Τράπεζα Θεμάτων Α´ Λυκείου: Νεοελληνική γλώσσα (Θέματα παραγωγής λόγου)

1. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ, ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ. 

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις στο σχολείο σου σε συζήτηση που γίνεται στην αίθουσα εκδηλώσεων με θέμα την ελληνική γλώσσα και τον ρόλο του σχολείου στην καλλιέργεια της. Μετά την εισήγηση του κ Χαραλαμπάκη, ο οποίος ήταν καλεσμένος στη συζήτηση και κύριος ομιλητής, παίρνεις τον λόγο ως εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας του σχολείου σου. Σε 300 περίπου λέξεις να διατυπώσεις τεκμηριωμένα τη συμφωνία ή διαφωνία σου σχετικά με την άποψη που διατύπωσε ότι για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης απαιτείται η αποτελεσματική διδασκαλία και η επαρκής μάθηση της γλώσσας.(11615)

Υπόθεσε ότι στέλνεις επιστολή σε φίλο/η σου μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με αφορμή το παραπάνω άρθρο που διάβασες. Να εκφράσεις τεκμηριωμένα τη γνώμη σου σχετικά με το αν η εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο πραγματοποιούνται αλλαγές στον γραπτό λόγο. (250-300 λέξεις) (11616)

Στον επίλογο του κειμένου προβάλλεται η άποψη ότι το διαδίκτυο δημιουργεί νέες συνθήκες στη γλωσσική επικοινωνία. Συμφωνείς ή διαφωνείς με την παραπάνω άποψη; Το κείμενό σου να έχει τη μορφή ομιλίας έκτασης 250-300 λέξεων που θα εκφωνηθεί σε μια εκδήλωση στο σχολείο σου. (11618)

Στο προσωπικό σου ιστολόγιο (blog) – και αντλώντας στοιχεία από το κείμενο που διάβασες ‒ να παρουσιάσεις την προσωπική σου άποψη για την αξία και τις δυνατότητες που προσφέρει η Γλώσσα. (250-300 λέξεις) (11619)

Σε ημερίδα που διοργανώνει ο Σύλλογος Κηδεμόνων του σχολείου σου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών, παίρνεις μέρος ως εκπρόσωπος της τάξης σου. Αποφασίζεις να εκφωνήσεις ομιλία με θέμα: «Θετικές πλευρές του γλωσσικού δανεισμού». Να διατυπώσεις τις απόψεις σου, φροντίζοντας η θέση σου να είναι τεκμηριωμένη και η ομιλία σου πειστική. (11620)

Στο πλαίσιο της «Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας», αναλαμβάνεις να εκφωνήσεις μια ομιλία (προσχεδιασμένο προφορικό λόγο) απευθυνόμενος/η στη σχολική κοινότητα, προκειμένου να προβληματίσεις το ακροατήριο για τη φθορά της ελληνικής γλώσσας από την αυξανόμενη χρήση ξένων όρων που, σύμφωνα με την άποψη του Γ. Καψάλη, «θα μπορούσαν να αποδοθούν εξαιρετικά στην ελληνική». (250-300 λέξεις) (11625)

«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένας σωρός από λέξεις.» Το σχολείο σου ετοιμάζει ένα αφιέρωμα στη σχολική εφημερίδα με κεντρικό θέμα την ελληνική γλώσσα. Γράφεις ένα άρθρο στο οποίο σχολιάζεις τη θέση αυτή, αναπτύσσοντας την επιχειρηματολογία σου για τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της γλώσσας ως μέσου επικοινωνίας αλλά και ως πολιτισμικού αγαθού. (250-300 λέξεις) (11630)

«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένας σωρός από λέξεις.» Το σχολείο σου ετοιμάζει ένα αφιέρωμα στη σχολική εφημερίδα με κεντρικό θέμα την ελληνική γλώσσα. Γράφεις ένα άρθρο στο οποίο σχολιάζεις τη θέση αυτή, αναπτύσσοντας την επιχειρηματολογία σου για τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της γλώσσας ως μέσου επικοινωνίας αλλά και ως πολιτισμικού αγαθού. (250-300 λέξεις) (11716)

Η επιδεικτική χρησιμοποίηση ξένων λέξεων και εκφράσεων θεωρείται στάση που ταιριάζει σε ανθρώπους που δεν έχουν στέρεη γλωσσική παιδεία. Να σχολιάσεις την άποψη αυτή και να τεκμηριώσεις τη θέση σου με μια ομιλία που θα απευθύνεις σε εκπαιδευτικούς, γονείς και συμμαθητές σου που συμμετέχουν σε μια εκπαιδευτική εκδήλωση του Νομού σου με θέμα: «Η Ελλάδα σήμερα: 200 χρόνια μετά το 1821». Η έκταση της ομιλίας σου να είναι 250 περίπου λέξεις. (11730)

Ποια, κατά τη γνώμη σου, είναι η ευθύνη του δημοσιογράφου ως φορέα γλωσσικής πληροφορίας στην ενημέρωση των πολιτών; Το κείμενό σου να είναι ομιλία 250-300 λέξεων, που γίνεται σε διαλυκειακή εκδήλωση του Νομού σου με θέμα «Παιδεία και Γλώσσα», την οποία παρακολουθούν εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και εκπρόσωποι των ΜΜΕ. (11731)

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις ως μαθητής/τρια της Α΄ τάξης σε ημερίδα που διοργανώνουν από κοινού ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σου με θέμα την καλλιέργεια της γλωσσικής δεξιότητας. Σε ομιλία 250-300 λέξεων να εκφράσεις τη γνώμη σου για την προσφορά του προφορικού και γραπτού λόγου στην ανθρώπινη κοινωνία και στον πολιτισμό. Στην οργάνωση της επιχειρηματολογίας σου μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία του κειμένου αναφοράς. (12080

2. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΔΙΑΛΟΓΟΣ

 

 

Αποφασίζεις να εκφωνήσεις ομιλία στο σχολείο σου (250-300 λέξεις), στο πλαίσιο Ημερίδας που διοργανώνει ο Σύλλογος Διδασκόντων, με θέμα «Επικοινωνία και Τεχνολογία», για να αναφέρεις τους λόγους που αλλοιώνουν στην εποχή μας τη διάθεση για διάλογο. (11621)

Μια εκδήλωση που οργανώθηκε με την ευθύνη του δεκαπενταμελούς του σχολείου σου έχει ως θέμα «Ο διάλογος στην εκπαίδευση». Ως εκπρόσωπος της τάξης σου ανέλαβες να εκφωνήσεις ομιλία με θέμα «Ο διάλογος αποτελεί το κλειδί για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση». Να παρουσιάσεις την ομιλία σου, τεκμηριώνοντας τη θέση σου. Να ληφθεί υπόψη ότι στην εκδήλωση, εκτός των συμμαθητών σου, συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί και γονείς. (11624)

Με αφορμή το κείμενο υπόθεσε ότι εκφωνείς ομιλία σε μαθητικό συνέδριο με θέμα τον διάλογο, στο οποίο συμμετέχεις με την ιδιότητα του/της μαθητή/τριας της Α΄ τάξης του Λυκείου σου. Να εκθέσεις σε 250-300 λέξεις τη γνώμη σου αναφορικά με τη σημασία που έχει ο διάλογος στην ενίσχυση της επικοινωνίας στο σχολείο. Για την οργάνωση της επιχειρηματολογίας σου μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία από το κείμενο αναφοράς και να αναφέρεις περιστατικά από την προσωπική σου εμπειρία στο σχολείο. (12081)

3. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ

 

 

Να εκφράσεις τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου με τη θέση που διατυπώνεται στο κείμενο ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, παραθέτοντας τυχόν παραδείγματα από τη σχολική σου ζωή. Το κείμενό σου θα είναι ομιλία που θα εκφωνηθεί στο πλαίσιο μαθητικής εκδήλωσης με θέμα: «Η διασπορά του σχολικού εκφοβισμού σήμερα». (250-300 λέξεις) (11629)

4. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ

 

 

Στο κείμενο προτείνονται ως λύση στο πρόβλημα του ψηφιακού αναλφαβητισμού «οι ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε ψηφιακά εργαλεία και εξοπλισμό». Σε μια επιστολή που θα απευθύνεις στους υπευθύνους της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου σου, να διατυπώσεις τις δικές σου προτάσεις, προκειμένου το αίτημα αυτό να γίνει πραγματικότητα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της περιοχής σου. (250-300 λέξεις) (11630)

5. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΦΗΒΕΙΑ

 

 

Υπόθεσε ότι λαμβάνεις μέρος σε μια διαδικτυακή συζήτηση με συνομηλίκους σου με θέμα
τη διατροφή των εφήβων. Να συντάξεις κείμενο έκτασης 250- 300 λέξεων, για να εκφράσεις τη γνώμη σου σχετικά με τον βαθμό στον οποίο τα πρότυπα που προβάλλονται
από τα ΜΜΕ επηρεάζουν τη διατροφική συμπεριφορά των εφήβων. (11835)

Υπόθεσε ότι εκφωνείς ομιλία έκτασης 250-300 λέξεων στο πλαίσιο ημερίδας που διοργανώνει το Λύκειό σας με θέμα «Νέες τεχνολογίες και νέοι». Να εκφράσεις τη γνώμη
σου σχετικά με το αν η σχέση με τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και τα τεχνολογικά μέσα φέρνουν πιο κοντά ή απομακρύνουν από τους γονείς τους εφήβους της ηλικίας σου. (11837)

Με αφορμή το παραπάνω κείμενο, να συντάξεις άρθρο που πρόκειται να δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σου. Σε αυτό να εκθέσεις σε 250-300 λέξεις τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου με την άποψη που διατυπώνει η συγγραφέας ότι η παραβατική συμπεριφορά των εφήβων είναι πολυπαραγοντικό θέμα. (11838)

Στο κείμενο ο ράπερ δηλώνει: «Προσωπικά, θεωρώ σημαντική την αυθεντικότητα. Να είσαι 1.000% ο εαυτός σου». Σε άρθρο 250-300 λέξεων που θα αναρτήσεις στο ιστολόγιο του σχολείου σου να διατυπώσεις τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου για το αν μπορούν οι έφηβοι εύκολα στην εποχή μας να διατηρήσουν την αυθεντικότητά τους. (11840)

Με αφορμή το κείμενο που διάβασες, αποφασίζεις να στείλεις επιστολή 250-300 λέξεων στη συντάκτρια του κειμένου και να εκθέσεις ως έφηβος /η την προσωπική σου άποψη για  τα χαρακτηριστικά ενός υγιούς προτύπου. Μπορείς να παραθέσεις σχετικά παραδείγματα. (11843)

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις σε συζήτηση με συνομηλίκους σου σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης με θέμα τη σχέση των εφήβων με τα κινητά τους τηλέφωνα. Σε 250- 300 λέξεις
να αναπτύξεις την άποψή σου σχετικά με το αν αυτή η σχέση επηρεάζει θετικά ή αρνητικά
τις κοινωνικές συναναστροφές των εφήβων αναφέροντας και παραδείγματα από τη δική σου εμπειρία. (11844)

Στο κείμενο αναφέρονται αιτίες που προκαλούν την επιθετικότητα των νέων και των  εφήβων. Ποια από αυτές θεωρείς σημαντικότερη και γιατί; Να τεκμηριώσεις τη θέση σου
σε ομιλία 250-300 λέξεων, την οποία εκφωνείς σε σχετική συζήτηση που γίνεται στο  σχολείο σου στο πλαίσιο Ημερίδας με θέμα την εφηβεία και τα προβλήματά της. (11973)

Υπόθεσε ότι μετά από περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς που συνέβησαν στο σχολείο σου
με πρωταγωνιστές συνομηλίκους σου στέλνεις επιστολή 250-300 λέξεων σε φίλο/φίλη σου. Σε αυτή να εκθέσεις τους λόγους για τους οποίους κατά τη γνώμη σου τέτοια περιστατικά δεν πρέπει να λαμβάνουν χώρα σε ένα σχολείο. (11976)

Στο παραπάνω κείμενο διατυπώνεται η θέση πως «η ευαισθησία των εφήβων στην κοινωνική σύγκριση μπορεί να έχει και θετικά και αρνητικά αποτελέσματα». Αποφασίζεις να γράψεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων στο ιστολόγιο του σχολείου σου, στο οποίο εκφράζεις τη συμφωνία σου ή τη διαφωνία σου με την παραπάνω θέση. Για την ενίσχυση της επιχειρηματολογίας σου μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία του κειμένου αναφοράς και παραδείγματα από την προσωπική σου εμπειρία. (11977)

Με αφορμή το κείμενο που διάβασες, αποφασίζεις να συντάξεις επιστολή σε φίλο/η σου με σκοπό να εκφράσεις τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου στην άποψη που διατυπώνεται από τη συγγραφέα ότι «Και η εφηβεία είναι μία μεγάλη αλλαγή για την οικογένεια, αφού πρόκειται για τη μετάβαση ενός ατόμου από την παιδικότητα στην ενήλικη ζωή». Η έκταση της επιστολής σου να είναι 250-300 λέξεις. (11978)

Με αφορμή το παραπάνω κείμενο να συντάξεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων που πρόκειται να δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σου. Σε αυτό να εκθέσεις τεκμηριωμένα τηγνώμη σου για τον τρόπο – θετικό ή αρνητικό – που το διαδίκτυο και τα νέα τεχνολογικά μέσα επηρεάζουν την ιδιωτικότητά σου. Στην επιχειρηματολογία σου μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία από το κείμενο αναφοράς ή και παραδείγματα από τις προσωπικές σου εμπειρίες. (11979)

Υπόθεσε ότι σε συζήτηση που γίνεται στο πνευματικό κέντρο της περιοχής σου με θέμα «Κοινωνία και Νεολαία» παίρνεις τον λόγο. Να εκθέσεις σε 250-300 λέξεις την άποψή σου για το είδος των προτύπων που πρέπει να έχουν οι νέοι, προκειμένου οι ίδιοι και η κοινωνία να γνωρίσουν σημαντική εξέλιξη. Για την ενίσχυση της επιχειρηματολογίας σου
μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία του κειμένου αναφοράς. (11980)

Με αφορμή το κείμενο που διάβασες, αποφασίζεις να συντάξεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων στην εφημερίδα του σχολείου σου, για να εκφράσεις τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου για το σημαντικό ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών στην πρόληψη των εξαρτήσεων που απειλούν σήμερα πολλούς εφήβους. (11985)

Στο παραπάνω κείμενο αναφέρεται πως «η ανάγκη αποδοχής του εφήβου από τους φίλους του είναι πολύ μεγάλη σε αυτή την περίοδο». Σε άρθρο 250-300 λέξεων που θα δημοσιεύσεις στην εφημερίδα του σχολείου σου να εκφράσεις τεκμηριωμένα τη συμφωνία
ή τη διαφωνία σου στην παραπάνω θέση, χρησιμοποιώντας και παραδείγματα από την προσωπική σου εμπειρία. (11987)

«Όλοι φοβόμαστε το καινούργιο. Είναι κάτι πολύ ανθρώπινο. Εμείς που δεν είμαστε παιδιά της ψηφιακής εποχής, νιώθουμε φόβο. Τα παιδιά μας είναι παιδιά της ψηφιακής εποχής και συνδέονται με τα μέσα αυτά με άλλον τρόπο. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι ακριβώς κάνουν και να επικοινωνήσουμε μαζί τους.»Στην τελευταία παράγραφο ο ομιλητής χρησιμοποιεί α΄ πληθυντικό πρόσωπο. Πώς αιτιολογείται κατά τη γνώμη σου αυτή η επιλογή; Να ξαναγράψεις το παραπάνω χωρίο  μετατρέποντας το ρηματικό πρόσωπο σε γ΄ πληθυντικό κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές. (11989)

Με αφορμή το κείμενο που διαβάσατε στην τάξη σου, αποφασίζεις να συντάξεις επιστολή 250-300 λέξεων σε φίλο/η σου. Να παρουσιάσεις παραδείγματα από την προσωπική σου ζωή, στα οποία είναι φανερή η διαφοροποίησή σου από τον κόσμο των ενηλίκων και να εκθέσεις τον σημαντικότερο λόγο που, κατά τη γνώμη σου, σε ωθεί να αντιδράς στις παρατηρήσεις των ενηλίκων. (11990)

Στο κείμενο προβάλλονται ως αιτίες που οδηγούν τους εφήβους να εγκαταλείπουν το σχολείο η εξάρτηση από το διαδίκτυο και ο σχολικός εκφοβισμός. Να γράψεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων που θα δημοσιευθεί στη σχολική εφημερίδα στο οποίο θα εκφράζεις τη συμφωνία ή διαφωνία σου με την παραπάνω θέση. Μπορείς να παραθέσεις παραδείγματα από περιστατικά που έχουν υποπέσει στην αντίληψή σου, για να ενισχύσεις την επιχειρηματολογία σου. (11991)

Με αφορμή το κείμενο που διάβασες να γράψεις ένα άρθρο που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σου με θέμα τη χαμηλή αυτοεκτίμηση που διακατέχει πολλούς συνομηλίκους σου. Να σε απασχολήσει σε 250 περίπου λέξεις αν το παραπάνω αίσθημα των νέων οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, εκτός από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. (11997)

Με αφορμή τα γνωρίσματα της εφηβικής ηλικίας που αναφέρονται στο παραπάνω κείμενο να αναρτήσεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων στον ιστοχώρο του σχολείου σου. Σε αυτό να εκθέσεις τεκμηριωμένα τη γνώμη σου σχετικά με το χαρακτηριστικό της εφηβικής ηλικίας που θεωρείς σημαντικότερο για τη μετέπειτα εξέλιξή σου. (12000)

Με αφορμή το κείμενο που διάβασες να συντάξεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων που  πρόκειται να δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σου. Σε αυτό να εκθέσεις  τεκμηριωμένα τη γνώμη σου σχετικά με το αν καταξιωμένοι αθλητές μπορούν να αποτελέσουν πρότυπα για τους νέους της ηλικίας σου. (12071)

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις σε μαθητικό συνέδριο με θέμα “Έφηβοι και Διατροφή” που διοργανώνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής σου. Σε μία ομιλία 250-300 λέξεων να περιγράψεις τα στοιχεία που κατά τη γνώμη σου πρέπει να περιλαμβάνει η ισορροπημένη διατροφή για τους εφήβους, με βάση όσα διάβασες στο κείμενο, αλλά και τα προσωπικά σου βιώματα. (12072)

Να γράψεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων που θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου σου με θέμα τις προϋποθέσεις που κατά τη γνώμη σου πρέπει να διασφαλίζουν τη διατήρηση των φιλικών σχέσεων ανάμεσα σε εφήβους της ηλικίας σου. Την αφορμή για το άρθρο στη δίνει το κείμενο που διάβασες, αλλά και παραδείγματα φιλικών σχέσεων στον κοινωνικό σου περίγυρο που τυχόν έχεις υπόψη σου. (12073)

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις ως μαθητής/τρια της Α΄ τάξης σε ημερίδα που διοργανώνουν ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σας για τη νεανική παραβατικότητα. Να συντάξεις ομιλία 250-300 λέξεων με θέμα τον ρόλο του σχολείου στην πρόληψη των φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς των νέων. (12074)

Με αφορμή το κείμενο που διάβασες να δημοσιεύσεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων στην εφημερίδα του σχολείου σου. Σε αυτό να εκθέσεις τεκμηριωμένα τη γνώμη σου σχετικά με το αν η οικογένεια ή το σχολείο έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη για ανάλογες συμπεριφορές. Στην επιχειρηματολογία σου μπορείς να παραθέσεις παραδείγματα από την προσωπική σου εμπειρία και να αξιοποιήσεις στοιχεία του κειμένου. (12075)

6. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΓΗΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΤΗΤΑ

 

 

Στο πλαίσιο ημερίδας του δήμου της περιοχής σου με τίτλο «Τρίτη ηλικία: μια χρυσή εποχή» καλείσαι να εκφωνήσεις μια σύντομη ομιλία 250- 300 λέξεων ως εκπρόσωπος του Λυκείου σου. Σε αυτή να εκθέσεις τεκμηριωμένα την άποψή σου για το πώς η μετάβαση στην τρίτη ηλικία μπορεί να αποτελέσει μια νέα αρχή στη ζωή των ανθρώπων προτείνοντας συγκεκριμένες δράσεις. (11839)

Υπόθεσε ότι στο συμβούλιο του τμήματός σου μετά την ανάγνωση του παραπάνω άρθρου
διατυπώθηκε ως ιδέα η δημιουργία ενός ραδιοφωνικού σταθμού όπου για μια ώρα την  ημέρα θα επιλέγονται τραγούδια από την εποχή των παππούδων σας αφιερωμένα σ΄αυτούς. Προκειμένου να πείσεις κάποιους δύσπιστους συμμαθητές σου για το εγχείρημα,  να επιχειρηματολογήσεις σε ομιλία σου 250- 300 λέξεων αναλύοντας τη θετική επίδραση της μουσικής, ειδικά στα άτομα της τρίτης ηλικίας. (Μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία από το κείμενο αναφοράς) (11975)

Το άρθρο ολοκληρώνεται με την προτροπή «Μην ξεχνάς και εσύ. Κάθε ηλικιωμένος έχει τη δική του ιστορία». Με αφορμή την παραπάνω φράση, αποφασίζεις σε Ημερίδα που διοργανώνει το σχολείο σου, με θέμα «Τρίτη ηλικία και εφηβεία: προσπάθεια προσέγγισης», να εκφωνήσεις ομιλία 250-300 λέξεων, στην οποία παρουσιάζεις, με αναφορά και σε προσωπικά σου παραδείγματα, τη θετική προσφορά των ηλικιωμένων στη
διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων. (11981)

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις σε συζήτηση, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργανώνει ο Δήμος της περιοχής σου, με θέμα «Η θέση της Τρίτης Ηλικίας στην τοπική κοινωνία». Με την ιδιότητα του/της μαθητή/τριας της πρώτης τάξης του Λυκείου να εκθέσεις τεκμηριωμένα, σε ομιλία 250-300 λέξεων τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου με την άποψη ότι η εντυπωσιακή ανάπτυξη των τεχνικών παράτασης της νεότητας στην εποχή μας δημιουργεί
ηλικιακό ρατσισμό, θύματα του οποίου είναι οι ηλικιωμένοι. (12001)

Με αφορμή το παραπάνω κείμενο, να συντάξεις ένα άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου σου με θέμα τα γηρατειά. Να εξηγήσεις σε 250-300 περίπου λέξεις με ποιους τρόπους το οικογενειακό περιβάλλον και η πολιτεία μπορούν να συμβάλλουν στην καλλιέργεια θετικής ψυχολογίας στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Στο κείμενό σου μπορείς να αναφέρεις παραδείγματα από τη δική σου εμπειρία και να αξιοποιήσεις στοιχεία από το κείμενο αναφοράς. (12079)

7. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ

 

 

Υπόθεσε ότι συμμετέχεις σε συζήτηση με θέμα τη μόδα σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Με αφορμή την άποψη ότι η μόδα είναι ανθρώπινη ανάγκη να εκθέσεις με ανάρτησή σου την προσωπική σου γνώμη σε 250-300 λέξεις. Μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία από το κείμενο αναφοράς. (11841)

Υπόθεσε ότι, με αφορμή το άρθρο που διάβασες, αποφασίζεις να συντάξεις κείμενο στη στήλη με τα σχόλια που υπάρχει στον ιστότοπο κάτω από την ανάρτησή του. Σε 250-300 λέξεις να εκφράσεις τη συμφωνία ή τη διαφωνία σου στην καταληκτική θέση που διατυπώνεται στο κείμενο ότι «Οι καταναλωτές θα πρέπει να κατανοήσουν τη μόδα περισσότερο ως λειτουργικό προϊόν παρά ως ψυχαγωγία». (11986)

Με αφορμή το κείμενο αποφασίζεις να γράψεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων που θα αναρτηθεί στο ιστολόγιο του σχολείου σου, για να εκθέσεις τεκμηριωμένα τη γνώμη σου αναφορικά με τον βαθμό στον οποίο οι ενδυματολογικές επιλογές των ανθρώπων αποτελούν έκφραση της προσωπικότητας, αλλά και της ταυτότητάς τους, κοινωνικής και εθνικής. (11988)

8. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΡΩΤΑΣ

 

 

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σου διοργανώνει Ημερίδα στο σχολείο με θέμα «Έφηβοι και Διαπροσωπικές σχέσεις». Αποφασίζεις να εκφωνήσεις ομιλία 250-300 λέξεων, για να εκφράσεις την άποψή σου για τη στάση που νομίζεις ότι πρέπει να τηρούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, ώστε να βοηθούν τους εφήβους σε ζητήματα σχέσεων αγάπης. (11842)

Με αφορμή το παραπάνω κείμενο και αξιοποιώντας στοιχεία του αποφασίζεις να δημοσιεύσεις ένα κείμενο 250 300 λέξεων σε γνωστή σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Να εκθέσεις σ’ αυτό τεκμηριωμένα τη γνώμη σου αναφορικά με τη σημασία που έχει για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας του εφήβου η αγάπη και αποδοχή του εαυτού του. (11983)

Με αφορμή το παραπάνω κείμενο που διαβάσατε στην τάξη σου αποφασίζεις να δημοσιεύσεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων στην εφημερίδα του σχολείου σου. Στο κείμενό σου να εκθέσεις τεκμηριωμένα τη γνώμη σου σχετικά με το αν στην εποχή μας δοκιμάζονται ή όχι οι φιλικές σχέσεις μεταξύ των εφήβων. (11992)

Με αφορμή το παραπάνω κείμενο που διάβασες, να γράψεις ένα άρθρο που πρόκειται ναδημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σου με θέμα την αξία της αγάπης στην ανθρώπινη ζωή. Να σε απασχολήσει σε 250-300 περίπου λέξεις το παραπάνω θέμα και να αναφέρεις και παραδείγματα από την εμπειρία σου, για να ενισχύσεις τα επιχειρήματά σου. (12077)

9. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΚΩΜΙΚΟ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΕΛΙΟΥ

 

 

Σε Ημερίδα που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σου με θέμα  «Η συμβολή του γέλιου στην καθημερινή ζωή» αποφασίζεις να εκφωνήσεις ομιλία 250-300 λέξεων. Σε αυτήν να εκθέσεις τη γνώμη σου σχετικά με το αν το γέλιο βοηθά τον έφηβο να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του. Για την ενίσχυση της επιχειρηματολογίας σου μπορείς να παραθέσεις παραδείγματα από την προσωπική σου ζωή. (11996)

Με αφορμή το κείμενο, να γράψεις ένα άρθρο 250-300 λέξεων στο ιστολόγιο του σχολείου
σου, στο οποίο να εκθέτεις τεκμηριωμένα τη γνώμη σου σχετικά με το αν η χρήση των γελοιογραφιών είναι χρήσιμη για την ανανέωση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών κατά τη διδασκαλία. (11999)

Υπόθεσε ότι το παραπάνω κείμενο που διάβασες στην τάξη σού έδωσε την αφορμή να συντάξεις ένα άρθρο στην εφημερίδα του σχολείου σου. Σε αυτό να αναπτύξεις σε 250-300 λέξεις τη γνώμη σου αναφορικά με τη σημασία που έχει το γέλιο στη σχολική ζωή. Για την οργάνωση της επιχειρηματολογίας σου μπορείς να αξιοποιήσεις στοιχεία από το κείμενο αναφοράς και να αναφέρεις περιστατικά από την προσωπική σου εμπειρία στο σχολείο. (12082)

 

 

 

 

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.