Σεμινάριο: Προσεγγίσεις στη Διδακτική Μεθοδολογία των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

Σεμινάριο: Προσεγγίσεις στη Διδακτική Μεθοδολογία των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο

Στο σεμινάριο επιδιώκουμε να προβάλλουμε σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες ως μέσο διδασκαλίας που συνδυαστικά θα λειτουργήσει με το κλασικό μοντέλο διδασκαλίας. Επιδιώκουμε να συνδυάσουμε το κλασικό μοντέλο διδασκαλίας με σύγχρονα αντίστοιχα μέσα, ενισχύοντας τη δυναμική της επικοινωνίας και της προώθησης του μηνύματος, ως χρήσιμης γνώσης για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα και τις τελευταίες αλλαγές, εστιάζουμε την προσοχή μας και στους τρεις λειτουργικούς άξονες: ανάλυση κειμένου, συντακτικό και γραμματική διαμορφώνοντας και για τους τρεις λειτουργικά πλαίσια διδασκαλίας. Οι συνθετικές μέθοδοι διδασκαλίας εντάσσονται στη μακρόχρονη έρευνά μας για να κατασκευάσουμε ένα σύστημα διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας, που να ενταχθεί αρμονικά μέσα στο γλωσσικό σύστημα εξέλιξης της κουλτούρας, απορρίπτοντας αναχρονιστικές υποδηλώσεις ότι η Αρχαία Ελληνική γλώσσα είναι μια παρωχημένη γλώσσα.

Στο δεύτερο μέρος επικεντρωνόμαστε σε ειδικές τεχνικές διδακτικής αγνώστου κείμενου Αρχαίων Ελληνικών. Επιδιώκουμε να προσεγγίσουμε το κείμενο δίνοντας έμφαση στον κειμενικό λόγο, ως μορφή και περιεχόμενο. Ειδικότερα, επικεντρωνόμαστε στο μοντέλο της λογο-αναφορικής κατασκευής και διερευνούμε τη διάρθρωση και συγκρότηση του λόγου. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα μελετώνται μέσα στη σύνθεση των σχέσεων μορφής και περιεχομένου. Προσλαμβάνονται ρηματικές και μη ρηματικές διαστάσεις μέσα από τις διαλεκτικές σχέσεις πολιτικών, ιστορικών, κοινωνικών αφηγήσεων ανάλογα με το περιεχόμενο του κειμένου. Έτσι, η έμφαση βρίσκεται στις διεργασίες έκφρασης των νοημάτων και στη διερεύνηση της διάρθρωσης της γλώσσας μέσα από τη συγκρότηση και παραγωγή του νοήματος. Πέρα από την τυπική μετάφραση ενός κειμένου δίνεται έμφαση στην παραγωγή και δημιουργία νοήματος, ώστε η εξέλιξη της γλώσσας να συσχετίζεται άμεσα με τη διαμόρφωση του λόγου και να μελετάται στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία που αναδεικνύει εναλλακτικούς τρόπους γραφής και απόδοσης νοήματος.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Διδακτική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
  • Δομή και περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος
  • Αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης και εξέτασης
  • Διδακτική της γραμματικής και του συντακτικού
  • Προσεγγίσεις στη μετάφραση
  • Ερμηνεία κειμένων από τη θεωρία στην πράξη
  • Χρήση των νέων τεχνολογιών στην διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών
  • Αξιοποίηση του σύγχρονου επικοινωνιακού λόγου
  • Διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση
  • Εννοιολογική σύνδεση Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα
  • Διδακτική του αγνώστου θέματος
  • Η συντακτική και γραμματική ανάλυση ως συναρθρώσεις λόγου
  • Διαθεματική και διακειμενική σύνδεση του άγνωστου κειμένου με άλλα πεδία

Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Ηράκλειο-Κρήτη, Σάββατο 28-04-18
Τόπος: Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στο Ηράκλειο: Εθνικής Αντιστάσεως 71 Τ.Κ. 71306
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00
Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:15-10:00
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα – Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτής: Συμεών Νικολιδάκης, Φιλόλογος, Msc Φιλοσοφίας

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 30€, Φοιτητές 20€, Άνεργοι 20€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:

  • Σημειώσεις
  • Βεβαίωση

 Επικοινωνία

Πληροφορίες – Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  2810-242632 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00-17:00) —   210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-21:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)
Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.