Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προσφέρονται:

α) από τα 2.586 μαθήματα του εαρινού εξαμήνου των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών όλων των τμημάτων, προσφέρονται τα 2.480 μαθήματα, ποσοστό 96%. Εξ αυτών τα 2.015 διδάσκονται σήμερα -λόγω της έκτακτης κατάστασης- πλήρως μέσα από τις πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων, ενώ 465, που καλύπτουν εργαστηριακά μαθήματα, διδάσκονται μερικώς, με σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. 106 μαθήματα, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 4% του συνόλου, δεν είναι εφικτό να παραδίδονται εξ αποστάσεως, καθώς πρόκειται για μαθήματα που απαιτούν, για παράδειγμα, ειδικό εργαστηριακό εξοπλισμό, ή αντιστοιχούν σε κλινικά μαθήματα, πρακτική σε σχολεία, ασκήσεις υπαίθρου, που προϋποθέτουν τη φυσική παρουσία και συμμετοχή διδασκόντων/διδασκουσών και φοιτητών/φοιτητριών. Η διαδικασία αναπλήρωσης αυτών των διδακτικών ωρών σχεδιάζεται λεπτομερώς, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή την επομένη της άρσης των έκτακτων περιοριστικών μέτρων στην πανεπιστημιακή εκπαιδευτική λειτουργία.
 
β) από τα 889 μαθήματα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών προσφέρονται τα 791 μαθήματα, ποσοστό 89%. Τα υπόλοιπα 98 μαθήματα απαιτούν φυσική παρουσία.
 
Το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό του ΑΠΘ έχει ανταποκριθεί στο σύνολό του στην έκτακτη ανάγκη για συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μετά την αναστολή της με φυσική παρουσία, στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.
 
Δεδομένου ότι εννέα στους/στις δέκα φοιτητές/φοιτήτριες παγκοσμίως -σύμφωνα με τα στοιχεία της UNESCO- αντιμετωπίζουν παρόμοια κατάσταση με τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες των ελληνικών Πανεπιστημίων λόγω της πανδημίας, οι ψηφιακές πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σηκώνουν έναν τεράστιο όγκο τηλεδιασκέψεων, που συνεπάγεται κατά διαστήματα τεχνικές δυσκολίες στις συνδέσεις. Εξασφαλίσαμε και συνεχίζουμε να εξασφαλίζουμε για την πανεπιστημιακή μας κοινότητα κάθε διαθέσιμο εργαλείο, που μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές λύσεις και να διευκολύνει την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι, όμως, αξιέπαινο πως ακόμη και οι τεχνικές δυσκολίες αξιοποιήθηκαν από τα μέλη μας και οδήγησαν σε νέες καλές πρακτικές, ενισχύοντας περαιτέρω την άμεση επικοινωνία των διδασκόντων/διδασκουσών με τους/τις φοιτητές/φοιτήτριές τους.
 
Στην πλειονότητα των Τμημάτων του ΑΠΘ, έπειτα από σχετικές αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεών τους μέσω τηλεδιασκέψεων, τα διαδικτυακά μαθήματα διεξάγονται τις ημέρες και ώρες που είχαν καθορισθεί στο πρόγραμμα του εαρινού εξαμήνου. Στη συνέχεια, οι παραδόσεις και οι σημειώσεις κάθε μαθήματος αναρτώνται από τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες στο διαδίκτυο, ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή προσβάσιμες από τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες. Εάν η πραγματοποίηση κάποιου μαθήματος δεν είναι για οποιονδήποτε λόγο εφικτή, μπορεί να ορίζεται εμβόλιμο μάθημα για την αναπλήρωση του χαμένου, σε διαφορετική ημέρα και ώρα, εφόσον εξασφαλισθεί ότι το ακροατήριο είναι ελεύθερο. Οι φοιτητές/φοιτήτριες στους προσωπικούς τους ιδρυματικούς ηλεκτρονικούς λογαριασμούς ενημερώνονται για καθετί που αφορά τους χρόνους και τις διαδικασίες διεξαγωγής των μαθημάτων.
 
«Το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό του Αριστοτελείου ήρθη στο ύψος των περιστάσεων και, μέσα σε λίγες ημέρες από την αναστολή των εκπαιδευτικών λειτουργιών του Πανεπιστημίου με φυσική παρουσία, προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα της έκτακτης κατάστασης. Το αίσθημα ατομικής ευθύνης, η ευσυνειδησία του καθενός και της καθεμίας, έγινε συλλογική προσπάθεια, προσηλωμένη στον στόχο να μην χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο. Οι Καθηγητές/Καθηγήτριες αξιοποίησαν τις τεχνολογικές πλατφόρμες που διαθέτει το Πανεπιστήμιο, αξιοποίησαν την εμπειρία που ήδη είχαν μέσα από την υπηρεσία ασύγχρονης παροχής ηλεκτρονικών μαθημάτων elearning. Και όσοι/όσες δεν ήταν εξοικειωμένοι/εξοικειωμένες με τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων, με τη διαρκή υποστήριξη από το προσωπικό του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΑΠΘ, απέδειξαν ότι από αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση θα εξέλθουμε δυνατοί και ακόμη καλύτεροι. Η μαζική συμμετοχή των φοιτητών/φοιτητριών στα εξ αποστάσεως μαθήματα ενισχύει την πεποίθησή μας ότι το ακαδημαϊκό έτος θα ολοκληρωθεί ομαλά. Στην πλειονότητα των ψηφιακών αιθουσών οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες ξεπερνούν τους/τις 200 ανά συνεδρία και αυτό μας γεμίζει χαρά, καθώς δείχνει την ωριμότητα και αποφασιστικότητα σύσσωμης της πανεπιστημιακής κοινότητας να προχωρήσει μπροστά ενωμένη», δηλώνει ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.