Διδακτική μεθοδολογία των Αρχαίων Ελληνικών στο γυμνάσιο και το λύκειο

Διδακτική μεθοδολογία των Αρχαίων Ελληνικών στο γυμνάσιο και το λύκειο

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εξειδίκευσης στοχεύει στην παροχή θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων

στη διδακτική μεθοδολογία των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση και από πρωτότυπο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αναλυτικότερα, εξετάζονται τα αναλυτικά προγράμματα των τάξεων του γυμνασίου, του λυκείου και του ΕΠΑΛ και πραγματοποιείται μία συνολική θεώρηση των σκοπών και των στόχων των αρχαιογνωστικών μαθημάτων.

Πραγματοποιείται αναλυτική κατανομή της ύλης ανά τάξη και προτείνονται πρακτικά σχέδια μαθήματος για όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Οι νέες τεχνολογίες, η δημιουργία φύλλων εργασίας, η αξιολόγηση μαθητή και εκπαιδευτικού, αλλά και η δημιουργία γλωσσικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων στους μαθητές, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος.

Στο θεωρητικό μέρος καλύπτονται ζητήματα χρήσης νέων τεχνολογιών στη διδακτική των αρχαιογνωστικών μαθημάτων, διδασκαλία της γραμματικής και του συντακτικού, διδασκαλία της μετάφρασης, διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση στο γυμνάσιο και ειδικές τεχνικές διδακτικής του άγνωστου θέματος για το λύκειο και τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Ειδική αναφορά γίνεται στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, όπου παρουσιάζονται διαφοροποιημένα σχέδια διδασκαλίας.

Θεματικές ενότητες

   Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία και τον Διδακτικό Σχεδιασμό 
•    Αναλυτικό πρόγραμμα – στοχοθεσία – σκοπός των αρχαιογνωστικών μαθημάτων
•    Διδακτική πορεία μαθημάτων στο Γυμάσιο και το Λύκειο
•    Διδασκαλία της Μετάφρασης
•    Διδασκαλία τις γραμματικής και του συντακτικού στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
•    Διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση
•    Διδασκαλία του Αγνώστου για τις πανελλήνιες 
•    Διαφοροποιημένη διδασκαλία στα αρχαιογνωστικά μαθήματα
•    Ενδεικτική κατανομή ύλης ανά τάξη 
•    Καλές Διδακτικές πρακτικές
•    Υποδειγματικά Σχέδια Μαθήματος 
•    Μεθοδολογίας επεξεργασίας αρχαιοελληνικού κειμένου Βήμα – Βήμα
•    Υποδειγματικές ασκήσεις ανά ενότητα 
•    Τύποι και μεθοδολογία δημιουργίας και επίλυσης ασκήσεων 
•    Αξιολόγηση του μαθητή και του εκπαιδευτικού
•    Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
•    Τεχνικές και μεθοδολογία διόρθωσης εργασιών – επισήμανση λαθών
•     Τεχνικές και μεθοδολογία διόρθωσης Αγνώστου θέματος
•    Χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη – Λογισμικά
•    Μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιημένη διδασκαλία, με πρακτικές εφαρμογές
•    Προετοιμασία και διεξαγωγή μικροδοδασκαλίας
•    Βιβλιογραφία – χρήσιμα links  από το διαδίκτυο

 

Απευθύνεται σε:

  • Φιλολόγους

  • Φοιτητές αντίστοιχων τμημάτων

  • Εργαζομένους στην Ιδιωτική εκπαίδευση (Φροντιστήρια, εκπαιδευτικούς ιδιαιτέρων μαθημάτων, κολλεγίων, Ιεκ)

  • Εργαζόμενους στη δημόσια εκπαίδευση

  • Συνοδούς παράλληλης στήριξης

 

Διάρκεια Προγράμματος: 350 ώρες

  • 50 ώρες δια ζώσης, σε 10 συναντήσεις

  • 300 μέσω της πλατφόρμας της «Εκπαιδευτικής Ένωσης»

 

Παρέχονται:

  • Πιστοποιητικό επιμόρφωσης 350 ωρών (Κέντρο δια βίου μάθησης 2 «Εκπαιδευτική Ένωση»), μοριοδοτούμενο σε προκηρύξεις.

  • Ψηφιακό και έντυπο υλικό για όλες τις ενότητες του προγράμματος

  • Δυνατότητα εκπόνησης επιστημονικής εργασίας, υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτών

  • Τεχνική υποστήριξη

  • Συμβουλευτική σταδιοδρομίας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2019

Σάββατο 23/2/2019

Κυριακή 24/2/2019

Σάββατο 9 /3/2019

Κυριακή 10/3/2019

Σάββατο 23/3/2019

Κυριακή 24/3/2019

Σάββατο 20/4/2019

Κυριακή 21/4/2019

Σάββατο 25/5/2019

Κυριακή 26/5/2019

Περισσότερες πληροφορίες στοwww.edu-enosi.gr

Ενημερωθείτε για όλα τα Σεμινάρια 

 
https://www.facebook.com/manolis.manos.311/
Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.