Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

  

 

 

Τελικά, όπως είχε διαφανεί, η κυβέρνηση αποφάσισε ότι παρά την εξαιρετικά επικίνδυνη τροπή που έχει πάρει η πανδημία με τα χιλιάδες κρούσματα καθημερινά να μονοπωλούν το ενδιαφέρον σύσσωμης της ελληνικής κοινωνίας, τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά την ερχόμενη Δευτέρα με κάποιες αλλαγές στα πρωτόκολλα οι οποίες μόνο σημαντικές δεν χαρακτηρίζονται, κατά τη γνώμη μας…

 

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι προφανώς και δεν θα χανόταν ο κόσμος αν τα σχολεία παρέμεναν κλειστά για ακόμη μία εβδομάδα με στόχο να υπάρξει μια καλύτερη προσέγγιση στο ζήτημα, την ώρα που κατά το παρελθόν έκλειναν για παραπάνω από το μισό του σχολικού έτους με τα κρούσματα να είναι κατά πολλές χιλιάδες λιγότερα, οδεύουμε προς την επανέναρξη… Μια επανέναρξη που μας ανησυχεί όλους περισσότερο από ποτέ!

 

Αναντίρρητα, κάθε εκπαιδευτικός είμαι σίγουρος πως πρεσβεύει ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και αδιαπραγμάτευτη ανάγκη. Τη δεδομένη, όμως, χρονική στιγμή έχουμε να κάνουμε με απολύτως οριακές καταστάσεις και τα μέτρα τα οποία λαμβάνονται κάθε άλλο παρά πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν στη μείωση της διασποράς. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούμε ότι τα παιδιά θα επιστρέψουν στα σχολεία με ασφάλεια απλά και μόνο επειδή θα αυξηθούν τα αυτοδιαγνωστικά τεστ, τα οποία και σε πολλές περιπτώσεις, ας μην κρυβόμαστε, δεν πραγματοποιούνται ποτέ και παραμένουν άθιχτα στο σπίτι…

 

Όπως, έχει αποδειχτεί και κατά το παρελθόν, κάθε ανοδική πορεία των κρουσμάτων ακολουθεί μια σημαντική πτώση γι’ αυτό και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι με μια παράταση των διακοπών για ακόμη μία εβδομάδα, καθότι το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης δεν έχει τεθεί στο τραπέζι αφού διαθέσιμη πλατφόρμα δεν υπάρχει, θα είχαμε μια καλύτερη διαχείριση της κατάστασης… Βέβαια, όσοι παίρνουν τις αποφάσεις δείχνουν να διαφωνούν με όλα τα παραπάνω και ταυτόχρονα προσπαθούν να μας πείσουν ότι έχουν δίκιο την ώρα που οι ίδιοι λαμβάνουν αποφάσεις με τηλεδιασκέψεις και όχι διά ζώσης!

 

Και μιας και αναφερθήκαμε σε αποφάσεις που λαμβάνονται, αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν από τη στιγμή που οι περισσότεροι από τους λεγόμενους «ειδικούς» παίρνοντας το βήμα στα τηλεοπτικά «παράθυρα» να δηλώνουν κατά της επανέναρξης των σχολείων την ερχόμενη Δευτέρα και υπέρ της παράτασης των διακοπών για μία ακόμη εβδομάδα, και την ίδια ώρα κάποιοι άλλοι «ειδικοί» να αποφασίζουν για άνοιγμα με κάποιες «επιφανειακές» αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα; Τελικά, ποιος αποφασίζει κύριοι; Πείτε μας να γνωρίζουμε, είναι υποχρέωσή σας!

 

Είναι τόσο δύσκολο να αντιληφθείτε ότι με τη στάση σας δημιουργείτε αμφιβολίες στον κόσμο και εσείς οι ίδιοι μας οδηγείτε στο να μην ξέρουμε ποιον πρέπει να ακούσουμε και ποιον όχι; Τα πράγματα είναι μετρημένα κουκιά. Οι συνθήκες άλλαξαν και κατά συνέπεια πρέπει να αλλάξει και η τακτική αντιμετώπισης της πανδημίας. Δεν είναι δυνατόν να προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με μέτρα και ημίμετρα τα οποία πάρθηκαν κατά το παρελθόν και φυσικά υπό άλλες συνθήκες, πολλά από τα οποία μάλιστα δεν απέδωσαν καθόλου… Οι αποφάσεις σε τόσο κρίσιμα ζητήματα δεν πρέπει να λαμβάνονται με γνώμονα του ότι πρέπει να δείξουμε ότι όλα δουλεύουν «ρολόι» διότι φοβόμαστε να παραδεχτούμε τα λάθη μας…

 

Και στο σημείο αυτό, αναρωτιέμαι: Αν τελικά το σύστημα υγείας μπλοκάρει από τις νοσηλείες και τις διασωληνώσεις, τότε θα παρθεί -προφανώς- άλλη απόφαση; Εύχομαι, μόνο, τότε να μην είναι αργά… Στη χώρα αυτή ένα από τα μεγαλύτερα ελαττώματά μας είναι ότι στερούμαστε από πρόληψη. Κάποια στιγμή πρέπει να το αλλάξουμε αυτό ριζικά, για να γίνονται στη συνέχεια όλα και πιο ομαλά. Και φυσικά όταν μιλάμε για πρόληψη δεν εννοούμε την εύκολη λύση «τα κλείνω όλα», αλλά αναφερόμαστε σε μέτρα ουσίας. Η χειρότερη υγειονομική χρονιά πέρασε και η νέα που έρχεται για να μην έχουμε τα ίδια αρνητικά αποτελέσματα, θέλει μεγαλύτερη σύνεση και προσοχή από όλους μας ανεξαιρέτως… Καλή η γόνιμη κριτική δε λέω, αλλά η αυτοκριτική μπορεί να καταστεί πιο ωφέλιμη αν συνοδεύεται από θέληση και προσπάθεια για βελτίωση!

 

Κλείνοντας, μέσα από την πάντα φιλόξενη στήλη του «www.filologikosistotopos.gr», σκόπιμο κρίνεται να παρουσιάσουμε επιγραμματικά μερικά από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν ενόψει της επανέναρξης των σχολείων την ερχόμενη Δευτέρα μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Αρχικά, οι μαθητές την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας σχολείων θα πραγματοποιήσουν τρία αυτοδιαγνωστικά τεστ έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1). Από τη δεύτερη εβδομάδα και μετά, δηλαδή μετά τις 17 Ιανουαρίου οι μαθητές θα πραγματοποιούν δύο αυτοδιαγνωστικά τεστ.

Η παραπάνω διαδικασία είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, ενώ η δήλωση και το αποτέλεσμα καταχωρίζονται στη πλατφόρμα edupass.gov.gr, από την οποία εκδίδεται και η σχολική κάρτα.

 

Οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι εμβολιασμένοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν δυο ράπιντ τεστ και ένα σελφ τεστ -όλα με δική τους επιβάρυνση- την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, ενώ από τη δεύτερη εβδομάδα θα πρέπει να πραγματοποιούν δύο ράπιντ κάθε εβδομάδα, πριν από την προσέλευση της Τρίτης και της Παρασκευής. Να σημειωθεί ότι οι νοσήσαντες εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό νόσησης εν ισχύ εντάσσονται στην κατηγορία των «εμβολιασμένων».

 

Τέλος, αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον κορωνοϊό, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για τουλάχιστον πέντε ημέρες και αυτή θα διακόπτεται εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο -προεξάρχοντος του πυρετού- υποχωρούν, και φυσικά με αρνητικό τεστ. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται… Τα παραπάνω ισχύουν και στην περίπτωση που εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός στον κορωνοϊό με την υποσημείωση ότι όταν εξέλθει από την καραντίνα, υποχρεούνται να χρησιμοποιεί μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες πέντε ημέρες.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.