Κόντρα στη Βουλή για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

Κόντρα στη Βουλή για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

ekpaideutikosΑντικείμενο έντονης αντιπαράθεσης αποτέλεσε στη Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θεανώ Φωτίου να τονίζει πως πλήττεται ευθέως η ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς και η νέα γενιά εκπαιδευτικών, περιμένουν άδικα προσλήψεις. Άμεση ήταν η απάντηση από τον βουλευτή της Ν.Δ Χρύσανθο Λαζαρίδη, ο οποίος επέκρινε τους εκπαιδευτικούς για το γεγονός ότι πραγματοποιούν τις γενικές τους συνελεύσεις εν ώρα μαθημάτων, ενώ επεσήμανε πως δεν “θα υπαγορεύουν οι εκπαιδευτικοί πως θα νομοθετούμε για την εκπαίδευση”. “Για τη Δημοκρατική Αριστερά αν ήταν να διαλέξει ανάμεσα στα κενά των σχολείων και στην αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, αναμφισβήτητα θα επέλεγε την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών”, επεσήμανε η βουλευτής Μαρία Ρεπούση.

Αναλυτικά τα αποσπάσματα των ομιλιών των 3 βουλευτών:

ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ – Βουλευτής Ν.Δ

“Δεν θα υπαγορεύουν οι εκπαιδευτικοί πως θα νομοθετούμε για την εκπαίδευση. Θα τους ακούμε, αλλά δεν θα εισακούμε όλες τις απαιτήσεις τους. Έχετε στο μυαλό σας νομίζω και αυτό είναι το επικίνδυνο μια χώρα στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα καθορίζουν πως θα είναι η εκπαίδευση. Γιατί όχι οι πανεπιστημιακοί να έχουν τον αποκλειστικό λόγο πως θα είναι τα πανεπιστήμια. Οι δικηγόροι και οι δικαστές πως θα αποδίδεται η δικαιοσύνη.

Οι μηχανικοί για τα δημόσια έργα. Φαντάζεστε την κοινωνία σαν ένα άθροισμα συντεχνιών. Οι πολίτες δεν υπάρχουν εκεί πέρα μέσα. Το δημόσιο συμφέρον δεν υπάρχει εκεί πέρα μέσα. Υπάρχει σαν το άθροισμα των συντεχνιακών συμφερόντων. Ήμαρτον, αυτό δεν είναι δημοκρατία. Αυτό αλλού παραπέμπει και αλλού οδηγεί. Προφανώς οι εκπαιδευτικοί θα ακούγονται. Δεν έχουν σε όλα δίκιο και δεν έχουν δίκιο, όταν πάνε να προστατεύσουν συντεχνιακά τους αιτήματα. Για παράδειγμα, αφού σας αρέσει να επικαλείστε τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο πόσος είναι ο μέσος όρος μαθητών, ας αρχίσουμε από αυτό και ας το πάρουμε ανάποδα. Θέλετε να καταργήσουμε όσα δικαιώματα συντεχνιακά έχουν κατακτήσει οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και παντού αλλού είναι αδιανόητα; Για παράδειγμα έχετε ακούσει ποτέ να γίνεται γενική συνέλευση των καθηγητών εν ώρα μαθήματος και όχι μια φορά το χρόνο, αλλά έξι φορές το χρόνο. Ποιο χρόνο; Τους 9 μήνες. Ξέρετε πόσες χαμένες ώρες εργασίας είναι αυτά; Εάν ισχύει για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους δεν το ξέρω, τα παιδιά μου σχολείο πάνε. Ξέρετε εγώ σχέση με το δημόσιο δεν έχω. Ξέρω, όμως, ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει αυτό εν ώρα μαθήματος.

Σε καμία χώρα του κόσμου δεν κλείνουν οι παιδικοί σταθμοί όπου πάνε και ακουμπάνε τα παιδιά τους οι εργαζόμενοι γονείς, τρεις και τέσσερις και πέντε και έξι φορές το χρόνο επειδή έγιναν γενικές συνελεύσεις των νηπιαγωγών. Ήμαρτον”.

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ – Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α

“Γιατί αυξάνετε τις ώρες διδασκαλίας; Όχι βέβαια γι αυτά τα ατεκμηρίωτα που λέει ο κ. Βορίδης. Ποια Ανεξάρτητη Εκπαιδευτική Αρχή από αυτές που πρόσφατα θεσμοθετήσατε, όπως η ΑΔΙΠΠΔΕ ή όπως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή όπως η Ένωση Σχολικών Συμβουλίων, ποιος Διεθνής Οργανισμός σας είπε ότι πρέπει και μπορείτε να αυξήσετε τις ώρες διδασκαλίας; Ξέρετε ότι η χώρα μας ακολουθεί το μέσο όρο της Ευρώπης, ξέρετε ότι κάθε μια ώρα διδασκαλίας αντιστοιχεί σε τρεις ώρες του δημοσίου υπαλλήλου. Τα ξέρετε όλα αυτά, είναι διεθνή στάνταρς. Γιατί το κάνετε αυτό; Πλήττετε ευθέως την ποιότητα της εκπαίδευσης, πλήττετε τη νέα γενιά εκπαιδευτικών, που περιμένουν άδικα προσλήψεις. Αυτοί να μεταναστεύσουν.

Δημιουργείτε κλίμα φόβου και αβεβαιότητας για τους εκπαιδευτικούς. Εξαθλιωμένοι οικονομικά, εξουθενωμένοι εργασιακά, φοβισμένοι από την τριπλή απειλή, συγχωνεύσεις – αξιολογήσεις – πειθαρχικές παραπομπές. Οι εκπαιδευτικοί σε αυτή τη φάση είναι τα θηράματα για την υλοποίηση της κατάργησης της μονιμότητας του συνταγματολόγου κ. Μανιτάκη. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τη μεγάλη δεξαμενή των 180.000 υπαλλήλων για απολύσεις. Συγχαρητήρια και στους δύο Υπουργούς, Παιδείας και τον κ. Μανιτάκη”.

ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ – Βουλευτής ΔΗ.ΜΑΡ

“Για τη Δημοκρατική Αριστερά αν ήταν να διαλέξει ανάμεσα στα κενά των σχολείων και στην αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, αναμφισβήτητα θα επέλεγε την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Υπήρχαν πράγματι κενά στα σχολεία αυτή τη χρονιά; Ναι, υπήρχαν πολλά κενά στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ας δούμε όμως από πιο κοντά πώς προέκυψαν αυτά τα σχολεία. Έγιναν 4.600 αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε δημόσιες υπηρεσίες, σε κόμματα, στην Αρχιεπισκοπή και σε Βουλευτές. Έγιναν 5.000 περίπου αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΙΣΔΕ σε ΠΙΣΔΕ και πολλές από αυτές, εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν σε σχολεία του κέντρου και δεν συμπλήρωσαν καν το ωράριό τους.

Πολλά, λοιπόν, κενά αυτή τη στιγμή στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση προέκυψαν από συγκεκριμένες πολιτικές και ως Δημοκρατική Αριστερά θα θέλαμε αν υπάρχει ρύθμιση για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών να συνδυαστεί με την απαγόρευση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε γραφείο και καλούμε όλα τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου να μην κάνουν χρήση των αποσπάσεων, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία τους. Όποιοι ξέρουν την εκπαίδευση ξέρουν πολύ καλά ότι αυτή τη στιγμή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν πολλές ειδικότητες που είναι υπεράριθμες για παράδειγμα γυμναστές και πληροφορική, όπως υπάρχουν και ειδικότητες που έχουν κενά, φιλόλογοι και φυσικοί συγκεκριμένα.

Θα μπορούσε λοιπόν εάν δεν απαγορευτούν όλες οι αποσπάσεις σε γραφεία, να απαγορεύονται οι αποσπάσεις για τις ειδικότητες εκείνες που λείπουν στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οποιαδήποτε λοιπόν ρύθμιση αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, εάν δεν συνδυάζεται με την άρση των αποσπάσεων σε γραφεία, είναι μία ρύθμιση που κατά την άποψή μας δεν είναι σωστή και σωστά βάζει απέναντι το Σώμα των εκπαιδευτικών.

Ένα δεύτερο μέτρο για την κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών στα σχολεία θα ήταν για παράδειγμα η χρήση του δεύτερου πτυχίου. Γνωρίζουμε ότι στα σχολειά περισσεύουν ξενόγλωσσοι και καθηγητές πληροφορικής. Πολλοί από αυτούς έχουν δεύτερο πτυχίου φιλολόγου ή μαθηματικού, θα μπορούσε να γίνει χρήση αυτού του δεύτερου πτυχίου, έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά”.

Πηγή: ΟΕΦΕ

Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.