Σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων και τη διεξαγωγή των εξετάσεων εξαμήνου στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα

Τηρώ αρκετές επιφυλάξεις όσον αφορά τις πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με τη σταδιακή επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, εφόσον δεν γίνεται να στηριχτεί η επιτυχία της επιστροφής στη νέα σχολική κανονικότητα στην ασταθή και επιπόλαιη εφηβική φύση, η οποία δεν συνηθίζει … να κρατά αποστάσεις, ώστε να εκτίθενται στον κίνδυνο τόσο οι ίδιοι οι έφηβοι όσο και οι πλείστοι των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ηλικιακά εντάσσονται στις ευπαθείς ομάδες. Ο ευρύτερος οικογενειακός και κοινωνικός περίγυρος όλων των συμβαλλόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία τελεί αυτή τη στιγμή υπό καθεστώς τρόμου και πανικού. Κατά πόσο μάλλον όταν στις 60 μέρες καραντίνας εμπεδώσαμε την ιδέα ότι τα παιδιά είναι οι πιο υψηλοί μεταδότες του ιού.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο προκύπτει και το ενδεχόμενο να υπάρξει διασπορά του ιού και να τεθούν σε κίνδυνο οι Πανελλήνιες Εξετάσεις στις οποίες έπρεπε εξαρχής να δοθεί η μεγαλύτερη έμφαση. Δεν προέχει, άρα, αυτή τη στιγμή η επιστροφή στις αίθουσες των άλλων τάξεων του Λυκείου από τη στιγμή που τα μαθήματα δεν πρόκειται να ακολουθήσουν τους προηγούμενους ρυθμούς, και επιπλέον η προσέλευση στις σχολικές αίθουσες είναι προαιρετική. Δώρον άδωρον δηλαδή το άνοιγμα των σχολείων, εφόσον, από όσο πληροφορούμαι, ελάχιστοι γονείς είναι διατεθειμένοι να προβούν εις τοιούτο διάβημα.

Τέλος , δε θα μπορούσα να παραλείψω και τις αστοχίες που αφορούν τις εξετάσεις των φοιτητών οι οποίες θα διεξαχθούν … ηλεκτρονικά με τρόπους που θα ανακοινώσουν τα ιδρύματα, σύμφωνα με δηλώσεις του Πρύτανη του ΑΠΘ κ. Νίκου Παπαϊωάννου. Με λίγα λόγια φοιτητές που διάβαζαν εντατικά καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου θα εξισωθούν με τους αμελείς φοιτητές μέσα από ένα σύστημα το οποίο θα εξασφαλίσει τι; Την διαφάνεια και την αξιοκρατία στις εξετάσεις; Ο μόνος τρόπος που διαβλέπεται ως ορθός – και πάλι με επιφυλάξεις – είναι οι εργασίες, που όμως συνιστούν μονομερή τρόπο εξέτασης και δεν αποτελούν κριτήριο ασφαλούς διάκρισης. Είμαι περίεργη να δω … τους υπόλοιπους τρόπους.

Οδεύουμε ολοταχώς προς την ανοσία της αγέλης με πρώτα πειραματόζωα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Βαδίζουμε μεταξύ σφύρας και άκμονος, γιατί δεν έχουμε επιλογές και αυτό είναι μια δυσάρεστη πραγματικότητα, δύσκολα αντιμετωπίσιμη. Από κάπου όμως πρέπει να γίνει η αρχή. Ας είναι αυτή η αρχή ελπιδοφόρα χωρίς να θρηνήσουμε νέα θύματα και χωρίς να επιστρέψουμε σε συνθήκες απομόνωσης για μία ακόμη φορά, αν και είναι εξαιρετικά δύσκολο να χαρακτηρίσουμε ως “κανονικότητα” τη νέα αυτή παράδοξη πραγματικότητα. Οπωσδήποτε ουδείς θα επιθυμούσε τη δεδομένη στιγμή να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των αποφάσεων. Ένα είναι σίγουρο: Τα πορίσματα του πειράματος σύντομα θα είναι εμφανή.

Θάνου Νικολέτα

Εκπαιδευτικός – Φιλόλογος

Προηγούμενο άρθροΤριτοβάθμια: Δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο
Επόμενο άρθροΠρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων ΕΠΑΛ 2020
Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Ιδιωτεύω ως εκπαιδευτικός από το 1998.Με χαρακτηρίζει η αφοσίωση στη δουλειά μου και στην οικογένειά μου. Διαβάζω πολύ, κυρίως ελληνική και ξένη λογοτεχνία ενώ παρακολουθώ με ενδιαφέρον και την ελληνική αρθρογραφία. Αγαπημένος μου συγγραφέας ο Νίκος Καζαντζάκης. Θαυμάζω οποιαδήποτε μορφή Τέχνης και λατρεύω τα ταξίδια. Και τα δύο, κατά τη γνώμη μου, επιδρούν στην προσωπικότητα θετικά και διαμορφώνουν χαρακτήρα, αποτελώντας προεκτάσεις μιας πολυδιάστατης μόρφωσης. Ο αρχαιοελληνικός κόσμος με γοητεύει, γιατί αντλούμε από αυτόν και τους άξιους εκπροσώπους του πρότυπα ζωής και συμπεριφοράς, που δυστυχώς στις μέρες μας έχουν εκλείψει. Πρόσφατα συμπεριλήφθηκα στους συνεργάτες της ηλεκτρονικής εφημερίδας της Ημαθίας "Φαρέτρα"

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.