Τα ανακλαστικά των ιδιοκτητών φροντιστηρίων

Τα ανακλαστικά των ιδιοκτητών φροντιστηρίων

Οι ιδιοκτήτες φροντιστές διαθέτουν κάποια ιδιαίτερα ανακλαστικά σε σχέση με άλλους ελεύθερους επαγγελματίες – επιχειρηματίες:

1. Το πλέον αγχωτικό ρήμα είναι το ρήμα διακόπτω σε όλα τα πρόσωπα και χρόνους: Διακόπτω, διέκοψα, θα διακόψω, έχω διακόψει, κ.λ.π. Αν το ακούσει από έναν τυχαίο περαστικό στο δρόμο, τον πιάνει σύγκρυο και μετά δυσκολίας συνέρχεται, καθότι θυμάται μαθητές που διέκοψαν και τον οδήγησαν σε δραματικά βράδια με τσίπουρα, ουίσκι, κ.α. Συνώνυμο ρήμα με όμοιες συγκινήσεις είναι το ‘’σταματώ’’ και οι αρνητικοί τύποι ρημάτων, όπως ‘’δεν θα συνεχίσω μαθηματικά, δεν θα έρχομαι πλέον κ.λ.π. Ιστορίες από τη χώρα των φροντιστών, αναφέρουν μεγαλοφροντιστές, οι οποίοι οδύρονταν για την απώλεια ενός μαθητή ενώ είχαν άλλους 499!

2.Το πλέον εξαρτημένο ανακλαστικό, είναι η θέα των χεριών των μαθητών που μπαίνουν στη γραμματεία ή στο γραφείο διεύθυνσης. Ένας φροντιστής – ιδιοκτήτης δεν μπορεί να συγκρατήσει το βλέμμα του από τις παλάμες του μαθητή ψάχνοντας για το καρτελάκι πληρωμών, ελπίζοντας ότι ο μαθητής φέρνει τα δίδακτρα του μήνα. Αντίστοιχα, ο ιδιοκτήτης φροντιστής χαίρεται ιδιαίτερα, όταν βλέπει γονέα να έρχεται στο γραφείο, γιατί αυτό κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει πληρωμή.

3.Ο φροντιστής είναι εξοικειωμένος με τις κοτσάνες των μαθητών. Διαθέτει ψυχραιμία, για να μην εκθέσει κάποιο μαθητή στους συμμαθητές του ακόμη κι όταν ακούει μεγαλοκοτσάνα ολκής!
Πριν από πολλά χρόνια, όταν δίδασκα τις συνδεσμολογίες συσκευών στα ηλεκτρικά κυκλώματα και είχα αναπτύξει τη διαφορά σύνδεσης σε σειρά με την παράλληλη σύνδεση, ένας μαθητής με ρώτησε: Κύριε, τα έπιπλα στο σπίτι μας πως είναι συνδεδεμένα; Εγώ λόγω φροντιστηριακής πείρας δεν πλάνταξα στα γέλια, αλλά ψύχραιμα του απάντησα ότι οι καναπέδες δεν συνδέονται ηλεκτρικά!

4.Οι πιο καταθλιπτικές ημέρες είναι στο τέλος του μήνα. Πρέπει να καταβληθούν μισθοδοσίες και ξύνονται οι πάτοι των ταμείων. Η κατάσταση επιδεινώνεται με την άφιξη λογαριασμών στο γραμματοκιβώτιο. Ο κάθιδρος φροντιστής, ελέγχει τους λογαριασμούς με μισοκλεισμένα τα μάτια και καλυμμένο το ένα με την παλάμη του. Ανοίγει μία χαραμάδα ανάμεσα στα δάκτυλα και πρώτα κοιτάζει αν υπάρχει στρογγυλή σφραγίδα του κράτους. Αν δεν υπάρχει, παίρνει μιαν ανάσα και προχωράει στη επόμενη επιστολή.

5.Ο ιδιοκτήτης φροντιστής είναι αδύνατο να ενημερώνει την επιθεώρηση εργασίας και το σύστημα ‘’Εργάνη’’ κάθε φορά που γίνεται γίνεται μετακύλιση μιας ώρας γιατί το παιδί το πονούσε ο αστράγαλός του.
Έτσι, μόνιμα υπάρχει το άγχος, ότι θα πλακώσουν από το ΙΚΑ και την επιθεώρηση εργασίας. Τότε, κάθε ζητιάνος, κάθε σύλλογος άνω ορεινής Κουτσομαγούλας, κάθε άνεργος φιλόλογος στην πόρτα εκλαμβάνεται ως ελεγκτής του ΙΚΑ. Αν ήξερε ο κάθε ξένος εισερχόμενος πόσα χρόνια ζωής κόβει από το φροντιστή, θα έπαιρνε περισσότερα για να μην έρθει.

Αυτά τα ανακλαστικά και άλλα είναι που συντομεύουν το νήμα ζωής των φροντιστών. Εκφραστείτε ελεύθερα στα σχόλια, είναι αγχολυτικό για το επικίνδυνο είδος ζωής που κάνουμε!

Κωνσταντίνος Παπαγιαννούλης
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.