Του Νίκου Τσούλια

     Ας υποθέσουμε ότι εμπιστευόμαστε τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου με βάση το πώς βλέπει στην πράξη τις δικές του εξαγγελίες ο ίδιος Υπουργός…

Ας υποθέσουμε ότι κάνουμε το ίδιο και για τους προκατόχους του, τον κ. Μπαλτά και τον κ. Φίλη…

     Ποια ήταν η σχέση των εξαγγελιών τους με την πραγματικότητα; Λόγια, εμπαιγμός, τακτικισμός, επικοινωνιακά τεχνάσματα, κέρδος πολιτικού χρόνου μέχρι να φτάσουμε στην προεκλογική περίοδο: αυτά ήταν τα πραγματικά στοιχεία των εξαγγελιών! Έτσι είδε ο κ. Γαβρόγλου τις δικές του επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες του με βάση την πορεία των γεγονότων.

     Ας πάμε τώρα στους αριθμούς. Ο κ. Μπαλτάς είχε εξαγγείλει 20.000 – 25.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, ο κ. Φίλης 20.000 και ο κ. Γαβρόγλου 15.000. Και ήταν εξαγγελίες επαναλαμβανόμενες σε τέτοια συχνότητα, που υπερέβαινε ακόμα και τη συχνότητα προβολής του αντίστοιχου αιτήματος εκ μέρους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Αν αθροίσουμε λοιπόν τις εξαγγελίες των τριών Υπουργών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., φτάνουμε στο μαγικό αριθμό 55.000!

Ποια είναι όμως η πραγματικότητα που όλοι γνωρίζουμε;

     Θα τελειώσει η κυβερνητική θητεία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και δεν θα έχει κάνει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ούτε έναν διορισμό εκπαιδευτικού στη Γενική εκπαίδευση, και αυτό ακόμα και με βάση την τελευταία εξαγγελία του κ. Γαβρόγλου στις 25.9.2018, αφού μίλησε για διορισμούς μόνο στην Ειδική εκπαίδευση για την επόμενη σχολική χρονιά 2019 – 2020, που είναι και η τελευταία της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

     Αναφέρεται λοιπόν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με ξεδιάντροπο τρόπο για νέους χιλιάδες διορισμούς αντί να απολογηθεί για το συνεχιζόμενο εμπαιγμό των αδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Και είναι τώρα ο εμπαιγμός του Υπουργού ακόμα πιο οξύς. Γιατί…

· Αναφέρθηκε σε ένα πολιτικό / κυβερνητικό χρονικό πλαίσιο που δεν φαίνεται από πουθενά ότι θα «ανήκει» στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

· Δεν αναφέρθηκε στοιχειωδώς κάποια υποψία του «υλικού περιεχομένου» των διορισμών.

· Δεν σημειώθηκε που βρίσκονται οι πόροι για να εισαχθούν στον προϋπολογισμό του Δεκεμβρίου.

· Δεν αιτιολόγησε με βάση ποια μελέτη (ανάγκες σχολείων, κατανομή ειδικοτήτων, κλπ κλπ) προέκυψε αυτός ο αριθμός, προφανώς γιατί δεν είχε καμιά σημασία (sic).

· Δεν έκανε καμιά μνεία για νομοθετική ρύθμιση.

· Δεν μίλησε καθόλου για προκήρυξη Διαγωνισμού ΑΣΕΠ, και είναι παγκοίνως γνωστό ότι απαιτεί πολύ χρόνο.

· Και το πιο ακραίο, δεν παρουσίασε ούτε καν μια γενική πρόταση για το σύστημα διορισμών.

     Αντί όλων αυτών των απόλυτα αναγκαίων προϋποθέσεων χρησιμοποίησε ως αντίβαρό τους και ως εγγύηση τις δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα στη ΔΕΘ. Μάλιστα… Εδώ ο κ. Τίπρας είχε δεσμευτεί σε όλο τον ελληνικό σκληρά δοκιμαζόμενο λαό για κατάργηση των δύο πρώτων μνημονίων αλλά αντ’ αυτού ψήφισε άλλα δύο μνημόνια επαχθέστερα και μακρύτερης διάρκειας από τα προηγούμενα και θα «μετρήσει» η …δέσμευσή του απέναντι στους εκπαιδευτικούς;

     Και μια απορία. Για ποιο λόγο κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) ο κ. Γαβρόγλου; Η πρόσκληση δεν είχε κανένα περιεχόμενο διαλόγου, αφού δεν υπήρχε άλλωστε καμιά συγκεκριμένη πρόταση από τον ίδιο. Ήθελε με την παρουσία τους να δώσει πιο επίσημο τόνο στις εξαγγελίες και να γίνουν πιο διακριτές από τις ανάλογες στο προηγούμενο διάστημα εξαγγελίες του; Είχαν οι Ομοσπονδίες καμιά σχέση και κανένα ρόλο στο φτηνό κομματικό σόου του;

     Κρίμα, γιατί δεν μπορεί να είναι αυτή πολιτική και εκπαιδευτική αντίληψη Υπουργού Παιδείας…

anthologio.wordpress.com


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.