της κεφαλής του συστήματος» Τα μικρά παιδιά αναγνωρίζουν εύκολα τους βλάκες συμμαθητές τους, γιατί είναι αυτοί που τα δέρνουν, εκτός αν δεν είναι βλάκες αλλά ψυχασθενείς!
4.Κάθε αλαζών είναι κατά βάση Βλαξ. Άπαξ και εκστομιστεί κουβέντα του στυλ Εγώ – εγώ – εγώ – εγώ – εγώ – εγώ – εγώ τότε έχουμε κατευθείαν ένα βλάκα με σφραγίδα. Οι βλάκες γενικώς έχουν τρομερή αυτοπεποίθηση. Ο Charles Bukowski έλεγε, ότι «τα προβλήματα του κόσμου προέρχονται από το γεγονός ότι οι βλάκες έχουν αυτοπεποίθηση ενώ οι ευφυείς έχουν αναστολές !» Γενικά ένας βλάκας πιστεύει ότι μπορεί να κυβερνήσει από μια χώρα μέχρι ένα διαστημόπλοιο. Πιστεύει, πως αν ήτανε αυτός μωρέ θα έβαζε τάξη γιατί ξέρει αυτός πως γίνεται !
5. Ένας βλάκας κρίνει συνέχεια τους πάντες και τα πάντα ! Πιστεύει, πως έχει σπουδαία άποψη και έτσι είναι σπουδαίες και οι κριτικές του. Κριτικάρει το γείτονα, κατακρίνει κάθε δημόσιο υπάλληλο που βλέπει, θεωρώντας τον τεμπέλη ενώ δεν είναι σε θέση να σκεφτεί, ότι απλά τους τεμπέληδες δεν θα τους συναντήσει ποτέ. Θεωρεί, ότι όλοι επιβουλεύονται τη θέση του στις ουρές και θέλουν να βγουν μπροστά του, υποψιάζονται όλο το σόι ότι πάει να φάει την κληρονομιά της γιαγιάς και βλέπουν παντού σενάρια συνωμοσίας. Πιστεύει, ότι οι ξένοι έχουν καταχθόνια σχέδια για την Ελλάδα και δεν μας αφήνουν να προοδεύσουμε !
6. Ο Πλάτων διακρίνει τρία επίπεδα κοσμοαντίληψης: 1.Οι άλλοι – 2.Ο κόσμος – 3.Οι ιδέες Για να αξιολογήσετε ένα βλάκα δείτε πόσο χρόνο χαραμίζει με το να ασχολείται με τους «άλλους» πόσο λιγότερο με τον «κόσμο» και πόσο καθόλου δεν μπαίνει στο θεωρητικό μέρος των «ιδεών»
7. Η Βλακεία είναι σαν τον αέρα σε κενό δωμάτιο ! Τείνει να καταλάβει όλο το διαθέσιμο χώρο. Η βλακεία τείνει να καταλάβει το σύμπαν ολόκληρο ! Ο Albert Einstein το περιγράφει λέγοντας το γνωστό :
«Θαυμάζω το άπειρο μέγεθος του σύμπαντος και της ανθρώπινης βλακείας, αν και για το πρώτο δεν είμαι απόλυτα σίγουρος»

Προηγούμενο άρθροΠαρουσίαση Βιβλίου “Δημοκρατία και Οικονομία”
Επόμενο άρθροΗ ύβρις του φασισμού!
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.