Επιμορφωτικό σεμινάριο: Η διδακτική της Λογοτεχνίας και η πρόκληση της συνεξέτασης με το μάθημα της Γλώσσας

Επιμορφωτικό σεμινάριο: Η διδακτική της Λογοτεχνίας και η πρόκληση της συνεξέτασης με το μάθημα της Γλώσσας

Επιμορφωτικό σεμινάριο: Η διδακτική της Λογοτεχνίας και η πρόκληση της συνεξέτασης με το μάθημα της Γλώσσας

Επιμορφωτικό Σεμινάριο

Το διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας αποτελεί αναμφίβολα, τα τελευταία κυρίως χρόνια, κέντρο του εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος για τους φιλολόγους καθώς, οι συνεχείς αλλαγές και προσαρμογές του αναλυτικού προγράμματος στα νέα δεδομένα καθιστούν πρόκληση τη διδακτική προσέγγιση και την εξέταση των μαθητών. Η συνεξέταση της έκθεσης και της λογοτεχνίας στο πλαίσιο αυτό, αποτελούν μία νέα πρόκληση για τον εκπαιδευτικό, καθώς πρέπει αφενός, να κάνει τους μαθητές να αγαπήσουν τη λογοτεχνία και αφετέρου να προσαρμοστούν στα δεδομένα της συνεξέτασης. Τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο, αλλά και στις πανελλήνιες εξετάσεις των ΕΠΑΛ, η προετοιμασία των μαθητών αποδεικνύεται πρόκληση, με τους εκπαιδευτικούς να πρέπει να εστιάσουν σε νέα δεδομένα, χρησιμοποιώντας διδακτικές πρακτικές που έχουν ως κέντρο τον μαθητή και την εξέταση.

Στο παρόν σεμινάριο θα εστιάσουμε τόσο σε θεωρητικά ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και πρακτικής διδακτικής για τη λογοτεχνία, όσο και σε πρακτικά θέματα δημιουργίας ασκήσεων και διόρθωσης. Θα πραγματοποιηθεί εξειδικευμένο workshop διόρθωσης ασκήσεων στη λογοτεχνία, ώστε οι επιμορφούμενοι να αποκτήσουν σφαιρικά μία εικόνα, τόσο για τον τρόπο δημιουργίας ασκήσεων και φύλλων εργασίας, όσο και για τη διόρθωση, που αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα δυσκολότερα ζητήματα της εκπαιδευτικής πράξης.

 

Σε ποιους απευθύνεται

Η συγκεκριμένη ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων τμημάτων, που ενδιαφέρονται για την καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη και τον εμπλουτισμό των γνώσεων στα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει.

 

Διδακτικές ενότητες

  • Διδακτική της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο

  • Αναλυτικό πρόγραμμα και κατανομή ύλης για το Γυμνάσιο και το Λύκειο ανά τάξη

  • Αλλαγές στην εξέταση και τη δομή του μαθήματος της Λογοτεχνίας

  • Κριτήρια επιλογής λογοτεχνικών κειμένων

  • Διαθεματικότητα με το μάθημα της Έκφρασης – Έκθεσης

  • Διδακτική της πεζογραφίας και της ποίησης

  • Κατασκευή φύλλων εργασίας για το Γυμνάσιο, το ΓΕΛ, το ΕΠΑΛ

  • Το πλαίσιο και η πρόκληση της συνεξέτασης Λογοτεχνίας – Γλώσσας

  • Προετοιμασία μαθητών βήμα προς βήμα για τη συνεξέταση

  • Τεχνικές δημιουργίας ασκήσεων για τα λογοτεχνικά κείμενα

  • Ενδεικτικές απαντήσεις και αξιολόγηση της λογοτεχνίας

  • Διόρθωση ενδεικτικών απαντήσεων σε ομάδες

  • Νέες τεχνολογίες και διδακτική

  • Η αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων στη διδακτική πράξη

  • Προφορική εξέταση και διδακτική μεθοδολογία

 

Η διδακτική της Λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η πρόκληση της συνεξέτασης με το μάθημα

 

Επιμορφωτές Σεμιναρίου

Συμεών Νικολιδάκης Φιλόλογος, MA, MSc, υπ. διδάκτωρ
Θεοδώρα Πυττερού Φιλόλογος, Med, Συγγραφέας
Δήμητρα Ιωαννίδη Φιλόλογος – Συγγραφέας

Χώρος διεξαγωγής:

Αίθουσα Σεμιναρίων Εκπαιδευτικής Ένωσης – Υπατίας 6, Σύνταγμα, 10556

 

Ημερομηνία διεξαγωγής:

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

 

Ώρα: 11:00 – 16:00

 

Τιμή συμμετοχής: 30 €, για φοιτητές και ανέργους: 25 €.

 

Για πληροφορίες και εγγραφές επικοινωνήστε:

210 3235200

👉https://www.edu-enosi.gr/contact

 

Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.