Το KAHOOT ως εκπαιδευτικό εργαλείο για πρωτοποριακά TEST

Το KAHOOT ως εκπαιδευτικό εργαλείο για πρωτοποριακά TEST

Το KAHOOT ως εκπαιδευτικό εργαλείο για πρωτοποριακά TEST

Στο ιστολόγιό αυτό έχουμε αναλύσει την χρήση πολλών ελεύθερων λογισμικών που μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κάνουν ευχάριστη, καινοτόμα και πρωτοποριακή. Είμαστε ευχαριστημένοι, πιστεύοντας ότι κάποιοι, ίσως ελάχιστοι, εκπαιδευτικοί τα χρησιμοποιούν. Αυτό δεν μας αποτρέπει να μοιραζόμαστε τις γνώσεις και ότι καινούργιο ανακαλύπτουμε με τους επισκέπτες του ιστολογίου μας.

 

Οι δυσκολίες για την μη χρήση όλων αυτών που προτείνουμε οφείλονται σε διάφορους λόγους όπως η έλλειψη προτροπής από την πλευρά της πολιτείας μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, η ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η διάθεση τους και το επίπεδο του ψηφιακού γραμματισμού τους.

Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζεται ένα εξαιρετικότατο διαδικτυακό λογισμικό το όνομα του οποίου είναι KAHOOT!. Βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://create.kahoot.it/ Πρόκειται για μία εφαρμογή που παρέχει διαδραστικότητα και μπορεί να αξιοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία με μεθοδολογία STEM. Οι δυνατότητες να χρησιμοποιηθεί σε σύγχρονη (ή προγραμματισμένα ασύγχρονη εκπαίδευση) την καθιστούν ιδιαίτερα σύγχρονη. Με το KAHOOT! στη δωρεάν έκδοση μπορούμε να αναπτύξουμε ένα TEST σωστού λάθους ή πολλαπλών επιλογών και ο μαθητής από το κινητό του ή τον υπολογιστή του να εργαστεί με αυτό. Ο χρόνος για τις απαντήσεις σε κάθε ερώτηση ρυθμίζεται κατά την ανάπτυξη του TEST. Ο βαθμός μειώνεται ανάλογα με την χρόνο απάντησης του μαθητή.

Του δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κινητή συσκευή για να καταστήσει αυτήν πεδίο μάθησης και ελέγχου. Μία άλλη καλή ιδέα θα ήταν να χρησιμοποιηθεί στην 4η φάση ενός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου (της μεταγνώσης-αναστοχασμού) για τον έλεγχο των γνώσεων που αποκτήθηκαν. Η εφαρμογή του KAHOOT! στην πράξη, μας έδειξε ότι οι μαθητές εντυπωσιάζονται και ασχολούνται με ιδιαίτερο ζήλο γιατί ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα. Το πρόβλημα όμως είναι η απαγορευμένη χρήση κινητών συσκευών στα Ελληνικά σχολεία. Κάποιος πρέπει να τους μιλήσει για το Mobile Learning και τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει στην εκπαίδευση. Το KAHOOT! μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ένα συνηθισμένο μάθημα που θέλουμε να «κερδίσουμε» ακόμη περισσότερο τους μαθητές μας. Οι απαντήσεις που δίνουν από το κινητό τους επιλέγονται με χρωματικές κάρτες και έτσι η διαδικασία ελέγχου αποκτά τη μορφή παιχνιδιού. Στο τέλος βλέπουν όλοι τα αποτελέσματα με τα ψευδώνυμα που έχουν επιλέξει ή επέλεξε η πλατφόρμα γι’ αυτούς. Στην ανάρτησή μας παρουσιάζεται η ανάπτυξη ενός τέτοιου TEST γνώσεων, με εικόνες βήμα-βήμα, ώστε ο εκπαιδευτικός να κατανοήσει πολύ εύκολα τη διαδικασία από τη σύνδεση στην πλατφόρμα μέχρι την τελική καταχώρηση των αποτελεσμάτων των απαντήσεων των μαθητών. Με ελάχιστο κόστος ξεκλειδώνουν και παρέχονται απίστευτες δυνατότητες της πλατφόρμας αυτής. Το παράδειγμα που σχεδιάσαμε και αναλύουμε έχει ως θέμα τους καταλύτες αυτοκινήτων λόγω της ειδικότητας του Blogger. 

Οι φωτογραφίες των καταλυτικών μετατροπέων που χρησιμοποιήθηκαν είναι με την ευγενική χορηγία της εταιρείας Emitec. Με κλικ πάνω σε όλες τις φωτογραφίες της ανάρτησης αυτής μεγεθύνονται.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

Περισσότερες πληροφορίες

 

http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=748940
Πολύδωρος Σταυρόπουλος
• Πτυχιούχος Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ επί 32 έτη
• Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών MSc S.T.E.M. στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ
• Δ/ντης 3ου Εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά επί 10 έτη (2007-2017)
• Υποδιευθυντής επί εννέα έτη (1991-1999) στη Τεχνική Σχολή Δραπετσώνας
• Συγγραφέας, μεταφραστής, 35 Μηχανολογικών βιβλίων στον εκδοτικό όμιλο ΙΩΝ
• Πιστοποιημένος στο Μητρώο Ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ ως Εκπαιδευτής Μηχανολόγος Μηχανικός και Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου με αριθμό πιστοποίησης ΕΒ08627 (ΣΤΕΠ 2430-3115-3182)
• Εισηγητής σεμιναρίων Moodle.

• Πτυχιούχος Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ επί 32 έτη • Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών MSc S.T.E.M. στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ • Δ/ντης 3ου Εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά επί 10 έτη (2007-2017) • Υποδιευθυντής επί εννέα έτη (1991-1999) στη Τεχνική Σχολή Δραπετσώνας • Συγγραφέας, μεταφραστής, 35 Μηχανολογικών βιβλίων στον εκδοτικό όμιλο ΙΩΝ • Πιστοποιημένος στο Μητρώο Ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ ως Εκπαιδευτής Μηχανολόγος Μηχανικός και Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου με αριθμό πιστοποίησης ΕΒ08627 (ΣΤΕΠ 2430-3115-3182) • Εισηγητής σεμιναρίων Moodle.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.