Σχολεία ανοιχτά, φροντιστήρια κλειστά!!!

Σχολεία ανοιχτά, φροντιστήρια κλειστά!!!

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

Μπαίνοντας αισίως στην τελική ευθεία για να ολοκληρωθεί και ο δεύτερος μήνας του έτους με τα σχολεία -πλην αυτά των «κόκκινων» περιοχών- να συνεχίζουν τη διά ζώσης εκπαίδευση για τρίτη εβδομάδα, εκείνα που εξακολουθούν να παραμένουν κλειστά είναι τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και γενικότερα όλες οι δομές εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέα…

Παρά το γεγονός ότι τα φροντιστήρια έκλεισαν μαζί με τα σχολεία τον περασμένο Νοέμβριο και όπως περίμεναν οι περισσότεροι θα άνοιγαν ξανά μαζί, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ακόμη! Τα φροντιστήρια, είναι αλήθεια, ότι προσαρμόστηκαν σχεδόν αμέσως στα νέα δεδομένα, έφτιαξαν νέες ή χρησιμοποίησαν ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες ώστε η εκπαίδευση να συνεχιστεί ποιοτικά και απρόσκοπτα με στόχο να μην χαθεί ούτε μία ώρα, δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών…

Ένα χρόνο τώρα, τα φροντιστήρια αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά ότι αποτελούν ένα βασικό πυλώνα του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας και στηρίζουν τον μαθητή με κάθε τρόπο, έτσι ώστε να πετύχει τους στόχους του… Ας μην ξεχνάμε για παράδειγμα τα παιδιά που έδωσαν πέρσι πανελλαδικές εξετάσεις και παρά το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση κατά το περσινό σχολικό έτος δεν ήταν οργανωμένη στον ίδιο βαθμό με φέτος, κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις παρά τις αντίξοες συνθήκες…  

Τα φροντιστήρια, κατά την άποψή μας, είναι αναγκαίο να ανοίξουν, έστω σε μια πρώτη φάση για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, φυσικά με πλήρη εφαρμογή των υγειονομικών μέτρων, συνδυάζοντας τη ζωντανή επαφή και την εξασφάλιση της υγείας μαθητών και καθηγητών. Άλλωστε, στα φροντιστήρια ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, είναι σαφέστατα κατά πολύ μικρότερος από ό,τι ισχύει για τα τμήματα των σχολείων που λειτουργούν κανονικά και ίσως πιο εύκολο να τηρηθούν και τα μέτρα υγιεινής…

Δυστυχώς, με τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης ο κόπος του διδάσκοντα είναι πολλαπλάσιος προκειμένου να χαλιναγωγήσει εξ αποστάσεως τους μαθητές που συχνά έχουν προβλήματα σύνδεσης, πολλές φορές αναγκάζεται να επαναλάβει μέσα στην ίδια διδακτική ώρα τα ίδια γιατί κάποιοι «κόλλησαν» και επιπλέον να κάνει και τον «αστυνόμο», καθώς δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο του χώρου του μαθητή, όπως γίνεται στην τάξη. Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί (τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα) όλο αυτό το διάστημα προσπαθούν και αγωνίζονται για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ευρισκόμενοι δίπλα στα παιδιά με κάθε τρόπο. Δεν μπορούμε όμως  να μιλήσουμε για ίδια αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία από τη στιγμή που, μεταξύ άλλων, για παράδειγμα κάποια παιδιά χρησιμοποιούν φορητό υπολογιστή, άλλα χρησιμοποιούν τάμπλετ και άλλα κινητά τηλέφωνα. Οι δυνατότητες που παρέχει κάθε μία συσκευή είναι διαφορετικές και κατά συνέπεια γίνεται πιο δύσκολο ή πιο εύκολο το μάθημα… Και φυσικά δεν είναι το μόνο πρόβλημα…

Στις ερωτήσεις που έγιναν στο υπουργείο Παιδείας, για τους λόγους που τα φροντιστήρια εν αντιθέσει με τα σχολεία συνεχίζουν με τηλεκπαίδευση, τονίστηκε ότι η επιτροπή των ειδικών επιστημόνων ανησυχεί από την ανάμειξη παιδιών από διαφορετικές σχολικές μονάδες παράλληλα με το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων. Σίγουρα, οι ειδικοί επιστήμονες, των οποίων την άποψη οφείλουμε να σεβόμαστε, θεωρώ πως γνωρίζουν επίσης ότι η ανάμειξη παιδιών από διάφορες σχολικές μονάδες δεν πραγματοποιείται μόνο στα φροντιστήρια.

Από τη στιγμή που μπαίνεις στη διαδικασία να ανοίξεις τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο σύνολό της, εκτός φυσικά των σχολικών μονάδων που ανήκουν στις «κόκκινες» περιοχές, τηρώντας όλα τα μέτρα πρόληψης και προστασίας, πιστεύω ότι θα έπρεπε να πάρεις την απόφαση να ανοίξεις και τις δομές εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέα. Ή έστω να δώσεις σαν κράτος τη δυνατότητα της ελεύθερης βούλησης, δηλαδή όσα φροντιστήρια θέλουν να συνεχίσουν με τηλεκπαίδευση και όσα επιθυμούν διά ζώσης, τηρώντας απαρέγκλιτα όλα τα μέτρα πρόληψης και προστασίας, διότι προέχει η υγεία όλων και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο…  

Δεν γίνεται, επίσης, να μιλάμε για ανάμειξη των μαθητών μόνο στα φροντιστήρια την ώρα που όλοι ξέρουμε ότι τα παιδιά πολύ συχνά στέλνοντας ένα μήνυμα ή γράφοντας ένα απλό χαρτί έχουν τη δυνατότητα να συνωστίζονται στα πάρκα και τις πλατείες με τους φίλους τους, που δεν είναι απαραίτητο ότι μοιράζονται το ίδιο σχολικό περιβάλλον… Επίσης, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ειδικά τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που στην πλειονότητά τους παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα, είναι αναγκαίο να μπορούν να παρακολουθούν διά ζώσης στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους και μόλις ελάχιστους μήνες πριν αρχίσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και αυτά τα μαθήματα και όχι μόνο του σχολείου…

Η συνταγή της επιτυχίας στις εξετάσεις δε βασίζεται μόνο στις γνώσεις, το διάβασμα και τη μεθοδολογία, αλλά και στον ψυχολογικό τομέα… Έναν ψυχολογικό τομέα που είναι ήδη επιβαρυμένος τόσο από τα όσα έχουν συμβεί λόγω του κορωνοϊού και των πολλαπλών επιπτώσεών του, αλλά όσο και από το λογικό άγχος για την έκβαση των εξετάσεων… Λίγους μήνες πριν αρχίσουν οι εξετάσεις, όσο και αν έχει μειωθεί η ύλη, τα παιδιά εκτός από σωστή καθοδήγηση και πολύ διάβασμα χρειάζονται ενθάρρυνση, τονωτικές «ενέσεις» στην ψυχολογία τους και φυσικά την άμεση επαφή με τους εκπαιδευτικούς των φροντιστηριακών δομών…

Εύχομαι ολόψυχα η διά ζώσης διδασκαλία να επιστρέψει και στις φροντιστηριακές δομές το συντομότερο δυνατό και να αποκτήσουν ξανά παλμό και ζωντάνια οι βουβές, εδώ και καιρό αίθουσες… Μέχρι τότε οφείλουμε να πειθαρχούμε στις αποφάσεις της πολιτείας και να συνεχίζουμε την τηλεκπαίδευση…

Δημήτρης Χρυσόπουλος on Facebook
Δημήτρης Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.