Ημερίδα: Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά στο σχολείο: Θέση, διδασκαλία προοπτική

Ημερίδα: Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά στο σχολείο: Θέση, διδασκαλία προοπτική

Ημερίδα: Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά στο σχολείο: Θέση, διδασκαλία προοπτική

Το Σάββατο, 30 Μαρτίου 2019, πραγματοποιείται ημερίδα στο Ρέθυμνο με τίτλο «Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά στο Σχολείο: Θέση, Διδασκαλία, Προοπτική». Στην ημερίδα συμμετέχουν ως ομιλητές μέλη ΔΕΠ του τομέα Κλασικών Σπουδών του Τμήματος Φιλολογίας, στελέχη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων.

Οι ομιλίες αφορούν σε ζητήματα διδασκαλίας και διδακτικές προσεγγίσεις των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο με στόχο την ανάδειξη και τη συζήτηση τόσο της θέσης των μαθημάτων αυτών στο πρόγραμμα σπουδών και των ποικίλων παραμέτρων κατά τη διδασκαλία τους, όσο και της προοπτικής των κλασικών σπουδών στο ελληνικό σχολείο.

Η ημερίδα πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και θα λάβει χώρα στο Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο “Ξενία”.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09:45-10:00 Προσέλευση
 10:00-10:15 Χαιρετισμοί
10:15-12:00 Α ́ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Δήμος Σπαθάρας, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης Δικανική ρητορική στην μέση εκπαίδευση: στόχοι και αστοχίες

Μελίνα Ταμιωλάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Κρήτης Σκέψεις για τη διδασκαλία των Aρχαίων Eλληνικών στη ΜΕ: μέθοδος και μαθησιακά αποτελέσματα

Στέλιος Παναγιωτάκης, Διευθυντής Τομέα Κλασικών Σπουδών, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης Διαβάζοντας τη λατινική γλώσσα και λογοτεχνία

Γρηγόρης Βοσκάκης, πρόεδρος Ε.Φ.Ν.Η., εκπαιδευτικός Σ.Δ.Ε.Γιατί η μηλέα δεν έγινε μηλιά. Το ζήτημα της διδασκαλίας των αρχαίων γλωσσών στο ελληνικό σχολείο

Μανόλης Στεφανάκης, εκπαιδευτικός (5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου) Σκέψεις για έναν επανασχεδιασμό του μαθήματος των Aρχαίων Eλληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

12:00-12:30 ΣΥΖΗΤΗΣΗ  
12:30-12:45 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-ΚΑΦΕΣ
12:45-14:30 Β’ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Δρ. Ιωάννης Αμπελάς, Συντονιστής Εκπαιδευτικού ́Εργου Φιλολόγων Από τη μετάφραση στην κατανόηση: διδακτικές επισημάνσεις και προτάσεις για μία ανανεωμένη διδασκαλία του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών (από πρωτότυπο)

Ελένη Γιαμαλάκη, εκπαιδευτικός (7ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου) Συνομιλώντας με την «Αντιγόνη»

Δρ. Βασιλική Καμπουρέλλη, Ε.ΔΙ.Π. Μουσείο Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης Νευροεπιστήμες και τραγωδία

Δρ. Δημήτρης Περοδασκαλάκης, εκπαιδευτικός (1ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου) Η τραγωδία στο Λύκειο
(Η δυστοπία και ευτοπία της διδακτικής πράξης, με αφορμή τα αρχαία γενικής παιδείας στη Β ́Λυκείου)

Δρ. Δέσποινα Πετρουγάκη-Καλαϊτζαντωνάκη, εκπαιδευτικός (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης)
Δύο θεμελιώδη κείμενα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, «Περικλέους Επιτάφιος» του Θουκυδίδη και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, ως μάθημα Γενικής Παιδείας της Β ́ Λυκείου: εὐοδοῦντες πορευόμεθα ή αἰδημόνως σιγῶμεν;

14:30-15:00 ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΚΛΕΙΣΙΜΟ

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Φιλολογικός Ιστότοπος on Facebook
Φιλολογικός Ιστότοπος

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.