Αρχαία Α´ Λυκείου: Ερωτήσεις ΣΩΣΤΟΥ-ΛΑΘΟΥΣ στην εισαγωγή

Αρχαία Α´ Λυκείου: Ερωτήσεις ΣΩΣΤΟΥ-ΛΑΘΟΥΣ στην εισαγωγή

ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΩΣΤΟΥ-ΛΑΘΟΥΣ

 

Θουκυδίδου Ἱστοριαι

  1. Μια από τις βασικές αιτίες του Πελοποννησιακού πολέμου υπήρξε η οικονομική και στρατιωτική ανάπτυξη της Αθήνας.
  2. Ο Θουκυδίδης εντάσσει στο έργο του και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.
  3. Ο Θουκυδίδης κράτησε στοιχεία μόνο για όσα γεγονότα είχε προσωπική εμπειρία.
  4. Ο Θουκυδίδης αντιμετώπισε δυσκολίες στην χρονολόγηση των γεγονότων.
  5. Οι ελληνικές πόλεις δεν είχαν ενιαίο χρονολογικό σύστημα κάτι που δυσκόλεψε Θουκυδίδη στην προσπάθειά του για χρονολογική ακρίβεια.
  6. Οι ελληνικές πόλεις δεν είχαν κοινές ονομασίες για τους μήνες του σεληνιακού έτους κάτι που δυσκόλεψε Θουκυδίδη στην προσπάθειά του για χρονολογική ακρίβεια.
  7. Οι δημηγορίες αποδίδουν τα κίνητρα των ομιλητών.
  8. Οι δημηγορίες αποδίδουν τους στόχους των ομιλητών.
  9. Οι δημηγορίες αποδίδουν τους σχεδιασμούς των ομιλητών.
  10. Οι δημηγορίες βρίσκονται σε αντιστοιχία μόνο με τα μεγάλα γεγονότα του πολέμου.
  11. Οι δημηγορίες βρίσκονται σε αντιστοιχία μόνο μεταξύ τους με το σχήμα «θέση-αντίθεση».
  12. Ο Θουκυδίδης παραθέτει τους λόγους αυτολεξεί.
  13. Οι δημηγορίες δείχνουν την ικανότητα του Θουκυδίδη να αναλύει τα γεγονότα και το βάθος της σκέψης του.
  14. Ο Θουκυδίδης ακολούθησε τον τρόπο χρονολογικής έκθεσης του Ελλάνικου του Μυτιληναίου.
  15. Ο Θουκυδίδης εξιστορεί τα γεγονότα κατά θεματικές ενότητες και όχι κατά χρονολογική σειρά.
  16. Ο Θουκυδίδης εξιστορεί τα γεγονότα κατά χρονολογική σειρά και όχι κατά θεματικές ενότητες.
  17. Ο Θουκυδίδης για την ανεύρεση της αλήθειας εφάρμοσε μεταξύ άλλων την αυτοψία.
  18. Ο Θουκυδίδης για την ανεύρεση της αλήθειας επισκέφτηκε μεταξύ άλλων τα πεδία των μαχών.
  19. Ο Θουκυδίδης για την ανεύρεση της αλήθειας αξιολογούσε τις πληροφορίες.
  20. Ο Θουκυδίδης διαιρεί το έτος σε θέρος (4 μήνες) και χειμώνα (8 μήνες).

Ξενοφῶντος Ἑλληνικά

  1. Στην Ἀπολογία Σωκράτους (διαφορετική εκδοχή από την «Απολογία» του Πλάτωνος), οΣωκράτης αντικρούει την κατηγορία της αθεΐας και προβάλλει την ηθική του και τη σοφία του.
  2. Τα Ἀπομνημονεύματα Σωκράτους περιλαμβάνουν συζητήσεις και διαλόγους του μεγάλου στοχαστή και δάσκαλου που προβάλλουν την ηθική του επιρροή στους γύρω του.
  3. Στο Συμπόσιον ο Ισχόμαχος εκθέτει στον Σωκράτη τις απόψεις του για τη διαχείριση του νοικοκυριού και του αγροκτήματος.
  4. Στον Οἰκονομικό μια συντροφιά μαζί με τον Σωκράτη διασκεδάζει και συζητάει για τον έρωτα.
  5. Η Κύρου Ἀνάβασις ανήκει στα Ιστορικά έργα Ξενοφώντα.
  6. Τα Ιστορικά έργα του Σωκράτη είναι: Περὶ ἱππικῆς, Ἱέρων.
  7. Τα Σωκρατικά είναι: Οἰκονομικός, Ἀπολογία Σωκράτους.
  8. Ο Ξενοφώντας είχε τον χαρακτηρισμό αττική μούσα.
  9. Στην Αναγέννηση χρησιμοποιήθηκε η Ἀνάβασις για το πλήθος των ανεκδότων για τον Σωκράτη.
  10. Πρότυπα του Ξενοφώντα ήταν ο Σωκράτης και ο Αγησίλαος.
  11. Ο Ξενοφώντας διαθέτει τη διεισδυτικότητα του Θουκυδίδη.
  12. Τον Ξενοφώντα τον διακρίνει ιδεολογική συνέπεια.
  13. Ο Ξενοφώντας δεν εντάσσει στο κείμενό του ποιητικές λέξεις και εκφράσεις.
  14. Η Κύρου Παιδεία περιέχει παιδαγωγικά και ρομαντικά στοιχεία.
  15. Ο Ξενοφώντας στο έργο του Περί ἱππικῆς δίνει οδηγίες για την καλύτερη δυνατή περιποίηση και χρησιμοποίηση των ίππων.
  16. Τον Ξενοφώντα τον διακρίνει σαφήνεια και ακρίβεια στην περιγραφή.
  17. Το έργο του Θουκυδίδη προετοιμάζει την Κοινή της ελληνιστικής εποχής.
  18. Ο Ξενοφώντας ήταν ικανός «ρεπόρτερ».
  19. Τον Ξενοφώντα τον διακρίνει ιδεολογική συνέπεια.
  20. Στο έργο του Ξενοφώντα Πόροι ή Περί Προσόδων κάνει μια πρόταση λύσεων για την εξυγίανση των οικονομικών του κράτους των Αθηνών στα μέσα του 4ου αι. π.Χ.

Κατεβάστε το αρχείο: Ερωτήσεις ΣΩΣΤΟΥ-ΛΑΘΟΥΣ στην εισαγωγή

Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ και διαχειριστής της ιστοσελίδας «Φιλολογικός Ιστότοπος».

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ και διαχειριστής της ιστοσελίδας «Φιλολογικός Ιστότοπος».

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.