Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

  

 

Οι γιορτές των Χριστουγέννων πέρασαν, το νέο έτος ήρθε… η αβεβαιότητα και η πανδημία όμως παραμένουν… Παρόλα αυτά, κι έπειτα από αρκετά «επεισόδια» σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, αποφασίστηκε ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και πιο συγκεκριμένα τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά θα ανοίξουν την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, κατόπιν της εισήγησης των ειδικών. Παράλληλα συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα γυμνάσια και τα λύκεια και αναμένονται αποφάσεις για το δικό τους μέλλον μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.

Επιστροφή στα θρανία, λοιπόν, για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση εν αντιθέσει με τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, οι οποίες ξεκίνησαν από την Παρασκευή, εκ νέου, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μια επιστροφή που πρέπει να τονιστεί ότι θα γίνει εν μέσω πολλών και αντιφατικών απόψεων των επιστημόνων, που βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το λόγο έχουν οι ειδικοί και με βάση τις οδηγίες τους είμαστε υποχρεωμένοι να πορευτούμε για το επόμενο χρονικό διάστημα και έως ότου φυσικά επανέλθουμε σε …κάποια κανονικότητα.

Η κάλυψη των κενών

Όπως είναι γνωστό τα ζητήματα που έχουν προκύψει στον χώρο της εκπαίδευσης -και θα συνεχίσουν να προκύπτουν σίγουρα κι άλλα με τη σειρά τους- είναι πάρα πολλά, μεταξύ των οποίων και αυτό των κενών, για το οποίο το υπουργείο, όπως ενημέρωσε, «συστήνει στους διευθυντές εκπαίδευσης να αξιολογούν και να ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσής τους, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στα σχολεία από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές.

Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Συνεπώς, δίδεται προτεραιότητα στην κάλυψη των τυχόν κενών θέσεων στη Γ’ τάξη λυκείου, και ειδικότερα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, για την αρτιότερη προετοιμασία των μαθητών. Σε περίπτωση που έχει ενδεχομένως καθυστερήσει για οποιονδήποτε λόγο η διάθεση εκπαιδευτικών σε λύκεια, απαιτείται η άμεση τοποθέτησή τους». Να συμπληρώσω δε ότι εξίσου προτεραιότητα πρέπει να δοθεί και στην κάλυψη των κενών της Α’ λυκείου η οποία και θα εγκαινιάσει φέτος τον θεσμό της τράπεζας θεμάτων, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε και τα παιδιά της Β’ που κι αυτά βρίσκονται σ’ ένα προπαρασκευαστικό στάδιο ενόψει της τρίτης και τελευταίας τάξης.

 

Δωρεάν τεστ κορωνοϊού για

εκπαιδευτικούς και μαθητές

 

Ένα ακόμη ζήτημα της επικαιρότητας αφορά τα δωρεάν τεστ κορωνοϊού, στόχος των οποίων είναι να γίνει μία πιο αναλυτική εκτίμηση του λεγόμενου «δείκτη θετικότητας» στο σχολικό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό τέθηκε σε λειτουργία η ειδική πλατφόρμα μέσω της οποίας εκπαιδευτικοί και μαθητές άνω των 16 ετών μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για δωρεάν τεστ κορωνοϊού, ενόψει του ανοίγματος των σχολείων. Μάλιστα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επισκεφθούν την ιστοσελίδα edu.testing.gov.gr και να ακολουθήσουν τα βήματα συμπλήρωσης της αίτησης.

 

Η επιλογή εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μαθητών άνω των 16 ετών θα γίνεται με βάση σειρά προτεραιότητας (χρονική και γεωγραφική). Οι αιτούντες θα ταυτοποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού τους λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (@sch.gr) και θα ενημερώνονται για το ραντεβού τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο. Στο δίκτυο δειγματοληψιών ανήκουν 278 σημεία εξέτασης σε Κέντρα Υγείας, 98 σημεία εξέτασης στελεχωμένα από τις υγειονομικές μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων και 10 υγειονομικές μονάδες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΚΟΜΥ). Συνολικά τα κέντρα ελέγχου ανέρχονται στα 386.

 

Η μετακίνηση γονέων και μαθητών

Για να ανοίξουν φυσικά τα σχολεία πρέπει να έχει προηγηθεί η μετακίνηση μαθητών και γονέων, γι’ αυτό όπως και κατά την πρώτη καραντίνα, έτσι και τώρα, απαιτείται να σταλεί μήνυμα στο 13033, από τους κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους στα σχολεία. O κωδικός 4 είναι αυτός που επιλέγεται για τη μεταφορά μαθητών, καθώς ο εν λόγω κωδικός αφορά σε «Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από / προς το σχολείο». Επίσης, απαιτείται συμπληρωμένη βεβαίωση μετακίνησης μαθητή που θα υπογράφεται από τον διευθυντή του σχολείου, στην οποία θα αναγράφονται η διεύθυνση της σχολικής μονάδας και η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή ή της μαθήτριας.

Στο σημείο αυτό θα ήταν παράλειψη να μην τονιστεί ότι θα υπάρχει πλέον η πρόβλεψη για διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών) και για χρήση περισσοτέρων της μίας εισόδου της σχολικής μονάδας, όπου υπάρχουν.

Η μείωση της ύλης

Τέλος, η αγωνία των υποψηφίων σχετικά με τη μείωση της ύλης των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων έλαβε και τυπικά τέλος, αφού το υπουργείο Παιδείας προέβη σε επίσημες ανακοινώσεις. Συγκεκριμένα η μείωση της ύλης που ανακοινώθηκε είναι βασισμένη στην ύλη που έχει διδαχθεί στα λύκεια, με βάσει τις δηλώσεις που κλήθηκαν κι έκαναν οι καθηγητές έως τις 16 Δεκεμβρίου κι έτσι μια σημαντική εκκρεμότητα λύθηκε, μειώνοντας παράλληλα σε ένα μικρό βαθμό και το άγχος των μαθητών.

Το πρώτο βήμα για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία έγινε με το επερχόμενο άνοιγμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και άπαντες περιμένουμε να δούμε αν θα ακολουθήσει και η δευτεροβάθμια με τη σειρά της… Το θέμα, όμως, δεν είναι απλά η επιστροφή… αλλά το πως αυτή θα είναι όσο το δυνατόν ασφαλέστερη, από τη στιγμή που τα δεδομένα της πανδημίας αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά και παραγωγική… Ας ελπίσουμε ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά!

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.