Με απόφαση της η Διοικούσα Επιτροπή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου,

υιοθέτησε την εισήγηση της επιτροπής που συστήθηκε για τον καθορισμό των κριτηρίων για την πρόσληψη των μελών του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) του Ιδρύματος. Ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Καθηγητής Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρας, με επιστολή του ευχαρίστησε τα μέλη της Επιτροπής η οποία αποτελείτο από τον Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Αλέξιο Λυκουργιώτη (πρώην Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών και πρώτο Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής του Ε.Α.Π.), τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Καθηγητή κ. Παναγιώτη Καλδή, τον Αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης Καθηγητή κ. Ιωάννη Καρακάση και τους Κοσμήτορες του Ιδρύματος, τονίζοντας ότι η εισήγηση αποτελεί πρότυπο ακαδημαϊκής και επιστημονικής τεκμηρίωσης, καθορισμού κριτηρίων για την πρόσληψη ακαδημαϊκού προσωπικού.

Η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής, η οποία θα αποτελέσει τη βάση των προκηρύξεων για την πρόσληψη των μελών του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, θα αναρτηθεί τις επόμενες ημέρες στην ηλεκτρονική σελίδα του Ιδρύματος για να γίνει γνωστή έγκαιρα σε κάθε υποψήφιο μέλος Σ.Ε.Π. .

Σύμφωνα με την εισήγηση της επιτροπής «οι άξονες επιλογής που αποτυπώνονται στους συνημμένους σε αυτήν πίνακες αναφέρονται:

α) στη συνάφεια – συγγένεια των υποψηφίων με το γνωστικό αντικείμενο της θεματικής ενότητας, β) στο ερευνητικό τους έργο – και ιδιαιτέρως στο ερευνητικό έργο της τελευταίας πενταετίας – γ) στο συνολικό συγγραφικό και διδακτικό τους έργο, δ) στην εμπειρία τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ε) στη μέριμνα του ΕΑΠ για την υποστήριξη νέων επιστημόνων και στ) κατά περίπτωση στο επαγγελματικό έργο (Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας (ΣΘΕΤ), Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών (ΣΑΕ) και Σχολή Κοινωνικών Επιστημών (ΣΚΕ) ), στο μελετητικό/καλλιτεχνικό έργο (Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών) και στην εργαστηριακή εμπειρία (Ε.Θ.Ε.) της Σ.Θ.Ε.Τ. Με την ενοποίηση δε των αξόνων επιλογής (βασικών κριτηρίων), με τις ελάχιστες απολύτως απαραίτητες διαφοροποιήσεις, επιδιώκεται η αντικειμενικότητα των κρίσεων.

  

Παράλληλα, με τον καθορισμό των κριτηρίων επιχειρείται ευρεία και σχεδόν ενιαία «αριθμοποίηση» των βασικών κριτηρίων με την απόδοση μορίων σε κάθε ένα από αυτά, με στόχο η κρίση να είναι όσο γίνεται περισσότερο αντικειμενική, ενώ σε εξειδικευμένες περιπτώσεις, (για την Σ.Θ.Ε.Τ και τις Ε.Θ.Ε της Σ.Θ.Ε.Τ.) τέθηκαν επιμέρους υπό- κριτήρια.

Σύμφωνα με την εισήγηση, το κριτήριο που αφορά την έρευνα θεωρήθηκε εξαιρετικά κρίσιμο γιατί εξασφαλίζει τη συμμετοχή στη διδακτική προσφορά του ΕΑΠ πολύ σημαντικών επιστημόνων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο απέσπασε, ίσως για πρώτη φορά σε τόση έκταση, σημαντικό μέρος της βαθμολογίας. Το κριτήριο αυτό καλύπτει τόσο το συνολικό ερευνητικό έργο όσο και το ερευνητικό έργο της τελευταίας πενταετίας, ξεχωριστά, με στόχο να αξιολογηθεί πρωτίστως η πρόσφατη ερευνητική δραστηριότητα. Μάλιστα επιδιώχθηκε η εισαγωγή υπό-κριτηρίων/υποδείξεων που αποτιμούν όχι μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά το ερευνητικό και κατά περίπτωση το μελετητικό/καλλιτεχνικό έργο των υποψηφίων (π.χ. αριθμός ετεροαναφορών, βραβείων, αριθμός συγγραφέων στις εργασίες κ.α. ).    

Τέλος, στο πλαίσιο της ενότητας των κριτηρίων που ευρέως επιδιώχθηκε εισήχθησαν και ρυθμίσεις που αναγνωρίζουν, ίσως για πρώτη φορά με τρόπο σαφή, τις αυτονόητες ιδιαιτερότητες των ακαδημαϊκών μονάδων του Ε.Α.Π. ενώ σύμφωνα με την απόφαση για λόγους ακαδημαϊκούς τα υποψήφια μέλη ΣΕΠ θα μπορούν να δηλώνουν έως και δύο θεματικές ενότητες.»

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.