Νεοελληνική Γλώσσα B´ Γυμνασίου: 7η Ενότητα-H Eλλάδα τούς… πληγώνει(Κριτήριο αξιολόγησης)

H Eλλάδα τούς… πληγώνει

Tα άτομα με αναπηρίες σε 17 μεγάλες πόλεις της Eλλάδας δεν έχουν πρόσβαση πουθενά.

 

«Εχθρική» για τους ανθρώπους με αναπηρία είναι η Ελλάδα. Όπως αποκαλύπτει έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, η πρόσβαση σε δημόσια κτίρια, υπηρεσίες, τράπεζες αλλά και ξενοδοχεία ή χώρους αναψυχής γίνεται Γολγοθάς για τα άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, σε πολλές πόλεις της χώρας.

Την έρευνα πραγματοποίησε ο αναπληρωτής καθηγητής της Ιατρικής κ. Ιωάννης Στ. Παπαδόπουλος με τους συνεργάτες του Βάνα Γιουβρή και B. Καραντζούλη. H καταγραφή έγινε με επιτόπια έρευνα3-5 ωρών σε κάθε πόλη– στο πλαίσιο εφαρμογής των στόχων του Πανεπιστημίου που αφορούν την ενασχόληση με την κοινωνία και τα καθημερινά προβλήματα των πολιτών.

Στην έρευνα περιελήφθησαν τα κέντρα 17 πόλεων: Λάρισα, Κοζάνη, Καστοριά, Γρεβενά, Πρέβεζα, Αστακός, Λουτράκι, Φλώρινα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Αιτωλικό, Βόνιτσα, Φιλιππιάδα, Νεάπολη Λακωνίας, Σάμη, Αργοστόλι, Αιδηψός.

Οι ράμπες για τα αναπηρικά αμαξίδια σε πεζοδρόμια ήταν αρκετές μόνο σε 5 από τις πόλεις που επισκέφθηκε η ομάδα της Ιατρικής Σχολής. Σε τέσσερις πόλεις οι ράμπες είχαν πλάτος πάνω από 80 εκατοστά, ενώ τη σωστήκλίση είχαν μόνο 3! Στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλιστα, όπου υπήρχαν ράμπες, υπήρχαν και εμπόδια που έκαναν αδύνατη την κίνηση των αναπήρων σε αυτές.

Οι επιστήμονες επισκέφθηκαν 32 ξενοδοχεία στις 17 πόλεις. Κανένα από αυτά δε διέθετε ειδικές χειρολαβές στην είσοδο ούτε χώρο στάθμευσης για οχήματα αναπήρων. Ράμπα στην είσοδο είχαν δύο μόνο ξενοδοχεία!

Δέσποινα Kουκλάκη, εφημ. ΤΑ ΝΕΑ, 13/4/2004

1ο θέμα (Κατανόηση κειμένου / επικοινωνιακού πλαισίου)

Α.1. Γιατί  η Ελλάδα χαρακτηρίζεται «εχθρική» για τα άτομα με αναπηρία, σύμφωνα με την έρευνα που αναλύεται στο κείμενο; Ποιες σκέψεις και συναισθήματα σας δημιουργούν τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας και πως νομίζετε ότι επηρεάζεται στην πράξη η καθημερινότητα των ανάπηρων συμπολιτών μας;

2ο θέμα (Δομή και γλώσσα του κειμένου)

Α.2. α) Να βρείτε τη σημασία των επιρρηματικών προσδιορισμών που υπογραμμίζονται στο κείμενο.

β) Να σχηματίσετε επιρρήματα παράγωγα από τα επίθετα που επισημαίνονται στο κείμενο και κατόπιν να γράψετε μια πρόταση με καθένα από αυτά.

γ)Με ποιον τρόπο συνδέονται η πρώτη με τη δεύτερη και η δεύτερη με την τρίτη παράγραφοι του κειμένου;

3ο Θέμα (Παραγωγή λόγου)

Σε μια επιστολή που απευθύνεται στον Δήμαρχο της πόλης σας να διατυπώσετε εκ μέρους του δεκαπενταμελούς συμβουλίου τις προτάσεις σας, ώστε το σχολείο σας να γίνει προσβάσιμο και «φιλικό» προς έναν μαθητή με κινητική αναπηρία που πληροφορηθήκατε ότι πρόκειται να φοιτήσει την επόμενη σχολική χρονιά.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.