european_unionΣτη σημερινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ανώτατων αξιωματούχων στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανέλαβε τη δέσμευσή της για την προώθηση μιας πιο ισότιμης και ποιοτικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του αναπτυξιακού προγράμματος για την περίοδο μετά το 2015, μέσω συνεχών χρηματοδοτικών παρεμβάσεων.

Ο επίτροπος Ανάπτυξης Άντρις Πίμπαλγκς ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον το 20% του προϋπολογισμού παροχής βοήθειας για την περίοδο 2014-2020 θα διατεθεί για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και την κοινωνική ένταξη κύριο συστατικό της οποίας αποτελεί η εκπαίδευση. Ποσό ύψους μέχρι και 2,5 δισ. ευρώ θα δοθεί στην εκπαίδευση, ώστε να επιβεβαιωθεί ο καθοριστικός της ρόλος στην ανάπτυξη της ΕΕ μετά το 2015. τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν για το μελλοντικό πρόγραμμα “Erasmus για όλους” (ένα πρόγραμμα ακαδημαϊκών ανταλλαγών μεταξύ πανεπιστημίων της ΕΕ και του εξωτερικού, το οποίο βοηθά τους φοιτητές να βελτιώνουν την κατάρτισή τους αποκτώντας εμπειρία σπουδών στο εξωτερικό).

Ο επίτροπος Πίμπαλγκς ανακοίνωσε επίσης τη δέσμευση ότι έως το 2030, κάθε παιδί θα μπορεί να ολοκληρώνει τη βασική του εκπαίδευση, ανεξάρτητα από τις εκάστοτε περιστάσεις, και να αποκτά βασικές δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικής. “Θεωρώ απαράδεκτο ότι σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν 61 εκατομμύρια παιδιά χωρίς πρόσβαση στη βασική εκπαίδευση. Ως πρώην εκπαιδευτικός και υπουργός Παιδείας, πιστεύω ακράδαντα ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα σε ποιοτική εκπαίδευση, ανεξάρτητα από το πού ζει. Γι’ αυτό είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που μπορώ να ανακοινώσω την παροχή σημαντικών ενισχύσεων στην εκπαίδευση μέσα στα επόμενα επτά χρόνια. Βοηθώντας τα παιδιά μετά το δημοτικό, τους δίνουμε ευκαιρίες να έχουν ένα εισόδημα και μια καλύτερη ζωή μόλις τελειώσουν το σχολείο” δήλωσε ο επίτροπος Πίμπαλγκς.

Ο αλφαβητισμός αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την Ευρώπη: ένας στους 5 μαθητές και πάνω από 73 εκατομμύρια ενήλικοι έχουν δυσκολίες στη γραφή και την ανάγνωση. Η βελτίωση του αλφαβητισμού σε όλη την Ευρώπη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της Επιτροπής, η οποία το 2011 συγκρότησε ομάδα εμπειρογνωμόνων για τον αλφαβητισμό με στόχο να εντοπιστούν οι βέλτιστες πρακτικές και να προωθηθεί η συνεργασία στον συγκεκριμένο τομέα σε όλη την Ευρώπη. Η ομάδα υπέβαλε την έκθεσή της τον Σεπτέμβριο του 2012.

Πηγή:www.diorismos.gr/

Προηγούμενο άρθροΤο σχόλιο της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Λογοτεχνίας
Επόμενο άρθροΞενοφῶντος, Ἑλληνικά VI, 2, 5-8
Ο Μανόλης I. Μαυρακάκης γεννήθηκε στην Αθήνα και κατοικεί μόνιμα στο Ηράκλειο Κρήτης. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος σε σχολεία και φροντιστήρια της Μέσης Εκπαίδευσης. Από το 2018 συνεργάζεται με τις εκδόσεις Πατάκη εκδίδοντας σημαντικό αριθμό βιβλίων για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Είναι δημιουργός και διαχειριστής της εκπαιδευτικής σελίδας filologikos-istotopos.gr.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.