Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

 

Τελικά, αρκετοί είναι εκείνοι που φαίνεται ότι δεν κατάλαβαν καλά το νόημα του λουκέτου σε σχολεία, πανεπιστήμια, γυμναστήρια και λοιπούς χώρους συνάθροισης, την ίδια στιγμή που η χώρα μας βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα με την πανδημία του κορωνοϊού. Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια έκλεισαν για να μην έχουμε διασπορά της νόσου και όχι για να συνωστίζεται ο κόσμος στις καφετέριες.  

 

Σίγουρα, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, υπήρξε ένα έντονο κλίμα προβληματισμού, ανησυχίας, έως και πανικού που κατέλαβε μαθητές, αλλά και γονείς. Ώρες χαμένες, ύλη, πρόγραμμα και όλα όσα μοιάζουν να ανατρέπονται, προξένησαν ένα υπέρμετρο άγχος. Παρόλα αυτά, όμως δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου… Πάνω απ’ όλα προέχει η δημόσια υγεία. Ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος, σε καμία περίπτωση… Κάθε ώρα που θα χαθεί σίγουρα θα αναπληρωθεί, το ίδιο το κράτος θα είναι αυτό που θα εγγυηθεί για την ομαλή συνέχεια των μαθημάτων, όταν το επιτρέπουν φυσικά οι συνθήκες… Σε κάθε περίπτωση οι επαγγελματίες φροντιστές εκπαιδευτικοί θα μεριμνήσουν, ώστε οι ώρες που θα χαθούν να αναπληρωθούν, όταν επιτραπεί η λειτουργία των φροντιστηρίων, ή να καλυφθούν με εξ’ αποστάσεως διδασκαλία.

 

Για το λόγο αυτό, στις κρίσιμες αυτές περιστάσεις, καλούμαστε όλοι να λειτουργήσουμε ώριμα και υπεύθυνα… Τα μαθήματα -με τον ένα ή τον άλλον τρόπο- θα γίνουν. Η υγεία, αναντίρρητα, δεν μπορεί να τίθεται υπό διαπραγμάτευση σε καμία ζυγαριά αξιών!

 

Μάλιστα, στην κατεύθυνση αυτή η υφυπουργός Παιδείας είπε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο για ηλεκτρονική διδασκαλία με έμφαση στη Γ’ Λυκείου, διευκρίνισε όμως ότι η διαδικασία αυτή μπορεί να βοηθήσει κυρίως σε επαναλήψεις και εμπέδωση της γνώσης κι όχι σε νέα μάθηση καθώς δεν έχουν όλα τα παιδιά υπολογιστές ώστε να γίνεται τηλεμάθημα. Κάλεσε όμως τους μαθητές να ασχοληθούν με τη νέα αυτή μορφή διδασκαλίας μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου είτε μέσω τηλεδιασκέψεων με τους εκπαιδευτικούς τους. Η υφυπουργός Παιδείας έκανε εξάλλου έκκληση -κι αυτή με τη σειρά της- στους μαθητές να μένουν όσο μπορούν περισσότερο στο σπίτι και να περιορίσουν τις εξόδους σε πλατείες και καφετέριες το επόμενο κρίσιμο διάστημα, βρίσκοντας ίσως νέες ευχάριστες… ρουτίνες όπως το διάβασμα.

 

Ζητάμε, όμως, από τα παιδιά να σεβαστούν τις οδηγίες την ώρα που αρκετοί ενήλικες τις γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους και αψηφούν τις όποιες προειδοποιήσεις και απαγορεύσεις… Όπως, διαβάσαμε λοιπόν, πέντε είναι μέχρι στιγμής οι συλλήψεις σε όλη την επικράτεια για την παραβίαση των περιοριστικών μέτρων που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση για την πανδημία του κορωνοϊού. Οι τέσσερις συλλήψεις αφορούν είτε ιδιοκτήτες είτε εργαζομένους σε φροντιστήρια σε Κοζάνη και Ιωάννινα, ενώ η αστυνομία ενημέρωσε και για τη σύλληψη μιας γυναίκας στην Κομοτηνή.

 

Όταν εμείς οι ενήλικες δεν αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης που αφορά τη διάδοση του κορωνοϊού και δεν τηρούμε απαρέγκλιτα την απόφαση να παραμείνουν κλειστές όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες για τις επόμενες δεκαπέντε ημέρες, επομένως και όλα τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, δεν μπορούμε να τα βάζουμε συνεχώς με τα παιδιά. Η ευθύνη μας ως δάσκαλοι επιβάλει πέρα από τους λόγους υγείας και για ηθικούς λόγους με αίσθημα ευθύνης να τηρήσουμε την απόφαση των υπουργείων Υγείας και Παιδείας, γιατί οφείλουμε να προφυλάξουμε τόσο τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όσο και τη δημόσια υγεία.

 

Όσοι είναι επιφορτισμένοι από το νόμο για να ελέγχουν τη νομιμότητα οφείλουν να πράξουν τα δέοντα και να επιβάλλουν την τήρηση του νόμου, όχι μόνο για τα νόμιμα φροντιστήρια όσο και για τα μη αδειοδοτημένα «φροντιστήρια» που θα βρουν την ευκαιρία, να προβάλουν τον εαυτό τους ως δήθεν «υπεύθυνο» και «συνεπή» στη δουλειά του! Η ζημιά στο οικονομικό σκέλος θα είναι για όλους μας σημαντική, σε άλλους λιγότερο και σε άλλους περισσότερο, η υγεία όμως είναι αδιαπραγμάτευτη.

 

Και επειδή, αυτές τις μέρες, έχουν επανέλθει στη ζωή μας, σε μεγάλο βαθμό τα διαδικτυακά μαθήματα καλό θα είναι πριν ξεκινήσουμε να κάνουμε ένα πλάνο αποφασίζοντας, αρχικά, σε ποια μαθήματα – γνωστικά πεδία θα δουλέψουμε με τους μαθητές μας. Έπειτα, πρέπει να επιλέξουμε το μέσον που θα χρησιμοποιήσουμε: ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, skype ή messenger (ή άλλο σχετικό) και τέλος να υπάρχει μια διαρκής επικοινωνία – συνεργασία ώστε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες της τεχνολογίας, στη δύσκολη αυτή συγκυρία για όλους μας.

Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία αποτελεί το πλέον πρόσφορο μέσο για να διατηρήσουν οι μαθητές, οι σπουδαστές και οι φοιτητές την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς φυσικά να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Αυτό οφείλει να γίνει κατανοητό απ’ όλους μας…

 

Συμπερασματικά, λοιπόν, η υπευθυνότητα επιβάλει την τήρηση των κανόνων που διασφαλίζουν τη δημόσια υγεία και κατ’ επέκταση την υγεία των μαθητών – μαθητριών και των οικογενειών τους, αλλά και των εργαζομένων στα φροντιστήρια και γι’ αυτό οφείλουμε όλοι να αποδοκιμάσουμε όλους αυτούς που θα «πουλήσουν» αυτή την ιδιότυπη υπευθυνότητα. Μια δοκιμασία είναι κι αυτή, θα περάσει… Για να περάσει, όμως, όσο πιο αναίμακτα γίνεται, πάνω απ’ όλα χρειάζεται υπευθυνότητα!

Προηγούμενο άρθροΈξοδος στις μέρες του Κορονοϊού.
Επόμενο άρθροΕίσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.