ΙΕΠ: Προτάσεις βασικών ενοτήτων (ύλη) για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

ΙΕΠ: Προτάσεις βασικών ενοτήτων (ύλη) για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

Για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

1. Για τα Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση

Μετά από μια συνοπτική παρουσίαση των διδαγμένων κειμένων προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να επιλέξουν, από τη μη διδαγμένη ύλη, τα πιο σημαντικά κείμενα για την εξέλιξη και την ολοκλήρωση της πλοκής.

Προτείνεται επίσης η αξιοποίηση των δημιουργικών συνθετικών εργασιών για την κάλυψη μέρους της ύλης, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο ΠΔ 126/2016 (ΦΕΚ 211/11-11-2016), στο άρθρο 3, 1, Γ.

2. Για τα Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο

Για την Α΄ Γυμνασίου

Προτείνεται να δοθεί έμφαση στην κλίση των βαρύτονων ρημάτων στην ενεργητική φωνή και στους βασικούς όρους μιας απλής πρότασης: Υποκείμενο και κατηγόρημα.

Για τη Β΄ Γυμνασίου

Προτείνεται να δοθεί έμφαση στην κλίση ρημάτων στην Υποτακτική, Ευκτική, Προστακτική ενεργητικής φωνής και στη σύνταξη του απαρεμφάτου (Ταυτοπροσωπία, Ετεροπροσωπία και Απρόσωπη σύνταξη).

Για την Γ΄ Γυμνασίου

Προτείνεται να δοθεί έμφαση στον Αόριστο Β΄ και τους χρόνους της παθητικής φωνής.

Για την Α’ Λυκείου

Ως προς τα γραμματικά φαινόμενα, προτείνεται να δοθεί έμφαση στα εξής: α) Ουσιαστικά Α΄, Β΄ και Γ΄ κλίσης β) Επίθετα Β΄ και Γ΄ κλίσης γ) Ρήματα Α’ συζυγίας, Ενεργητικής και Μέσης Φωνής δ) Αντωνυμίες.

 

Ως προς τη συντακτική λειτουργία, προτείνεται να δοθεί έμφαση στα εξής: κύριοι όροι πρότασης, ονοματικοί και επιρρηματικοί προσδιορισμοί, μετοχή (επιθετική, κατηγορηματική, επιρρηματική, συνημμένη, απόλυτη).

Όσον αφορά το κείμενο (Ξενοφών, Ελληνικά, Βιβλίο Β΄ και Θουκυδίδης, Βιβλίο Γ΄), προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να επεξεργαστούν τις απαιτούμενες για την ολοκλήρωση της αντίστοιχης νοηματικής ενότητας παραγράφους.

Για τη Β’ Λυκείου (ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)

Κατά την κρίση του διδάσκοντος, προτείνεται να δοθεί έμφαση σε φαινόμενα που δεν έχουν διδαχθεί οι μαθητές/-ήτριες, όπως ρήματα φημί, εἶμι, οἶδα, δευτερεύουσες προτάσεις, υποθετικοί λόγοι.

Όσον αφορά το κείμενο (Λυσία Υπέρ Μαντιθέου), προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να επεξεργαστούν τις απαιτούμενες για την ολοκλήρωση της αντίστοιχης νοηματικής ενότητας παραγράφους.

Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ και διαχειριστής της ιστοσελίδας «Φιλολογικός Ιστότοπος».

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ και διαχειριστής της ιστοσελίδας «Φιλολογικός Ιστότοπος».

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.