EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Περιληπτικά για το σεμινάριο

 

 

 

 

 

Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και οι ξαφνικές αλλαγές με την εισαγωγή της εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας δημιούργησαν νέα δεδομένα και προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς, προέβαλαν νέες ανάγκες, άλλαξαν και επαναπροσδιόρισαν τους μαθησιακούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει, αφού καλείται να γίνει ο ενορχηστρωτής της μαθησιακής διαδικασίας, ο δημιουργός του ψηφιακού υλικού και ο καθοδηγητής του μαθητή στη προσπάθεια του για την ανακάλυψη της γνώσης.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναπτύσσουν δεξιότητες, ώστε να καθίστανται ικανοί να διαχειρίζονται την πληροφορία και να επιλύουν πολύπλοκα προβλήματα, να εργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν με αποτελεσματικότητα, να είναι εφευρετικοί και δημιουργικοί, να αξιοποιούν την χρήση της τεχνολογίας και να καθοδηγούν τους μαθητές τους πώς να μαθαίνουν (Partnership for 21st Century Skills, 2009).

Γι’ αυτό το λόγο οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά εργαλεία για έναν εκπαιδευτικό, ώστε το μάθημά του να γίνει πιο ενδιαφέρον, αποτελεσματικότερο και διαδραστικό. Η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση εργαλείων για τη δημιουργία εκπαιδευτικού διαδραστικού υλικού είναι πλέον η βάση για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Το μαθησιακό υλικό βρίσκεται ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τον εκπαιδευόμενο και αποτελεί τον βασικό πυλώνα στην εξ αποστάσεως μαθησιακή διαδικασία.

 

Σκοπός

Στο σεμινάριο επιδιώκουμε την εισαγωγή των εκπαιδευόμενων στην παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή διδακτική πράξη. Συγκεκριμένα, θα επικεντρωθούμε στον τρόπο χρήσης και αξιοποίησης συγκεκριμένων λογισμικών προβάλλοντας καλές πρακτικές για τη διδασκαλία, προτάσεις με δραστηριότητες, φύλλα εργασίας για τους μαθητές και παραδείγματα για αξιολόγηση και ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν web 2.0 εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού καθώς και διδακτικές προτάσεις για την αξιοποίησή τους στην σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

 

Σε ποιους απευθύνεται;

Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους, παιδαγωγούς, καθηγητές ξένων γλωσσών αλλά και φοιτητές που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το σχεδιασμό και τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και δραστηριοτήτων για την εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία. Επίσης, απευθύνεται και σε ειδικούς παιδαγωγούς που θέλουν να εντάξουν στη μαθησιακή διαδικασία τις νέες τεχνολογίες που βοηθούν τους μαθητές να αναπτύσσουν γνωστικές, επικοινωνιακές και συνεργατικές δεξιότητες. Τέλος, απευθύνεται και σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδωνπου θέλουν να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες και να μάθουν νέους τρόπους διδασκαλίας και δημιουργίας δραστηριοτήτων με τη χρήση Τ.Π.Ε.

 

 

Τι θα κερδίσω με τη συμμετοχή μου;

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
1. Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές της εξ αποστάσεως σύγχρονης & ασύγχρονης εκπαίδευσης.
2. Να κατανοούν το ρόλο του εκπαιδευτικού και του μαθητή στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
3. Να γνωρίζουν πώς θα σχεδιάζουν ένα μάθημα με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.
4. Να μπορούν να αξιοποιούν εκπαιδευτικά ψηφιακά εργαλεία και online λογισμικά για τη δημιουργία δραστηριοτήτων σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα.
5. Να γνωρίζουν να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για την αξιολόγηση και την ανατροφοδότηση των μαθητών.

 

Θεματικές Ενότητες

  1. Εισαγωγή στη μάθηση με την υποστήριξη της Τεχνολογίας
  2. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού & του μαθητή
  3. Ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακού υλικού & αξιολόγηση των μαθητών
        Learning apps, Padlet, TAGUL, Mindmeister, Storyboard, Socrative, Quizlet, Formative
  4. Ανατροφοδότηση

 

Ποιος είναι ο εισηγητής;

 

Σοφία Γκεμίση

Φιλόλογος, MSc e-learning, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε Τ.Π.Ε

Έχει σπουδάσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο τμήμα Ιστορίας. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα (MSc e-learning), του Πανεπιστημίου Πειραιώς (ΠΑΠΕΙ). Επίσης, έχει δίπλωμα ειδίκευσης στην συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, Ανώτατη σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ). Είναι πιστοποιημένη επιμορφώτρια ενηλίκων σε νέες τεχνολογίες (ΕΟΠΠΕΠ).Έχει εργαστεί ως φιλόλογος σε ιδιωτικά σχολεία (Saint Joseph) στα οποία έχει πραγματοποιήσει και ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το e-twinning, με διεθνής διακρίσεις. Επίσης, έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων (Τ.Π.Ε) σε κέντρα δια βίου μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ).

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.