Η Διδακτική της Γλώσσας & της Λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο

Η Διδακτική της Γλώσσας & της Λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο

Διδακτική της Γλώσσας

Μέσα από τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος θα πρέπει να προάγονται όχι μόνο οι γνωστικές/ γλωσσικές   δεξιότητες των μαθητών, αλλά και να καλλιεργούνται και οι κοινωνικές δεξιότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη “διαδραστική” επαφή του μαθητή με τη λογοτεχνία και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, με την έννοια ότι οι μαθητές επανασχεδιάζουν, σχολιάζουν και αξιολογούν τον παραγόμενο αλλά και τον λογοτεχνικό λόγο ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο. Επίσης, η επαφή των παιδιών με τη λογοτεχνία τα εφοδιάζει με όλα εκείνα τα απαραίτητα εργαλεία για να κατανοήσουν τον κόσμο και την έννοια της ιστορικότητας.

Η φυσιογνωμία του γλωσσικού μαθήματος

  • Χαρακτηριστικά των κειμενικών ειδών/ γενών του λόγου
  • Διδακτικές προσεγγίσεις για το «ξεκλείδωμα» του κειμένου
  • Τεχνικές εμβάθυνσης στο κείμενο
  • Ανάπτυξη του Αφηγηματικού, Περιγραφικού και Επιχειρηματολογικού Λόγου στα Παιδιά

Διδακτική της Λογοτεχνίας

Παρουσιάζονται σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της Λογοτεχνίας που θέτουν στο επίκεντρο της ερμηνείας των λογοτεχνικών κειμένων τους ίδιους τους αναγνώστες, και κατ’ επέκταση τους μαθητές/-τριες, με την αξιοποίηση διδακτικών στρατηγικών που τους βοηθούν να αναδείξουν τις αναγνωστικές τους ανταποκρίσεις. Παράλληλα, αναδεικνύεται το θεωρητικό υπόβαθρο που λανθάνει πίσω από ανάλογες διδακτικές προσεγγίσεις σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες της Λογοτεχνίας.

Παρουσιάζονται ενδεικτικά στάδια της διδασκαλίας, τα οποία επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό να οργανώσει μαθητοκεντρικά τη διδασκαλία, ώστε να εμπλέξει ενεργά τους/τις μαθητές/-τριες στη δόμηση του νοήματος των λογοτεχνικών κειμένων που πραγματεύονται. Επιπλέον, δίνονται ενδεικτικά σχέδια μαθημάτων με γνώμονα κάποια κείμενα των Σχολικών Ανθολογίων από όλες τις τάξεις του Δημοτικού, τα οποία μπορεί να εφαρμόσει ο εκπαιδευτικός στη διδακτική πράξη.

Παράλληλα, προτείνονται ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες που προάγουν τη φιλαναγνωσία (π.χ. δραστηριότητες δημιουργικής γραφής), κάποιες από τις οποίες προβλέπουν την αξιοποίηση και άλλων τεχνών στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας (π.χ. δραματοποίηση, ζωγραφική, μουσική).

Επιπλέον, παρουσιάζεται ένα εναλλακτικό εποπτικό υλικό, το οποίο μπορεί να κατασκευάσει και να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός αυτούσιο κατά τη διδασκαλία οποιουδήποτε λογοτεχνικού κειμένου (π.χ. κάρτες συζήτησης), ώστε να υποστηρίξει καθοδηγητικά τους/τις μαθητές/-τριες στη διατύπωση, την επεξεργασία και την ανταλλαγή των αναγνωστικών τους ανταποκρίσεων.

Τέλος, παρουσιάζονται κάποιες διδακτικές μέθοδοι που μπορούν να εφαρμοστούν συστηματικά και οργανωμένα στην τάξη για κάποιο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια ενός σχολικού έτους με σκοπό τη δημιουργική προσπέλαση ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων.



Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα, Σάββατο 19 & Κυριακή 20/05/18
Τόπος:

Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ: Αβέρωφ 18 Περισσός Τ.Κ. 14232 (δίπλα στη στάση του ΗΣΑΠ)

Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00
Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα – Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφώτριες: Ζωή Κρόκου, Δασκάλα, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής

Βασιλική Γκούνη, Δασκάλα, MA Διδακτική Γλώσσας – Λογοτεχνία – Θέατρο και Εκπαίδευση.


Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 30€, Εκπαιδευτικοί 25€, Φοιτητές: 20€,   Άνεργοι: 20€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:

  • Σημειώσεις
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες: 3

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες – Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-21:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)
Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.