Του Νίκου Τσούλια

     Όλοι εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ αποφάσισε ομόφωνα την απόρριψη του σχεδίου νόμου του κ. Γαβρόγλου για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης.

     Ακόμα και η συνδικαλιστική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, οι ΣΥΝΕΚ, βλέποντας την απομόνωσή της – και ενώ μέχρι χθες υποστήριζε ένθερμα το νομοσχέδιο – προσχώρησε στο γενικό ρεύμα της απόρριψης φοβούμενη και εξορκίζοντας την εκλογική της πτώση στις επικείμενες εκλογές των ΕΛΜΕ για το εκλογικό συνέδριο της ΟΛΜΕ. «Δόκτωρ Τζέκιλ και μίστερ Χάιντ». Είναι μια κίνηση τακτικής με ομολογία κυνισμού, γιατί από τη μια στιγμή στην άλλη από το ρόλο του ιδεολογικού κομισάριου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση μεταμορφώθηκε σε εικονικό αντίπαλο! Γιατί να κάνει κωλοτούμπες μόνο ο αρχηγός τους, ο χαρισματικός δημαγωγός κ. Τσίπρας;

     Πλήρης η απομόνωση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Όλα τα κόμματα: η Ν.Δ., το ΚΙΝ.ΑΛ., το ΚΚΕ, το «Ποτάμι» κλπ, κορυφαίοι κοινωνικοί φορείς (ΑΔΕΔΥ), όλες οι επιστημονικές ενώσεις (των Φιλολόγων, των Μαθηματικών, των Φυσικών, των Χημικών, των Βιολόγων, των Γεωλόγων, της Καλλιτεχνικής Παιδείας κλπ κλπ) απορρίπτουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη διάλυση του λυκείου, που επιχειρεί ο κ. Γαβρόγλου.

     Ποιος είναι ο κυνικός κομματικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ; Να «πουλήσει» στην κοινωνία ότι διασφαλίζει την «ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια». Αν είναι δυνατόν… Με τον χωρίς προηγούμενο λαϊκισμό του τι επιδιώκει; Να εισάγονται στα πανεπιστήμια όλοι όσοι θέλουν – έχουν δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα, έχουν δεν έχουν ούτε καν τη θεωρητική δυνατότητα όχι να πάρουν πτυχίο αλλά ούτε και να παρακολουθήσουν τα σχετικά μαθήματα.

     Γιατί τι σημαίνει να εισάγονται στο πανεπιστήμιο το μικρό ποσοστό μαθητών, που δεν εισάγεται μέχρι τώρα; Τι σημαίνει το περίπου 20% των μαθητών – αποφοίτων του λυκείου, που χαρακτηρίζεται από λειτουργικό αναλφαβητισμό, να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο, να κάνει τι; Το Υπουργείο Παιδείας δεν αναπτύσσει πολιτικές με επιλογές ουσίας για να αμβλυνθεί αυτό το μεγάλο ποσοστό του λειτουργικού αναλφαβητισμού, γιατί απλά δεν έχει πολιτική για την ενίσχυση της εκπαίδευσης.

     Αντίθετα, έρχεται ή να κάνει «δωρεάν πτυχία – χαρτί για όλους» με την πρωτόγνωρη σε ευρωπαϊκή χώρα διαμόρφωση πτυχιούχων με λειτουργικό αναλφαβητισμό, ή να «χαρίσει» δωρεάν την εισαγωγή και από εκεί και πέρα ας εγκαταλείψουν τις σπουδές τους, αφού αντικειμενικά δεν θα μπορούν. Εκτός και αν έλθει ο αυριανός ΣΥΡΙΖΑ της αντιπολίτευσης και τους παροτρύνει στο γνωστό του για δεκαετίες παιχνίδι των καταλήψεων… «Γι’ αυτό ψηφίστε μας»!

     Ψεύδεται ασύστολα ο Υπουργός Παιδείας ότι ένα παρόμοιο σχήμα λυκείου ισχύει στην Ευρώπη. Γιατί δεν παρουσιάζει το πρόγραμμα έστω και μιας χώρας; Δεν ξέρει η ΟΛΜΕ τι ισχύει; Δεν ξέρουμε όλοι ότι υπάρχει παντού εθνικό απολυτήριο με το οποίο οι απόφοιτοι καθορίζουν όλες τις επιλογές τους είτε εισάγονται στα πανεπιστήμια είτε ακολουθούν το δρόμο μιας επαγγελματικής ενασχόλησης;

     Ο ΣΥΡΙΖΑ διαλύει και θεσμικά το λύκειο. Με το ραβδί της Κίρκης «μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε χοίρους», μετασχηματίζει τη γενική εκπαίδευση σε κατάρτιση και μετατρέπει την Γ΄ τάξη σε καθαρό φροντιστήριο. Η μεγάλη επιβράβευση της παραπαιδείας έρχεται με δική του πολιτική πρωτοβουλία, με την παράδοση του λυκείου στη φροντιστηριακή πρακτική. Το μόνο που απομένει είναι να κληθούν να έλθουν οι φροντιστές να επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς του λυκείου στις απαραίτητες τεχνικές και μεθοδολογίες.

     Ο κ. Γαβρόγλου κάνει την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο νόμο της αγοράς, με βάση τον κανόνα του εμπορίου, της προσφοράς και της ζήτησης! Είναι λιγότεροι οι υποψήφιοι από τις θέσεις προσφοράς τότε εισάγεσθε όλοι, είναι περισσότεροι τότε έχετε πανελλαδικές εξετάσεις. Μα δεν υπάρχει ούτε ένας στο κομματικό σύμπαν του ΣΥΡΙΖΑ να κάνει ένσταση για αυτό το έκτρωμα, για τον ευτελισμό και τη γελοιοποίηση του συστήματος πρόσβασης, για την απαξίωση μαθητών και εκπαιδευτικών;

     Κάνει την τόσο σοβαρή υπόθεση του συστήματος πρόσβασης λοταρία. Φέτος το Μαθηματικό της Σάμου, για παράδειγμα, είναι ελεύθερο, ελάτε. Του χρόνου, επειδή ήλθαν πολλοί δεν είναι ελεύθερο, μην έρχεστε, δώστε εξετάσεις! Ακόμα και αν δεν εφαρμοστεί, το όλο σχέδιο θα μείνει στην ιστορία της εκπαίδευσης ως η απόλυτη καρικατούρα του λαϊκισμού και του εμπαιγμού, της γελοιότητας και του ευτελισμού στα τόσο κρίσιμα ζητήματα του λυκείου και του συστήματος πρόσβασης.

Υ.Γ.

Θα συνεχίσουμε με τις αντιφάσεις και με το ανεφάρμοστο του σχεδίου…

 

anthologio.wordpress.com

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.