ÓõíÝíôåõîç Ôýðïõ ôïõ Õðïõñãïý Ðáéäåßáò, ¸ñåõíáò & ÈñçóêåõìÜôùí Êþóôá Ãáâñüãëïõ ãéá ôï Ëýêåéï êáé ôï óýóôçìá åéóáãùãÞò óôçí ÔñéôïâÜèìéá Åêðáßäåõóç ÖÙÔÏ //×ÑÇÓÔÏÓ ÌÐÏÍÇÓ//EUROKINISSI

Όταν ακούγονται εξαγγελίες από άνθρωπο που δεν έχει επιβεβαιωθεί ποτέ στις προηγούμενες δικές του, καλό θα ήταν να επιλέγουμε προσεκτικά τι θα πιστέψουμε και τι όχι. Πολύ περισσότερο όταν αυτές οι εξαγγελίες έχουν σκοπιμότητα προεκλογικά επικοινωνιακή και εναντιώνονται στην πραγματικότητα και στο καλό της Εκπαίδευσης που αργά ή γρήγορα θα έρθουν να ακυρώσουν ή να τροποποιήσουν σχεδιασμούς ανθρώπων με ιδεολογικές αγκυλώσεις ή… «κάλο στον εγκέφαλο», όπως λένε στο χωριό μου.

Αφού δεν μπορούν να καταργήσουν τις Πανελλήνιες, για να επιλέγονται οι φοιτητές με τα κριτήρια της… «κομματικής αξιοκρατίας», υποβαθμίζουν το Λύκειο, ακυρώνουν την εκπαιδευτική του αξία και το μετατρέπουν σε προθάλαμο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι ίδιοι άνθρωποι που για δεκαετίες φώναζαν για τα ακριβώς αντίθετα.

Καθώς επίσης οι ψήφοι των ευκολόπιστων αποτελούν πάντα την ύστατη ελπίδα του εκάστοτε πολιτικά «τελειωμένου», το νέο επικοινωνιακό αφήγημα του υπουργού προβλέπει την περαιτέρω κακοποίηση των ανθρωπιστικών σπουδών με την κατάργηση του αγαπημένου μαθήματος των υποψηφίων (Λατινικά) και την προμελετημένη στοχοποίηση των Αρχαίων.

Μόνο φαινομενικά οι εξετάσεις θα γίνουν «ευκολότερες» και η ιδεολογία, που κατά βάθος μισεί τα ανθρωπιστικά γράμματα, θα εξυπηρετηθεί. Αλλά στην πράξη οι υποψήφιοι θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα ακόμα μάθημα «παπαγαλίας» (Κοινωνιολογία) και θα επιδείξουν ήσσονα προσπάθεια στην προετοιμασία των Αρχαίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις τους. Σημασία όμως έχει να υπονομευθεί το μάθημα, ακόμα και αν χρειαστεί να «καούν» μερικές χιλιάδες υποψηφίων. Το «ηθικό πλεονέκτημα» είπαμε ότι διαθέτει ο Γαβρόγλου. Όχι την αρετή της υπευθυνότητας…

Ανεξάρτητα από το αν οι σημερινοί προλάβουν να θεσμοθετήσουν το εξαγγελθέν σύστημα, ο επόμενος θα αναγκαστεί να διορθώσει τη στρέβλωση που θα προκύψει, όταν οι σοβαροί ακαδημαϊκοί αρνηθούν να υποβαθμίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο στο επίπεδο της Β Λυκείου. Γι’ αυτό να μη θεωρείται δεδομένη η κατάργηση των Λατινικών.

Πιο πιθανός πρέπει να θεωρείται ο εμπλουτισμός του «Γαβρο-συστήματος» με περισσότερα μαθήματα που θα κάνουν το εξεταστικό να θυμίζει σύστημα δεκαετίας 2000 παρά δεκαετίας 1980. Κάπως έτσι ο Κώστας «ο φιλέσπλαχνος» και οι φίλοι του θα επιστρέψουν στη διαμαρτυρία κατά των ανάλγητων επόμενων που έκαναν δυσκολότερο για τον λαό το δικό του το πιο «ανθρώπινο» εξεταστικό σύστημα που ο ίδιος είχε υποσχεθεί πολλές φορές, σαν ουτοπία, ότι θα καταργούσε χωρίς όμως να τηρήσει την υπόσχεση.

Και στα διαλείμματα από τις διαμαρτυρίες ο Κώστας και οι φίλοι θα απολαμβάνουν τον καφέ στα ποιοτικά στέκια της πρωτεύουσας φιλοσοφώντας για το πόσο η Αριστερά «αγαπά» τις τέχνες και τα γράμματα σε αντίθεση με τους Δεξιούς που επιθυμούν την αποβολή τους από την εκπαιδευτική πραγματικότητα, για να υπηρετηθεί η «τυποποιημένη μηχανοποίηση της τεχνοκρατούμενης κοινωνίας»…


 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.