“Πλεονάζοντες” φιλόλογοι.

“Πλεονάζοντες” φιλόλογοι.

filologoiΚΑΝΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΠΛΕΟΝΑΖΕΙ, ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ

Εμπρός στον ενδεχόμενο κίνδυνο της υποχρεωτικής μετακίνησης συναδέλφων μας φιλολόγων στην περιφέρεια σήμερα, στην επικράτεια αύριο, καταθέτουμε το παρακάτω υπόμνημα:
1. Θα προκληθεί σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης (διαμονή-στέγαση, οικογένεια κ.λπ.) γι’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς.
2. Απόπειρα μετακίνησης των συναδέλφων μας δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση το ότι «πλεονάζουν». Η διάλυση των ειδικοτήτων και των διακριτών γνωστικών-επιστημονικών αντικειμένων (κατεύθυνση του «νέου» σχολείου) υλοποιείται και με τις λεγόμενες β΄ αναθέσεις. Το φαινόμενο να ανατίθεται ηΙστορία σε άλλες ειδικότητες πρέπει να περιοριστεί και να χρησιμοποιείται η β΄ ανάθεση μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Είναι εξάλλου γνωστό ότι η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών και των φιλολογικών μαθημάτων (εντελώς ενδεικτικά αναφέρουμε την κατάργηση της Ιστορίας στη Β΄ ΕΠΑ.Λ.) σε συνδυασμό με τη γενίκευση της διδασκαλίας μαθημάτων που δεν αντιστοιχούν σε γνωστικό-επιστημονικό αντικείμενο (π.χ. «project») προκαλούν και εντείνουν το πρόβλημα. Το δικαίωμα όμως των παιδιών μας στη μόρφωση είναι αδιαπραγμάτευτο.
3. Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών συνδέονται αναμφίβολα με το πρόβλημα. Ζητούμε, καταθέτοντας με την ευκαιρία τα πάγια επιστημονικά και εκπαιδευτικά αιτήματα που σχετίζονται απευθείας με το θέμα, τα εξής:
1. Να μην επιχειρηθεί καμία μετακίνηση κανενός φιλολόγου.
2. Επικουρικά:
α. Η αντισταθμιστική εκπαίδευση, η οποία πέρυσι λειτούργησε πολύ καθυστερημένα, πρέπει να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατόν (ΠΔΣ, «κοινωνικό φροντιστήριο»).
β. Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι βιβλιοθήκες (και όχι μόνο κάποιες επιλεκτικά) με εκπαιδευτικό προσωπικό.
γ
. Να δοθεί γραμματειακή υποστήριξη στα σχολειά μας. Το πρόβλημα της σχετικής υποστελέχωσης είναι γνωστό και σοβαρό.
δ. Να αξιοποιηθεί η εγκύκλιος για τη μείωση μαθητών ανά τμήμα με βάση μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Θεωρούμε πάντως ότι στο όνομα της «αποασυλοποίησης» και βάσει μεταβατικών ενεργειών επιδιώκεται η διάλυση της δημόσιας ειδικής αγωγής.
ε. Αν χρειαστεί και αυτό, να γίνει μερική ανάκληση ωραρίου. Η λογική των «κουμπωμάτων» δεν έχει καμία θέση στην εκπαίδευση.
Κατερίνη, 29-09-2014
Το ΔΣ του Συνδέσμου Φιλολόγων Πιερίας

Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.