Όταν το σύστημα πρόσβασης γίνεται εργαλείο λαϊκισμού

Όταν το σύστημα πρόσβασης γίνεται εργαλείο λαϊκισμού

Του Νίκου Τσούλια

 

     Κύριοι λαϊκιστές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και πιο συγκεκριμένα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας τώρα που αποχωρείτε από την τόσο αγαπητή εξουσία σας και θα έχετε χρόνο να ομφαλοσκοπείτε, σάς θέτω κάποια ερωτήματα μέσα από τα οποία διαφαίνονται η δημαγωγία και η προχειρότητα στο δικό σας σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα πλήξουν τόσο τη γενική εκπαίδευση και το λύκειο όσο και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τα πτυχία.

     1. Είναι δυνατόν να εισάγονται σε ένα τμήμα της άλφα περιοχής μαθητές με πανελλαδικές εξετάσεις και στο ομόλογο τμήμα του σε άλλη περιοχή να εισάγονται χωρίς αυτές; Θα εισάγονται δηλαδή στο Μαθηματικό τμήμα της Αθήνας οι μαθητές με μέση βαθμολογία π.χ. το 16 και στο Μαθηματικό Σάμου με 9,5; Έχουν σχέση τα μορφωτικά προαπαιτούμενα της δεύτερης περίπτωσης με αυτά της πρώτης;

     2. Έχει μελετηθεί που οφείλεται το ήδη υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης των σπουδών (περίπου 25%) και τι ρόλο παίζει σε αυτή την εγκατάλειψη η αδυναμία παρακολούθησης στο πανεπιστήμιο λόγω ακριβώς της έλλειψης των προαπαιτούμενων; Αναρωτηθήκατε, αυτό το ήδη υψηλό ποσοστό με το δικό σας σύστημα που μπορεί να φτάσει;

     3. Είναι γνωστό ότι έχουμε περίπου 20% λειτουργικό αναλφαβητισμό στους αποφοίτους του λυκείου. Αυτό το ποσοστό, που δεν αντιστοιχεί κατ’ ουσία στις απαιτήσεις του απολυτηρίου του λυκείου, μπορεί να σπουδάσει και να πάρει πανεπιστημιακό πτυχίο;

     4. Γιατί εισάγεται διπλό σύστημα μη ενδοσχολικών εξετάσεων; Πώς διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα του περιφερειακών εξετάσεων, αφού κάθε εκπαιδευτικός θα θέτει θέματα που έχει διδάξει και η επιλογή θα γίνεται μέσα από μια μικρή δεξαμενή αυτών των θεμάτων;

     5. Ο υποψήφιος θα μαθαίνει το αν θα δώσει ή όχι πανελλαδικές εξετάσεις στο τέλος της Β΄ λυκείου. Πώς θα ετοιμάζεται σε αυτή την περίπτωση, αφού η σχετική ετοιμασία του αρχίζει από την αρχή της Β΄ λυκείου;

     6. Προφανώς οι μαθητές με την πρώτη εφαρμογή και αξιολογώντας τον αριθμό των υποψήφιων θα προτιμούν τα τμήματα που δεν έχουν πανελλαδικές. Στη συνέχεια όμως και με βάση μια τέτοια αυτονόητη εξέλιξη συσσώρευσης υποψηφίων, τα τμήματα αυτά θα απαιτούν πανελλαδικές. Θα έχουμε δηλαδή μια συνεχή λοταρία όσον αφορά το αν ένα τμήμα απαιτεί ή όχι πανελλαδικές;

     7. Είναι γνωστό ότι ένα από τα κριτήρια των μαθητών για την επιλογή τους μεταξύ Γενικού και Επαγγελματικού λυκείου είναι η ευκολία των αντίστοιχων προγραμμάτων και η ανάλογη βαθμολογία. Με τον εύκολο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, δεν θα ενισχυθεί η προτίμησή των μαθητών από τα ΕΠΑ.Λ. προς τα Γενικά λύκεια για να πάρουν ένα καλύτερο πτυχίο; Δεν θα ερημώσει η επαγγελματική εκπαίδευση;

     8. Με δεδομένο ότι θα εισάγονται μαθητές που δεν έχουν τα απαραίτητα εκπαιδευτικά εφόδια για να σπουδάσουν τι θα κάνουν τα πανεπιστημιακά τμήματα ειδικά της περιφέρειας, που εκεί θα εμφανίζεται έντονα το εν λόγω ζήτημα; Θα κάνουν πιο χαλαρό το πρόγραμμα σπουδών, οπότε το πτυχίο θα υποβαθμιστεί και με θεσμικό πανεπιστημιακό τρόπο (!) ή θα τηρήσουν τις επιστημονικές τους αξιώσεις και στη συνέχεια θα αρχίσουν να φεύγουν οι φοιτητές και να κλείνουν τα τμήματα;

     9. Υπάρχει σε άλλη χώρα της Ευρώπης αυτό το σχιζοφρενικό και αντιφατικό σύστημα πρόσβασης, που ευαγγελίζεται σε όλους απολυτήρια και πτυχία;

     Είμαι βέβαιος ότι φεύγοντας αποδίδετε στον εαυτό σας την επιτέλεση ενός μεταρρυθμιστικού και όχι αντιμεταρρυθμιστικού και λαϊκίστικου εγχειρήματος, πιστοί άλλωστε στην αγνόηση της πραγματικότητας και στην πίστη σας στην κομματική σας φαντασίωση. Με το μαγικό ραβδί της δημαγωγίας κάνατε όλα τα ΤΕΙ πανεπιστήμια, παρά τις πολλαπλές και έντονες αντιρρήσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας.

     Αναρωτηθήκατε όμως γιατί δεν το έλαβαν καθόλου υπόψη τους οι … αχάριστοι πολίτες στις πρόσφατες ευρωεκλογές και στις αυτοδιοικητικές εκλογές και μαύρισαν σαρωτικά τους ιδεολογικά προσκείμενους σε εσάς υποψηφίους; Μήπως το πριν μερικά χρόνια γοητευτικό παραμύθι του λαϊκισμού έγινε μαύρος εφιάλτης;

anthologio.wordpress.com

Νίκος Τσούλιας
Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός.
Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή.
Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά.
Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός. Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή. Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά. Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.