Του Νίκου Τσούλια

     Η εκπαίδευση «αφηγείται το παρελθόν» (μεταβιβάζει τη μέχρι τώρα διαμορφωμένη γνώση) αλλά «δημιουργεί το μέλλον» (μορφώνει τους πολίτες των επόμενων δεκαετιών). Μπορεί να φαίνεται αντιφατική μια τέτοια λειτουργία αλλά δεν είναι. Αντίθετα, είναι η εξύφανση του πιο βασικού νήματος της ιστορίας και του πολιτισμού.

 

1. Πρέπει να δούμε δημιουργικά  την επόμενη ημέρα.

     Παραθέτω αποσπάσματα από τη συνέντευξη της Χαράς Κεφαλίδου, Τομεάρχη Παιδείας του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, στο esos. (Ολόκληρη η συνέντευξη είναι στην ιστοσελίδα του esos αλλά και στο δικό μου «ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ» – anthologio.wordpress.com).

     «Η στήριξη προς την εκπαιδευτική κοινότητα δεν μπορεί να αφορά μόνο στη διαχείριση της σημερινής κρίσης. Πρέπει να δούμε δημιουργικά  την επόμενη ημέρα…

     Σε αυτές τις δύσκολες ώρες, οι εκπαιδευτικοί της χώρας απέδειξαν πως έχουν αυξημένη την ατομική και κοινωνική ευθύνη. Με κάθε πρόσφορο μέσο,  από τις πρώτες ημέρες της νέας πραγματικότητας, βρήκαν τρόπους και συντηρούν τις επαφές  με τους μαθητές τους…

     Ο χρόνος που περνάει για κάθε παιδί δεν έχει επιστροφή. Πρέπει σήμερα, τον Σεπτέμβριο του 2020, να γνωρίζουμε το παιδί του νηπιαγωγείου, που μπαίνει στο εκπαιδευτικό σύστημα, με ποια χαρακτηριστικά, γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες θα αποφοιτήσει από αυτό το 2035. Αυτό δεν είναι υπόθεση ενός μόνο Υπουργού, μιας μόνο κυβέρνησης. Είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας, όλων των πολιτικών δυνάμεων και βεβαίως ευθύνη της πολιτείας».

2. Η πολιτική αντιπαράθεση Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ δεν αφορούσε και δεν αφορά την ουσία της εκπαίδευσης.

     Η εκπαιδευτική λειτουργία της χώρας βρίσκεται ουσιαστικά σε αναστολή. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έρχεται ως αντίβαρο στην ολοκληρωτική θεσμικού περιεχομένου απραξία και υπό αυτό το πρίσμα είναι καλοδεχούμενη. Ωστόσο, κατέδειξε το φοβερό έλλειμμα παραγωγής πολιτικού εκπαιδευτικού έργου. Την τελευταία δεκαετία οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και Ν.Δ. δεν ασχολήθηκαν με κανένα ζήτημα ουσίας της εκπαίδευσης. Η πολιτική τους αντιπαράθεση ήταν στην αριστεία, στην αξιολόγηση, στο σύστημα πρόσβασης. Η εισαγωγή της εκπαίδευσης στον ψηφιόκοσμο παρέμεινε παγωμένη όπως διαμορφώθηκε το 2011.

3. Δυστυχώς η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν έχει κανένα σχέδιο για την εισαγωγή της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή.

     Ούτε μια φορά στην ατέλειωτη επικοινωνιακή πολιτική μέχρι την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοιού δεν αναφέρθηκε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στις νέες τεχνολογίες. Η καθημερινή της ενασχόληση ήταν το εξεταστικό σύστημα και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – κλασική δεξιά πολιτική αντίληψη. Το φοβερό είναι ότι η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενώ γνώριζε ότι θα πηγαίναμε σε κλείσιμο των σχολείων από τον Ιανουάριο, δεν έκανε ούτε καν τη στοιχειώδη προετοιμασία για μια ικανοποιητική μορφή εξ αποστάσεως διδασκαλία. Ακόμα και τώρα μαζεύει στοιχεία των μαθητών!

4. Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ: Να μη γίνουν οι πανελλήνιες 2020

     «Εφαρμογή του συστήματος ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που κατήργησε η κ. Κεραμέως. Ως διδαχθείσα και εξεταστέα ύλη της Γ’ Λυκείου για την φετινή χρονιά να θεωρηθεί η μέχρι στιγμής διδαχθείσα ύλη».

     Οι σπόροι του λαϊκισμού και της ανευθυνότητας έχουν φυτρώσει για τα καλά στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Τι μπορεί να πει κάποιος για αυτή τη φοβερή επινόηση; Γιατί ο μέγας δημαγωγός, ο αρχηγός τους, δεν υιοθετεί την τόσο επαναστατική θέση της νεολαίας του; Μπορεί να υστερεί σε «προοδευτικότητα» από τους οπαδούς του;

anthologio.wordpress.com

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.