Αποτυχία στις Πανελλαδικές

Αποτυχία στις Πανελλαδικές

Του Δημήτρη Χρυσόπουλου, Φιλόλογου – Ιστορικού

 

Υπάρχουν προοπτικές μετά την «αποτυχία» στις Πανελλαδικές

 

Οι Πανελλαδικές τελείωσαν, τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν και σίγουρα κάποιοι μαθητές χάρηκαν διότι επιβραβεύτηκαν οι κόποι τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Όμως υπάρχουν κι αυτοί που δεν τα κατάφεραν και ένιωσαν έντονα το φάσμα της αποτυχίας, μιας λέξης με την οποία στην προκειμένη περίπτωση δεν συμφωνώ απολύτως. Δεν χρειάζεται κάποιος να αισθάνεται αποτυχημένος αν η προσπάθειά του δεν απέδωσε καρπούς. Σε όλους μπορεί να συμβεί άλλωστε. Το παν είναι να διαχειριστεί σωστά την «αποτυχία» αυτή και να κοιτάξει μπροστά, σταθμίζοντας όλους τους παράγοντες ώστε να επιλέξει το πως θα κινηθεί από εδώ και πέρα…

 

Δεύτερη φορά…

 

Αρχικά πρέπει να επισημανθεί πως η πρώτη λύση που έχει κάποιος μαθητής που δεν τα κατάφερε στις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι να αποφασίσει να ξαναδώσει. Σίγουρα τη δεύτερη φορά, έχοντας και την εμπειρία της πρώτης, αν δει καθαρά τα λάθη του, βάλει πρόγραμμα και πραγματοποιήσει μεθοδικό διάβασμα οι πιθανότητες να πετύχει βαθμολογίες που θα του δώσουν το εισιτήριο για το Πανεπιστήμιο της αρεσκείας του αυξάνονται σημαντικά. Προσωπικά αν με ρωτούσε κάποιος, θα ενθάρρυνα τα παιδιά να ξαναδώσουν και σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως μια δεύτερη προσπάθεια θα αποτελούσε χάσιμο χρόνο. Όλα διορθώνονται σ’ αυτές τις περιπτώσεις, αρκεί να το θέλουμε πραγματικά.

 

Σπουδές σε κάποιο ΙΕΚ

 

Μία ακόμη λύση, με δεδομένο ότι οι σπουδές στα Πανεπιστήμια είναι δωρεάν, αποτελεί η φοίτηση στα δημόσια ΙΕΚ τα οποία χρόνο με τον χρόνο κερδίζουν την εμπιστοσύνη όλο και πιο πολλών αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς έχουν προστεθεί αρκετές δημοφιλείς ειδικότητες με καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας. Η εξειδίκευση που προσφέρουν οι σπουδές στα ΙΕΚ δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους να έχουν μεγάλες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, καθώς η αγορά θέλει άτομα που έχουν αποκτήσει εξειδίκευση σε κάποιον τομέα…

 

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Παράλληλα μία ακόμη λύση που πραγματικά προσφέρει πολλές επιλογές είναι το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο, απολύτως ισότιμο με τα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας, το οποίο παρέχει στους αποφοίτους του όλα τα εχέγγυα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τα δικαιώματα που απορρέουν από το ισχύον νομικό πλαίσιο της χώρας. Αυτός είναι και ο λόγος που κάθε χρόνο χιλιάδες άτομα καταθέτουν αιτήσεις προκειμένου να σπουδάσουν σε αυτό, αφού αποτελεί διέξοδο για κάποιους οι οποίοι δεν μπόρεσαν να εισαχθούν σε κάποιο από τα υπόλοιπα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Ιδιωτικά κολλέγια

Επιπρόσθετα μία ακόμη επιλογή που βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις υποψηφίων οι οποίοι δεν κατάφεραν να περάσουν στο τμήμα της αρεσκείας τους είναι οι πολλές ειδικότητες που λειτουργούν στα κολέγια τα οποία συνεργάζονται με ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Πρόκειται για μία επιλογή η οποία ναι μεν προϋποθέτει την καταβολή διδάκτρων, ωστόσο οι φοιτητές γλιτώνουν τα έξοδα διαμονής σε μία ξένη χώρα, σε περίπτωση που θα διάλεγαν να σπουδάσουν απευθείας σε ιδρύματα του εξωτερικού.

 

Τα πανεπιστήμια της Κύπρου

Έναν ακόμη δρόμο που κάλλιστα μπορεί να ακολουθήσει κάποιος είναι τα πανεπιστήμια της Κύπρου. Η απόσταση δεν είναι και τόσο μακρινή και η γλώσσα είναι μεγάλο «ατού», όπως επίσης το γεγονός ότι οι τίτλοι σπουδών σε δημόσια και ιδιωτικά είναι αναγνωρισμένοι από την Κυπριακή Δημοκρατία, από όλα τα κράτη της Ε.Ε. και από άλλα, ενώ έχουν κριθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ομοταγή προς τα ελληνικά ΑΕΙ. Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι λειτουργούν και πολλά εξ αποστάσεως προγράμματα προσφέροντας επιπρόσθετες επιλογές όσον αφορά τη φοίτηση σε κάποιο Πανεπιστήμιο της γειτονικής χώρας.

Άλλες επιλογές

Σίγουρα η γκάμα των επιλογών δεν περιορίζεται μόνο στα παραπάνω καθώς υπάρχουν επίσης τα Προγράμματα Ελευθέρων Σπουδών, δηλαδή τα κέντρα μη τυπικής εκπαίδευσης, με την έννοια ότι όσοι φοιτούν εκεί δεν αποσκοπούν ούτε στην απόκτηση επιστημονικών γνώσεων, ούτε και στην επαγγελματική κατάρτιση και εξειδίκευση, αλλά στην καλλιέργεια ιδιαίτερων ενδιαφερόντων και κλίσεων.

 

Ακόμη δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι μία λύση πάντα θα αποτελούν και οι σπουδές στο εξωτερικό. Γνωρίζοντας κανείς καλά μία ξένη γλώσσα μπορεί κάλλιστα να φοιτήσει στο εξωτερικό. Με το πέρας των σπουδών του ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει το πτυχίο του με βεβαίωση ομοταγούς ιδρύματος του Πανεπιστημίου του εξωτερικού.

Για όσους πάλι θεωρούν ότι κρύβουν κάποιο καλλιτεχνικό ταλέντο υπάρχουν οι Ανώτερες Σχολές Χορού, οι Ανώτερες Σχολές Δραματικές Τέχνης, τα Ωδεία και οι Μουσικές Σχολέςπου είναι για όσους έχουν κλίση στη μουσική. Τα ωδεία και οι μουσικές Σχολές στην Ελλάδα μάλιστα διαθέτουν προγράμματα σπουδών, τα οποία μπορεί κανείς να παρακολουθήσει μετά από αίτηση και εισαγωγή με τον βαθμό απολυτηρίου. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις Δημόσιες Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ).

Όπως βλέπουμε λοιπόν υπάρχουν αρκετές λύσεις ώστε να καταλάβουμε επιτέλους ότι μία κακή επίδοση στις Πανελλαδικές δεν αποτελεί και το «τέλος του κόσμου». Ψυχραιμία, σωστές κινήσεις και πάνω από όλα επιμονή στους στόχους μας και όλα θα πάνε καλά!

 

https://www.vivliopoleiopataki.gr/product/611895/vivlia-ekpaideush-ellhnikh-ekpaideush-geniko-lukeio/Neoellhnikh-Glossa-_-Logotexnia-G΄-GEL-Krithria-aksiologhshs/
Δημήτρης Χρυσόπουλος on Facebook
Δημήτρης Χρυσόπουλος
Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.

Ο Δημήτρης Χρυσόπουλος κατάγεται από το Βόλο και είναι πτυχιούχος Φιλόλογος - Ιστορικός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2008 αναλαμβάνει ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου - Λυκείου - ΕΠΑΛ. Είναι ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Ώρα Μελέτης». Παράλληλα συνεργάζεται ως αρθρογράφος με την καθημερινή εφημερίδα της Μαγνησίας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» και την ιστοσελίδα www.filologikos-istotopos.gr. Επιπρόσθετα βοηθάει τους φοιτητές στη συγγραφή των εργασιών τους οι οποίες άπτονται ιστορικού, κοινωνικού, φιλοσοφικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα.