Ανησυχία και θλίψη προκαλεί η σχεδιαζόμενη κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων. Οι θεσμοί δεν πρέπει να καταργούνται. Επιβάλλεται να βελτιώνονται – κάποτε και να αναμορφώνονται. Όχι όμως να καταργούνται.

Είναι τουλάχιστον άδικο, εξάλλου, να εστιάζουμε την κριτική μας σε κάποιες λιγοστές αρνητικές περιπτώσεις και να λησμονούμε ότι από τη θέση του σχολικού συμβούλου υπηρέτησαν και υπηρετούν εκπαιδευτικοί που τίμησαν και τιμούν την ελληνική εκπαίδευσηπροσφέροντας πολύπλευρη στήριξη, ηθική και επιστημονική, στους συναδέλφους τους και αναπληρώνοντας συχνά με τις πρωτοβουλίες τους τις τεράστιες ελλείψεις της πολιτείας στον τομέα της επιμόρφωσης.

Η δρομολογημένη πλέον κατάργηση του θεσμού -που πρόκειται να πραγματοποιηθεί χωρίς να προηγηθεί ουσιαστική αξιολόγησή του- απαξιώνει άξια στελέχη της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα φαίνεται να προαναγγέλλει περαιτέρω υποβάθμιση των μαθημάτων ειδικότητας και μάλιστα αυτών που σχετίζονται με τα ανθρωπιστικά μαθήματα, και δη τα φιλολογικά. Δεν εξηγείται αλλιώς ότι το σχέδιο νόμου π.χ. προβλέπει 58 μόνο συντονιστές ειδικότητας φιλολόγων στη θέση των 107 σχολικών συμβούλων φιλολόγων (αριθμός που ήταν ήδη κατά γενική ομολογία απελπιστικά μικράς για την κάλυψη των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών στον χώρο των φιλολογικών μαθημάτων).

Προτείνουμε λοιπόν την απόσυρση του σχετικού νομοσχεδίου και τη διεξαγωγή γόνιμου διαλόγου για τη ουσιαστική αναμόρφωση του θεσμού των σχολικών συμβούλων.

Τασούλα Καραγεωργίου

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.