Ο καθηγητής Dr. Wolfgang I. Schollhorn είναι ο δημιουργός της μεθόδου (συστήματος) της διαφοροποιημένης μάθησης. Αρχικά η εφαρμογή της έγινε σε αθλητές διαφόρων αθλημάτων.

Με τη μέθοδο αυτή το πρόγραμμα προπόνησης προσαρμοζόταν στις ανάγκες του κάθε αθλητή και όχι ομαδικά. Έτσι η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός της προπόνησης διαφοροποιήθηκε για τον κάθε αθλητή ξεχωριστά. Ο καθηγητής Dr Wolfgang τιμήθηκε με πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία για το έργο του στον τομέα του αθλητισμού αφού υπήρξε σημαντικότατη βελτίωση στις επιδόσεις των αθλητών με την εφαρμογή της διαφοροποιημένης μάθησης. Τα αποτελέσματα της οποίας είναι μετρήσιμα και έχουν ιδιαίτερη αξία στις μελέτες και έρευνες.

Η μέθοδος αυτή έχει τα εξής αποτελέσματα :
  1. Την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος, την πιο αποτελεσματική μάθηση με ταυτόχρονη επίτευξη υψηλότερης απόδοσης, καλής διάθεσης, ευγενής άμιλλας.
  2. Να προλαμβάνονται οι τραυματισμοί στους αθλητές με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
  3. Δεν επηρεάζεται μόνο το σώμα αλλά και ο εγκέφαλος με ολιστικό τρόπο.
  4. Βασίζεται στα πιο πρόσφατα επιστημονικά ευρήματα και πάντα η μέθοδος αυτή είναι επίκαιρη προσφέροντας ικανοποιητικό και σύγχρονο επίπεδο εκπαίδευσης.
  5. Βελτιώνει την απόδοσή, αλλά και επηρεάζει θετικά την προσωπικότητα του εκπαιδευομένου.
  6. Αποτελεί τη βάση για πολλές άλλες επικείμενες έννοιες κατάρτισης και διδασκαλίας.
  7. Προσφέρει αυτοπεποίθηση.

Πολλοί εκπαιδευτικοί στις Ηνωμένες πολιτείες αλλά και στην Ευρώπη εφαρμόζουν στις τάξεις τους τη διαφοροποιημένη μάθηση με ισχυρά και μη αμφισβητούμενα μετρήσιμα αποτελέσματα. Η μέθοδος της διαφοροποιημένης μάθησης βάζει στο περιθώριο την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας. Όσον αφορά την εφαρμογή της στους αθλητές καταρρίπτει με έρευνες το μύθο ότι «η επανάληψη της άσκησης είναι η καλλίτερη μέθοδος για την ανάπτυξη του αθλητή».

Η εφαρμογή της μεθοδολογίας της διαφοροποιημένης μάθησης αποβλέπει με ιδιαίτερη στοχοποίηση στην παροχή σύγχρονης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές της τάξης μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις που εξαρτώνται από τις ιδιαιτερότητες και δυνατότητες του κάθε μαθητή. Λαμβάνονται υπόψη τα ενδιαφέροντα του, τα Hobby του, το περιβάλλον του, οι γνώσεις του (υπόβαθρο), ο ρυθμός μάθησης, το πολιτισμικό του περιβάλλον, η ικανότητα του για μάθηση, τα προβλήματα (δυσλεξία, διάσπαση προσοχής).

Με κείμενο του ΙΕΠ, με προτροπές των σχολικών συμβούλων και ειδική αρθρογραφία προτρέπονται οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν σε πλειάδα μαθημάτων τη μέθοδο αυτή. Δεν έχουν αναρωτηθεί όμως οι πηγές των προτροπών αυτών αν οι εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί πάνω στο θέμα και αν έχουν πειστεί με αποτελέσματα ερευνών ότι η μέθοδος αυτή είναι πραγματικά εξαιρετική και προσφέρει όσα υπόσχεται. Έτσι ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να αναζητήσει μελέτες έρευνες, προκειμένου να αυτό-επιμορφωθεί πάνω στις καινοτόμες μεθοδολογίες. Η εφαρμογή όμως της μεθόδου από κάποιον ο οποίος δεν έχει σχετική γνώση ίσως δεν αποδώσει τα αναμενόμενα. Η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός μέχρι την εφαρμογή της απαιτεί πολύ χρόνο εργασίας εκτός τάξης από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.

Στην ιστοσελίδα http://schoolprojectguide.weebly.com αναγράφονται σημαντικές πληροφορίες για την εφαρμογή της μεθόδου.


  • Αρθρογραφία: STEM 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.