Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών με τη Μέθοδο της Παράθεσης και της Σύνθεσης 3/3/19

Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών με τη Μέθοδο της Παράθεσης και της Σύνθεσης 3/3/19

Περιγραφή

Το μάθημα της Ιστορίας, ειδικά στην τελευταία τάξη του Λυκείου, απασχολεί το σύνολο των εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα απαιτητική είναι η ανάλυση των ιστορικών πηγών και η μεθοδολογία που ακολουθείται. Αν και από μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών και των μαθητών θεωρείται «βατό» μάθημα παρουσιάζονται έντονες βαθμολογικές αποκλίσεις, που συχνά προβληματίζουν. Οι αποκλίσεις αυτές οφείλονται, συνήθως, στον τρόπο επεξεργασίας – ανάλυσης των ιστορικών πηγών (παραθεμάτων), που καθορίζουν τον τελικό βαθμό.

Αντικείμενο της συγκεκριμένης ημερίδας είναι η παρουσίαση μεθοδολογίας προσέγγισης των ιστορικών πηγών, μέσω της σύνθεσης και της παράθεσης. Οι ενδιαφερόμενοι θα έρθουν σε επαφή και με τους δύο τρόπους προσέγγισης μιας ιστορικής πηγής και στο τέλος θα είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις μεθοδολογίες στους μαθητές τους. Επειδή κρίνεται σημαντικό οι μαθητές να εξασκούνται από νωρίς στη σωστή ανάλυση πηγών, θα δοθεί έμφαση και στη μεθοδολογία διδασκαλίας και ανάλυσης πηγών στο Γυμνάσιο.

 

Σε ποιους απευθύνεται

Η συγκεκριμένη ημερίδα απευθύνεται σε:

· Εκπαιδευτικούς

· Προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές

· Καθηγητές ξένων γλωσσών που διδάσκουν το μάθημα της ιστορίας

 

Διδακτικές ενότητες

Τα είδη των ιστορικών πηγών.Βήματα προς ερμηνεία και αξιολόγηση των πηγών.

· Μεθοδολογία ανάλυσης ιστορικών πηγών :

1. Διδασκαλία ανάλυσης γραπτών πηγών .

2. Διδασκαλία με τη χρήση εικαστικού υλικού.

3. Διδασκαλία με τη χρήση στατιστικού πίνακα .

Εφαρμογή της θεωρίας σε όλα τα είδη των ιστορικών πηγών.Τεχνικές δημιουργίας ασκήσεων και συνοπτικά κριτήρια αξιολόγησης επεξεργασίας παραθέματος.

· Ενδεικτικές απαντήσεις και αξιολόγηση.

· Τρόποι αξιολόγησης – βαθμολόγηση.

· Αξιοποίηση εναλλακτικών διδακτικών μεθόδων.

· Αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων στη διδακτική πράξη και βιβλιογραφική ενημέρωση.

 

Διδακτική Μεθοδολογία Ανάλυσης Ιστορικών Πηγών με τη Μέθοδο της Παράθεσης και της Σύνθεσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

 

· Χώρος διεξαγωγής: Αίθουσα Σεμιναρίων Εκπαιδευτικής Ένωσης – Υπατίας 6, Σύνταγμα, 10 556

· Ημερομηνία διεξαγωγής: Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

· Ώρα: 11:00 – 16:00

· Τιμή συμμετοχής: 25 €, για φοιτητές και ανέργους: 20 €.

Σέβη Δριμαροπούλου, Φιλόλογος, συγγραφέας, διαχειρίστρια εκπαιδευτικής ιστοσελίδας filologikigonia.gr

 

Σύντομο Βιογραφικό σημείωμα

Η Σέβη Δριμαροπούλου γεννήθηκε στην Κάρυστο και ζει μόνιμα στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Το 2013 ολοκλήρωσε με επιτυχία το επιμορφωτικό πρόγραμμα ”Η φιλοσοφία του νου” στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Το 2014 συνέχισε τις σπουδές της στο τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διδακτικής, μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας (αξιολόγηση νοητικών δομών, βασισμένη στη θεωρία νοητικής εξέλιξης J.Piaget). Από το 2013 εργάζεται ως φιλόλογος στον ιδιωτικό τομέα σε μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου. Παράλληλα, ασχολείται με την προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα, Πειραματικά και Ιδιωτικά σχολεία. Το 2013 δημιούργησε την εκπαιδευτική ιστοσελίδα filologikigonia.gr , με χρήσιμο φιλολογικό και εκπαιδευτικό υλικό και το 2018 το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο goniashop.gr με υλικό διαφοροποιημένης διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Για πληροφορίες και εγγραφές επικοινωνήστε:

☎ Τηλ.: 210 3235200

👉 https://www.edu-enosi.gr/contact

Σεμινάρια

 

 

https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.